طراحی لوگو برای کافه

طراحی لوگو را شاید یکی از تخصصی ترین کارها در گرافیک باید دانست. دلیل آن نیز ریز و تخصصی شدن حوزه های مختلف طراحی لوگو می باشد. در این بین برای هر صنعت و شغلی نیز بایستی تخصصی و با نگاه هنرمندانه طراحی لوگو انجام داد. یکی از موارد طراحی لوگو که به آژانس تبلیغاتی دارابی واگذار میگردد، طراحی لوگو برای کافه به جهت های مختلف با طراحی لوگو املاک متفاوت است و برای آشنایی شما عزیزان  آن را به چند دسته تقسیم کرده ایم.

لوگو کافه قهوه / لوگو کافه رستوران / لوگو کافی شاپ

در ذیل نمونه های مختلف طراحی لوگو برا ایده و آشنایی شما آورده شده است.

اما برای درک بهتر موضوع ابتدا به تعریفی از لوگو می پردازیم:

برای درک اینکه یک لوگو چیست ، ابتدا باید درک کنیم که هدف اصلی لوگو ها چیست. فرایند طراحی لوگو باید با هدف این باشد که لوگو فوراً قابل تشخیص ، الهام بخش، اعتماد ساز و تحسین برانگیز باشد. این نشان، آرام و یا لوگو یکی از جنبه های تجاری   یک نهاد اقتصادی یا یک شرکت است و شکل ها ، رنگ ها ، فونت ها و تصاویر آن معمولاً با سایر لوگو های موجود در یک بازار متفاوت است.

در ادامه به 5 اصل مهم در طراحی لوگو می پردازیم

  1. ساده

سادگی باعث می شود طراحی لوگو به راحتی قابل تشخیص و به یاد ماندنی باشد. لوگو های خوب معمولا چیزی غیر منتظره یا منحصر به فرد ندارند بلکه بسیار ساده هستند.

لوگو های ساده اغلب به راحتی شناخته می شوند ، فوق العاده به یاد ماندنی هستند و پیام را به صورت موثر انتقال می دهند.. یک هویت ساده و شفاف دارند و  بیننده را با دیدن این لوگو های ساده  به سرعت روی قفسه های شلوغ یک فروشگاه یا هر وسیله نقلیه دیگری که برای تبلیغات ، بازاریابی و تبلیغ استفاده می شود ، لوگو شما را خواهد دید.

  1. به یاد ماندنی

پیروی از اصل سادگی باعث می شود لوگو یادآوری داشته باشد. یک طراحی لوگو کارآمد باید به یاد ماندنی باشد.

با کمال تعجب برای بسیاری ، موضوع به یاد ماندن لوگو از اهمیت نسبتاً کمی برخوردار است در حالی که اگر به این موضوع توجه شود در بسیاری از موارد در هزینه های تبلیغات شما کاهش محسوس به وجود می آید زیرا مشتری شما را به راحتی به یاد می آورد و لازم نیست هزینه های کذاف تبلیغات را انجام دهید تا مشتری شما را به یاد آورد.

  1. دوام بالا

یکی از راز های طراحی لوگو دوام بالاست، این موضوع یعنی اینکه لوگو در طول سالهای متمادی نیاز به ریدیزاین نداشته باشد و بدون هر گونه مشکلی استفاده شود زیرا طراحی لوگو صنعت مد و فشن نیست که سریع نیاز به تغییر داشته باشد، البته اگر به جایی رسیدید که نیاز به ریدیزاین داشتید مجموعه طراحی لوگو دارابی آماده مشاوره به شما می باشد و میتوان این تغییر را انجام دهید.

  1. همه کاره

یک لوگو کارآمد در انواع رسانه ها و برنامه های کاربردی کار می کند. به همین دلیل ، لوگو  باید به صورت برداری طراحی شود تا در هر مقیاس و اندازه ی قابل استفاده باشد همچنین در هر رنگی بتوان از آن استفاده کرد.

یکی از بهترین روشهای اجرای این کار این است که لوگو خود را به صورت سیاه و سفید طراحی کنید این کار باعث می شود تا به جزئیات دقت کنید و تاثیر رنگ را به مشتری منتقل ننمائید. اما پس از تکمیل کار و تائید اولیه مشتری رنگ را به لوگو بدهید.

5- مناسب بودن لوگو

یکی از رازهای طراحی لوگو این است که نوع لوگو مناسب باجامعه، مناسب با مخاطب، مناسب با موضوع و …….باشد از دیگر موضوعات مناسب بودن این است که اگر لوگو را درجاهای مختلف مثل وب سایت، بیلبورد و … استفاده کردید باز بتواند متناسب با آن باشد. مناسب بودن لوگو را باید از دید و جنبه های مختلف بررسی و آنالیز نمائید.

اما نکات مهم در طراحی لوگو برای کافه

1- موضوع رنگ

ماهیت غذایی بودن و رنگ قهوه می طلبد که از رنگ های مناسب استفاده نمائیم. در مباحث مفهوم رنگ در طراحی لوگو به طور مفصل در مورد رنگ ها صحبت کرده ایم که پیشنهاد میدهم حتما آن را مطالعه نمائید.

2- تایپو گرافی

با توجه به اینکه باید لوگو شما خوانده شود بهتر است از تایپوگرافی برای طراحی لوگو قهوه استفاده نمائیم.

طراحی لوگو برای کافه

طراحی لوگو برای کافه

در طراحی لوگو کافه بالا که کاری از آژانس تبلیغاتی دارابی می باشدببینید که چگونه از تایپوگرافی مناسب استفاده شده است.

منابع : فریپیک | پینترست

اجرای لوگو کافه بامداد

لوگو موشن کافه پیانو 3

لوگو موشن ساخته شده برای وبسایت کافه ایرانی

لوگو کافه قهوه

بسیاری از مخاطبین و مشتریان برای لوگو کافه قهوه به دنبال منابع برای دیدن نمونه میگردند، دیدن نمونه لوگو کافه قهوه به مخاطب ایده داده و باعث میگردد که در ساخت لوگو برای کافه قهوه راحتر اقدام کنند و نتیجه بهتری بگیرند. در زمینه ساخت لوگو برای کافه قهوه سایت های زیاد وجود دارد که یکی از بهترین ها آن فری پیک است. فقط کافی است به سایت فوق سری زده و برای لوگو کافه قهوه خود سرچی بزنید و انواع ایده ها و نمونه ها را یکجا ببیند. اگر چه علاوه بر سایت فوق، سایت های دیگری نیز وجود دارد اما، این سایت یکی از بهترین ها می باشد که برای جلوگیری هدر رفتن وقت شما از ذکر آنها خودداری نموده ایم.

ساخت لوگو برای کافه

اگر چه همیشه پیشنهاد داده ایم که برای کار حرفه ای به یک شرکت طراحی لوگو یا طراح گرافیست مراجعه نموده، اما اگر خودتا قصد ساخت لوگو برای کافه خود را دارید به شما پیشنهاد جذابی داریم. فقط کافی است که به یکی از سایت های  designmantic و یا mybrandnewlogo  مراجعه نموده و تنها با چند مرحله ساده ساخت لوگو برای کافه خود را انجام دهید.

برای این کار ابتدا بایستی با یک ایمیل معتبر در سایت های فوق ثبت نام کنید. سپس برای ساخت لوگو برای کافه خود اسم را وارد نموده و در مرحله بعد به انتخاب شکل و یا نماد برای خود بپردازید. و در مرحله بعد به ویرایش انتخاب های خود بپردازید و در نهایت فایل خود را برای خروجی گرفتن آماده کنید. البته مشکلی که وجود دارد اینست که، این سایت ها از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی ننموده و بنابر این نمیتوانید از فونت های زیبای فارسی استفاده کنید.