بهترین سایت ها برای ایده گرافیکی

همیشه دیدن به طراحان گرافیک کمک می کند تا بتوانند ذهنیت خاص و خوبی به دست آورند. با دیدن است که ایده های مختلفی به ذهن خطور می کند پس بنابر این در زمان طراحی لوگو حتما زیاد ببینید. این دیدن فقط مختص به کار های خاصی مانند طراحی لوگو نبوده و شما برای طراحی پوستر و یا حتی کارهای ساده تر مانند طراحی کاتالوگ نیز بایستی ببینید و ایده بگیرید. فراموش نکنید حتی برای کارهای ساده مانند طراحی پست اینستاگرام هم دیدن نمونه به شما کمک و ایده می دهد. پس با ما همراه باشید.

بهترین سایت ها برای ایده گرافیکی

قسمت اول: Dribbble.com

🔹 دریبل به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی طراحان گرافیک جهان شناخته میشه و یکی از بهترین سایت هایی هست که طراح‌ها میتونن نمونه کارهای خودشون رو قرار بدن و پورتفولیو آنلاین بسازن.

🔹 توی دریبل پر از طراحی‌های خوبه که میشه بهش به عنوان یه مجموعه کارهای گرافیکی برای ایده گرفتن نگاه کرد.

🔹 اگه میخواید یه پورتفولیو آنلاین بسازید و کار خودتون رو به افراد خارجی هم نشون بدید، روی دریبل حساب کنید.

قسمت دوم: Behance.com

🔹 بیهنس هم پر از طراحی های خوب هست و شما میتونید از پروژه های مختلف که در این سایت هست ایده بگیرید.

🔹 در مقایسه این دو سایت محبوب، شما برای آپلود نمونه کار در دریبل نیاز به دعوت نامه از طرف یکی از اعضای این شبکه دارید اما در بیهنس شما فقط نیاز به ساخت اکانت دارید، بنابراین فرایند ساخت پورتفولیو در دریبل سخت گیرانه تر هست. اما معمولا طراح‌ها در هر دو سایت فعالیت می‌کنند و پورتفولیو خودشون رو منتشر می‌کنند.

🔹 در بیهنس، آپلود یک پروژه بیشتر شبیه به نوشتن مطلب یک بلاگ هست چون میشه تعداد نامحدودی از عکس، ویدیو و متن رو نوشت و شبیه به یک مطلب بلاگ ارسال کرد، اما در دریبل شما میتونید یک عکس یا ویدیو اصلی منتشر کنید و تعداد محدودی عکس یا ویدیو بهش پیوست کنید. یک متن به عنوان کپشن هم می‌تونید بنویسید.

قسمت سوم: Pinterest.com

🔹 پینترست یه وب سایت و اپلیکیشنه برای اشتراک گذاری و سرچ عکس (مخصوصا ایده در هر زمینه ای)

🔹 ویژگی هایی که پینترست رو از ابزارهایی مثل گوگل و اینستاگرام جدا می کنه این هاست:

1- پینترست به شدت در پیدا کردن تصاویر مرتبط عالی عمل می‌کنه. وقتی دنبال یه موضوع خاص می‌گردید روی پینترست حساب ویژه‌ای باز کنید.

2- پینترست می‌تونه علایق شما رو پیدا کنه و در صفحه هوم، تصاویر مرتبط با علاقه شما نشون بده.

3- پینترست قابلیت سرچ تصویری پیشرفته ای داره و مثلا اگه میخواید تصاویر مرتبط با یه قسمت از یه تصویر رو پیدا کنید، به راحتی میتونید این کار رو انجام بدید.

قسمت چهارم: designspiration.com

یکی از منابعی که شما ایده‌های مختلفی از تمام سطح وب رو می‌تونید داخلش ببینید. به نظر من این سایت به نوعی ایده‌ی پینترست رو در زمینه طراحی ایجاد کرده. یعنی شما می‌تونید از سایت‌های دیگه، تصاویری رو داخل این سایت ذخیره کنید. ایده های خوبی داره و در زمینه دیزاین (و زیرشاخه های مختلف دیزاین) منبع خوبی برای الهام گیری محسوب میشه. حتما این سایت رو بررسی کنید.

قسمت پنجم: mockupworld.co

همیشه پیدا کردن موکاپ هایی زیبا و رایگان، یکی از دردسرهای طراحان گرافیک بوده است. سعی کرده‌ایم که تا حدی این نیاز را پوشش دهیم اما اگر به دنبال یک منبع کامل از موکاپ‌های رایگان می‌گردید، این سایت مخصوص شماست. موکاپ ورلد، موکاپ‌های رایگان سطح اینترنت را گلچین می‌کند و تصاویر پیش نمایش آن و توضیحاتش را به همراه لینکی به سایت اصلی، قرار می‌دهد. شما می‌توانید موکاپ‌هایی در گستره وسیعی از موضوعات در این سایت پیدا کنید.