لوگوی برند تجاری شما، شناسه منحصر به فرد شماست و طراحی لوگوی تجاری عالی بسیار مهم است. سایت های زیادی برای طراحی لوگو آنلاین و رایگان وجود دارد که دارای ابزارهای قدرتمندی هستند، و به وسیله آنها می توانند در طراحی لوگو آنلاین و رایگان استفاده نمائید. فقط بدانید که استفاده از این ابزارها برای کار حرفه ای مناسب نبوده و فقط برای کارهای ساده و پیش پا افتاده پیشنها میگردد.

این مطلب را از دست ندهید: طراحی لوگو با هوش مصنوعی

بخش اول:

پیشرفت‌های امروزی در هوش مصنوعی و همچنین وجود سایت های مختلف انلاین و رایگان باورنکردنی بوده است و مردم را بسیار زیاد هیجان‌زده کرده است.  تصور کنید صاحب یک کسب‌وکار هستید و از یک سازنده وب‌سایت برای ایجاد یک وب‌سایت استفاده میکنید، اما هنوز لوگوی کسب‌وکار خود ندارید. به نظر می رسد بخش عمده ای از کسب و کار شما بدون لوگو ناقص است. لوگو، برند تجاری شما و شناسه منحصر به فرد شماست و طراحی لوگوی تجاری عالی بسیار مهم است.

سایت های طراحی لوگو آنلاین و بعضا رایگان، ابزار قدرتمندی هستند که می‌توانند به شما در طراحی آرم‌های خیره‌کننده در چند دقیقه کمک کنند و در زمان صرفه‌جویی کنند و بهره‌وری را افزایش دهند. در حالی که آنها می توانند یک نقطه شروع عالی باشند، اما برای کار حرفه ای اصلا مناسب نبوده و پیشنهاد نمیگردد.

در این مقاله، ابتدا به معرفی شش عامل مهم برای انتخاب یک سایت طراحی لوگو آنلاین می پردازیم  که باید در هنگام انتخاب آن در نظر بگیرید، و سپس، پنج سایت برتر را بر اساس این عوامل مقایسه می کنیم، و پنج نکته اضافی را برای بهترین استفاده از این سایتها عنوان خواهیم کرد.

چگونه بهترین سایت طراحی لوگو انلاین را برای کسب و کار جدید خود انتخاب کنیم؟

هنگام ارزیابی بهترین سازنده لوگو رایگان برای کسب و کار شما، می توان چندین فاکتور را در نظر گرفت. ما 6 عامل مهم را در زیر فهرست کرده ایم:

1. کیفیت طرح ها

کیفیت طراحی برای درک برند بسیار مهم است. به دنبال یک سایتی باشید که طرح هایی با وضوح بالا، حرفه ای، منحصر به فرد و از نظر بصری جذاب در فرمت های تصویری مختلف (SVG، PNG، JPEG و غیره) تولید کند. اطمینان حاصل کنید که طرح‌ها با معیارهای کیفی درجه یک مطابقت دارند تا برند شما را دقیقاً نشان دهند و تأثیر مثبتی بر مشتریان بگذارند.

2. انعطاف پذیری، ابزارهای قدرتمند

انعطاف‌پذیری و امکان قدرتمند، باعث قدرت در طراحی لوگو آنلاین می شود. برای مثال، یک سایت طراحی لوگو رایگان و عالی می‌تواند به طور کامل امکاناتی مانند «ایجاد یک لوگوی مینیمالیستی با نماد خودرو برای یک شرکت خودروهای اسپرت» را درک کند، چندین مفهوم طراحی ایجاد کند و گزینه‌های سفارشی‌سازی را ارائه دهد. یک سایت طراحی لوگو آنلاین ضعیف، طرح‌های با کیفیت پایین ارائه می‌کند، گزینه‌های سفارشی‌سازی را ندارد، و مفاهیم نامربوط را تولید می‌کند. برای بهترین نتایج، سایت طراحی لوگو رایگان و آنلاین با ترکیبی از این ویژگی ها انتخاب کنید.

3. گزینه های سفارشی سازی

سایت طراحی لوگو رایگان و آنلاین، آرم های مناسبی را ارائه می دهند و می توانند به عنوان نقطه شروعی برای سفارشی سازی عمل کنند. یک سایت طراحی لوگو رایگان و آنلاین گزینه‌های سفارشی‌سازی فونت‌ها، رنگ‌ها، گرافیک، چیدمان و موارد دیگر را فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد به طراحی ایده‌آل خود برسید.

4. سهولت استفاده

هرچه فرآیند ایجاد لوگو ساده تر باشد، مشتریان می توانند بارها و بارها از ابزار کارآمدتر استفاده کنند. تجربه کاربری (UX) ابزار سایت طراحی لوگو رایگان باید درجه یک باشد. مراحل باید بسیار ساده و بدون پیچیدگی باشد تا هر کسی بتواند به راحتی از ابزار استفاده کند. دستورالعمل‌های واضح، ویژگی‌های ناوبری آسان، و یک رابط بصری و کاربرپسند نمونه‌هایی از ویژگی‌هایی هستند که استفاده از سایت طراحی لوگو آنلاین را برای مشتریان نهایی آسان می‌کنند.

5. قیمت

قیمت مقرون به صرفه، ترجیحاً حدود 10 دلار یا کمتر در ماه، و اشتراک های سالانه با تخفیف بیشتر  برای سایتهای طراحی لوگو رایگان و آنلاین ترجیح داده می شود. تنوع طرح‌های پرداخت و تخفیف‌ها فاکتورهای مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند، زیرا امکان استفاده مجدد را بدون پرداخت‌های مکرر فراهم می‌کنند. از همه مهمتر عدم فیلتر سایت از کاربران ایرانی می باشد، که بسیار به آن دقت کنید.

6. اعتبار و نظرات مشتریان

نظرات و تجربیات و کامنتهای مشتریان در تعیین قابلیت اطمینان و کیفیت تولید کننده لوگو آنلاین بسیار مهم است. بررسی‌های مثبت نشان‌دهنده تجربه کاربری و اعتبار روان است و این ابزار ارزش امتحان کردن دارد. با این حال، مهم است که نظرات را به طور کامل بخوانید زیرا ممکن است به اشکالاتی اشاره کنند و به شما کمک می کند هنگام مقایسه ابزارهای مختلف برای تجارت خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.

بخش دوم

بهترین سایت های آنلاین و رایگان طراحی و ساخت لوگو

اگر در مورد بهترین سازندگان لوگو آنلاین و رایگان برای مشاغل کوچک، در اینترنت سرگردان شده اید، . ما 5 سازنده لوگو آنلاین و رایگان را در لیست کوتاه قرار داده ایم. ما آنها را بر اساس 6 عاملی که قبلاً در مورد آنها بحث شد در کنار فرآیند ایجاد یک لوگو با استفاده از هر یک از آنها مقایسه خواهیم کرد تا بتوانید بهترین مورد را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. البته پیشنهاد ما استفاده از طراح لوگو حرفه ای است.

1. Tailor Brands

ابزار کار آمد، یک رابط کاربری آسان برای ایجاد لوگوهای با کیفیت بالا همراه با گزینه های انعطاف پذیری و سفارشی سازی سریع ارائه می دهد. ثبت نام الزامی است، با استفاده رایگان تا دکمه دانلود. برنامه های اشتراک از 9.99 دلار تا 49.99 دلار در ماه متغیر است، با تخفیف برای برنامه های سالانه و 2 ساله. بازخورد مثبتی برای عملکرد و قابلیت‌های ابزار دریافت شده است.

راهنمای استفاده:

1- عضویت

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 1

2- نوشتن نام کسب و کار (با زبان فرسی کمی تداخل دارد)

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 2

3. روی Create a logo در داشبورد کلیک کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 3

4. نام لوگو و یک برچسب اضافه کنید (اختیاری)

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 4

5. یک دسته بندی تجاری را انتخاب کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 5

6. صنعت و توضیحات مربوط به کسب و کار خود را وارد کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 6

7. نوع لوگو را انتخاب کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 7

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 8

9. حداکثر 5 نماد را انتخاب کنید (در صورت انتخاب شکل هندسی)

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 9

10. نماد خود را پیدا کنید (در صورت نیاز میتوانید جستجو کرده و مورد دلخواه خود را پیدا کنید)

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 10

11. 3 سبک فونت مورد علاقه خود را انتخاب کنید. البته برای زبان فرسی کاربرد نداشته

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 11

پس از اتمام انتخاب 3 سبک، فرآیند ایجاد اولیه لوگو آغاز می شود و پیشرفت فرآیند را مشاهده خواهید کرد.

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 12

12. چاپ لوگو یا سفارشی کردن آن

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 13

اگر “Customize” را انتخاب کنید، یک منوی ویرایش در سمت چپ باز می شود که از آنجا می توانید لوگو را با استفاده از طیف وسیعی از گزینه ها از فونت، سبک و متن سفارشی کنید.

اگر از نتیجه لوگو راضی هستید، روی “من تمام شدم” کلیک کنید، یک مدال جدید با گزینه “دانلود” لوگو باز می شود.

اگر تصمیم به «دانلود» دارید، به صفحه اشتراک‌ها هدایت می‌شوید (در صورتی که قبلاً مشترک نشده‌اید، در غیر این صورت لوگو فوراً دانلود می‌شود).

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 14

پس از انتخاب یک بسته و اشتراک در آن، می‌توانید لوگو را دانلود کنید و با ویژگی‌های برتر بیشتر ابزار بازی کنید.

توجه: برخی از مراحل یکسان هستند زیرا بسته به مسیری که دنبال می کنید، یعنی به سادگی نسخه اولیه را دانلود کنید یا آن را سفارشی کنید، مجموعه مراحل بعدی شامل بررسی طرح، کلیک بر روی دکمه دانلود و هدایت به صفحه اشتراک است. (در صورتی که مشترک نشده اید)، اشتراک در برخی از بسته ها و سپس امکان دانلود لوگو.

2. Looka

Looka برای تولید لوگوهای زیبای خود با بانکی از طرح های اماده و ادغام درخواست های کاربر طراحی می کند. این ابزار آرم هایی با کیفیت بالا تولید می کند، انعطاف پذیری سریع ، طراحی متوسط، و سبک همه کاره، قابلیت سفارشی سازی متوسط، با برخی محدودیت ها را ارائه می دهد. کاربر پسند و آسان است. قیمت ها از 20 دلار برای یک بسته آرم اصلی شروع می شود و تا 192 دلار در سال می رسد. این ابزار به طور کلی بازخورد مثبتی دارد.

مراحل اجرا:

1- عضویت

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 15

2. صنعت خود را انتخاب کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 16

3. چند لوگو را که دوست دارید انتخاب کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 17

4. چند رنگ را که دوست دارید انتخاب کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 18

5. نام شرکت خود را وارد کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 19

6. چند نوع نماد را انتخاب کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 20

پس از کلیک بر روی “ادامه”، می توانید روند ایجاد لوگو را مشاهده کنید.

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 21

7. یک لوگو برای سفارشی کردن انتخاب کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 22

8. لوگو را سفارشی کنید یا آن را دانلود کنید

می‌توانیم لوگو را از طریق گزینه‌های مختلف موجود سفارشی کنیم یا به سادگی می‌توانیم روی دکمه «دانلود» کلیک کنیم تا به جلو برویم.

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 23

9. کیت برند را دریافت و دانلود کنید

شما نمی توانید لوگو را مستقیما دانلود کنید، ابتدا باید Brand Kit را دریافت کنید و سپس لوگو را دانلود کنید.

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 24

10. یک بسته را از صفحه اشتراک ها انتخاب کنید

شما باید بسته ای را از صفحه اشتراک انتخاب کنید و سپس می توانید با بارگیری لوگو یا دسترسی به هر ویژگی ممتاز ابزار ادامه دهید.

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 25

3. Wix Logo Maker

وقتی نوبت به انعطاف‌پذیری طراحی لوگو های تجاری با کیفیت بالا برای کسب‌وکار شما با پاسخ دادن به چند سؤال می‌رسد، Wix Logo Maker شهرت خوبی به دست آورده است. انعطاف پذیری سریع متوسط، عمق محدود و انواع سبک های مدرن را برای لوگو ارائه می دهد. این ابزار گزینه های سفارشی سازی مناسبی را ارائه می دهد و استفاده از آن بسیار آسان است. قیمت از 20 دلار برای بسته پایه شروع می شود. به طور کلی، نظرات مشتریان آن مثبت است.

فرآیند ایجاد لوگو

1. بر روی Get My Logo کلیک کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 26

2. بر روی Create a Logo زیر Create a logo yourself کلیک کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 27

3. ثبت نام و ورود به سیستم (اختیاری، در صورتی که حساب کاربری ندارید و وارد نشده اید انجام می شود)

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 28

4. نام کسب و کار خود را اضافه کنید، به آن یک عنوان (اختیاری) بدهید و سپس روی Let’s Go کلیک کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 29

5. کسب و کار یا صنعت خود را اضافه کنید و روی Next (اختیاری) کلیک کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 30

6. گزینه‌هایی را انتخاب کنید تا بگویید چگونه لوگوی شما چگونه باید باشد و روی Next (اختیاری) کلیک کنید.

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 31

7. تنظیمات لوگوی خود را انتخاب کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 32

8. یک لوگوی تولید شده را انتخاب کنید و سپس آن را سفارشی کنید (اختیاری)

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 33

برای انتخاب طرح و دانلود لوگوی خود، روی «بعدی» کلیک کنید.

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 34

4. Logo AI

این سایت از جادوی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای تولید لوگوهای طراحی با کیفیت بالا استفاده می کند. این کار موجب انعطاف پذیری سریع می شود، ورودی های همه کاره را ارائه می دهد، عمق لوگوها مناسب است زیرا جزئیات و پیچیدگی را در خود جای داده است، و طیف متنوعی از سبک ها را ارائه می دهد. گزینه های سفارشی سازی نیز بسیار گسترده هستند و روند کلی ایجاد لوگو به راحتی قابل پیگیری است. طراحی یک لوگوی ساده رایگان است، اما قیمت آن از 29 دلار برای یک بسته اصلی شروع می شود و تا 99 دلار برای یک بسته برند می رسد. این ابزار به طور کلی بررسی های مثبتی دریافت کرده است.

مراحل طراحی لوگو

1. روی Let’s make a logo کلیک کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 35

2. نام لوگوی خود را وارد کرده و روی Continue کلیک کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 36

3. یک صنعت را انتخاب کنید و روی Continue کلیک کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 37

4. تم های رنگی را انتخاب کنید که با برند شما مطابقت دارند و روی Continue کلیک کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 38

5. سبک های فونتی را که دوست دارید انتخاب کنید. البته برای فونتهای فارسی کارایی ندارد

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 39

6. یک لوگو را انتخاب کنید و برای ویرایش روی آن کلیک کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 40

7. لوگو را ویرایش کنید و روی Save کلیک کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 41

برای دانلود لوگوی خود یا باید مشترک شوید یا می توانید طرح خود را به اشتراک بگذارید و اگر 20 لایک جمع کنید، می توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید.

در زیر برنامه های اشتراک برای Logo AI آمده است.

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 42

5. BrandCrowd

این یک سایت شگفت انگیز برای طراحی و ساخت لوگو آنلاین و رایگان است که به شما کمک می کند تا از ابتدا یک لوگو را ایجاد کنید یا از یک الگو برای ایجاد آن استفاده کنید. کیفیت طراحی مناسب است، گزینه‌های سریع انعطاف‌پذیر را ارائه می‌دهد، امکان سفارشی‌سازی عمیق را فراهم می‌کند و طیف وسیعی از سبک‌های لوگو را برای انتخاب فراهم می‌کند. رابط بصری، ناوبری ساده و فرآیند طراحی ساده، آن را به ابزاری آسان برای استفاده تبدیل کرده است. قیمت از 9 دلار در ماه شروع می شود (بسته آرم Premium). به طور کلی، اکثر مشتریان نظرات مثبتی در مورد این ابزار ارائه کرده اند.

مراحل ایجاد لوگو

1. نام کسب و کار خود را اضافه کنید و روی Create Logos کلیک کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 43

2. جزئیات کسب و کار خود را اضافه کنید و روی Continue کلیک کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 44

3. لوگوی تولید شده را انتخاب کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 45

4. یک مدل را انتخاب کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 46

5. در صورت تمایل لوگو را ویرایش کنید و سپس روی دانلود کلیک کنید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 47

6. برای دانلود لوگو ثبت نام کنید و در بسته انتخابی خود مشترک شوید

طراحی لوگو آنلاین +رایگان + راهنمای تصویری+بهترین در 1402 48

در فیلم ذیل نیز مراحل را به صورت ویدئو قرارداده ایم

بخش سوم

برای اینکه یک لوگو خوب و مناسب داشته باشید، راهنما و دستور العملی را در ادامه آورده ایم که به وسیله آن میتوانید با استفاده از سایتهای فوق به طراحی لوگو خود بپردازید.

چگونه لوگوی خود را بسازیم

اگر برای کسب و کار خود و یا حتی برای طراحی لوگو اسم خود ایده ای در ذهن دارید اما نمیتوانید اجرا کنید ما در کنار شما هستیم تا این راه را به شما نشان دهیم و یا حتی اگر تمایل داشتید، اجرای آن را به ما بسپارید

در مورد کسب و کار خود تحقیق کنید

ابتدا قبل از سفارش طراحی لوگو آنلاین، بایستی اطلاعات دقیقی از رقبا، بازار، مشتریان، محدوده هدف و …. کسب کرده و لوگو رقبا را به دقت بررسی نمائید

الهام گرفتن

اینترنت پر از ایده های الهام بخش و با جستجو در آن میتوان بهترین سایت طراحی لوگو رایگان را پیدا کرد. توصیه می کنیم در اینترنت جستجو کنید و از لوگوهای جستجو شده الهام بگیرید. توجه کنید که آنها چه کار خوبی انجام می دهند و چه چیزی می تواند بهتر شود. خود را به تجارت های مرتبط محدود نکنید ، حتی می توانید ببینید شرکتهای بزرگ مشهور چه کاری انجام می دهند.

تفکر عمیق

به این موضوع که چه نوع لوگوی  را می خواهید، به دقت فکر کنید. جنبه های اصلی کسب و کار شما چیست؟. چگونه می خواهید این جنبه ها در نشان شما نمایش داده شود؟ چگونه می توان صدا ، لحن ، رسالت و دید شما را به وضوح در طراحی لوگو نشان داد؟

نظرات را جمع کنید

نظرات جمع آوری شده در مورد طراحی لوگو باید کوتاه باشد. شاید فقط باید یک تغییر جزئی مانند اندازه فونت را انجام دهید، اما مهم است که بدانید دیگران چگونه لوگو شما را درک می کنند. مطمئن باشید که از منابع معتبری که می دانید به شما نظرات سازنده و صادقانه می دهند، بازخورد می گیرید.

طراحی و ساخت لوگو را نهایی کنید

پس از مراحل بالا حالا شما صاحب یک لوگو حرفه ای و جذاب شده اید. در نظر داشته باشید که برای طراحی لوگو همیشه این مراحل را طراحان لوگو و گرافیست ها انجام می دهند تا بهترین نتیجه را شما به دست اوروید. بنابراین اگر قصد سفارش طراحی لوگو آنلاین دارید بهتر است با متخصصین این مورد که عالم به موارد هنری، گرافیکی و … هستند مشورت و همکاری کنید.