چگونه  لوگو مناسب را تشخیص دهیم؟

تشخیص لوگو مناسب برای هر برندی نیاز اولیه می باشد. آرم یا لوگو نمایش دهنده نمادین از تصویر شرکت یا محصول و یا خدمات است. یكی از مهمترین كاركردهای این لوگو ، شناسایی است، بدین معنی که مخاطبان راحتر شما را به ذهن بسپارند. و محصولات مشابه شما را از شركتهای مختلف یا شركتهای مختلف در همان صنعت متمایز كنند.

بنابراین ، محصول یا شرکتی که توسط آرم نشان داده می شود به یک برند تبدیل می شود.

لوگو یک دارایی نامشهود است

یک آرم خوب دارای شخصیتی متمایز ، دارای تأثیر بصری و…… است. علاوه بر این ، باعث افزایش مصرف می شود و ارتباط مثبتی با برند شما ایجاد می کند ، همچنین عاملی مهم برای رقابت در بین کسب و کارها است. طراحی لوگو ، آغاز درک مصرف کننده از یک برند است. این نشانه همیشه از نقطه نظر حافظه ، علاقه و میل نهایی به مصرف توسط کاربران نقش تعیین کننده ای دارد.

 

طراحی نشانه باید مطابقت با استانداردهای عملی باشد و در عین حال نمایانگر کاملی از حس زیبایی شناسی باشد.

 

طراحی یک لوگو خوب برای ایجاد و انتشار برند بسیار مهم است. به همین دلیل است که هر کسب و کاری  می خواهد یک نشانه خوب برای تجارت خود طراحی کند و انتظار دارد که در نگاه اول توسط مشتریان از محصول خود یاد شود. طراحی نشانه راهی برای جذب مخاطب بالقوه و در آینده برای ایجاد وفاداری آنان می باشد. بنابراین چه نوع آرم یک آرم خوب است و یک لوگو خوب چه کاری انجام می دهد؟ در اینجا ما همه کلیدها را در اختیار شما قرار می دهیم.

چه عواملی یک لوگو خوب را تشکیل می دهد؟

 

1-شناسایی

شناسایی یکی از کارکردهای مهم نشانه های شرکت است. در سیستم اقتصاد بازار ، رقابت شدت می یابد و اطلاعاتی که مردم با آن روبرو هستند بسیار متنوع است. بنابراین ، بنابراین ویژگی های متمایز ، شناسایی و حفظ کردن آسان را در طراحی لوگو باید در نظر گرفت. یعنی ما در مورد توانایی تمایز لوگو خود از سایر شرکت ها ، محصولات یا خدمات صحبت می کنیم ، به طوری که عموم مردم تحت تأثیر لوگو شرکت قرار بگیرند و در حافظه خود ثبت نمایند.

2-ارتباط

این آرم بیانگر فلسفه شرکت است: ویژگی های فرهنگی ، جهت گیری به ارزش ها ، خصوصیات صنعتی و همچنین ایده های تجاری بایستی در آن لحاظ شود. بنابراین شناخت عمومی از آرم شرکت برابر است با شناخت شرکت. نماد نمیتواند از وضعیت واقعی شرکت جدا شود زیرا این امر هدف شرکت را نشان نمی دهد و آن را به یک کار سطحی تبدیل می کند. این حتی می تواند تأثیر منفی بر تصویر شرکت بگذارد.

3-رهبری

نشانه  هسته اصلی ارتباطات بصری شرکتی و نیروی پیشرو برای انتشار اطلاعات است. در سیستم تشخیص تصویری ، شکل ، رنگ و کاربرد آرم به طور مستقیم شکل سایر عناصر شناسایی را تعیین می کند. این یک بیان متمرکز از فلسفه و فعالیت های تجاری است. این فعالیت ها از طریق تمام فعالیت های تجاری شرکت انجام می شود و دارای نقش رهبری مجاز است.

4- سادگی

طراحی های بسیار پیچیده می توانند موانعی در ارتباطات ایجاد کنند. به همین دلیل باید از شلوغی  در لوگو  جلوگیری كرد: اگر مناطق سبز ، پرچم ها ، خطوط ، گلف بازان ، جزایر ، لبه ها ، حلقه ها ، قلم های خمیده را در یك آرم قرار دهید ، تبدیل به یک …… می شود. در واقعیت ، فقط برای طراحی یک آرم بصری متمایز و جذاب فقط به چند عنصر نیاز است.

5- تأثیر

یکی دیگر از ویژگی های مهم آرم ، ویژگی و شخصیت متمایز آن است. شخصیت آرم را باید بر اساس فراموش نشدنی تقویت کرد. بیشتر علائم برای جلب توجه عموم طراحی شده اند. یک آرم باید یک پیام کوتاه و واضح داشته باشد.

6-ابدی

این آرم با تبلیغات یا سایر مواد تبلیغاتی متفاوت است. آرم ها به طور کلی توسط شرکت استفاده می شوند و تغییر آن دشوار است. لازم است دامنه توسعه آینده شرکت و مناطق درگیر در آن مورد توجه قرار گیرد تا منعکس کننده ماهیت آینده نگرانه شرکت در آرم باشد……….