روند طراحی کاتالوگ حرفه ای در حال گسترش است، به دفترچه یا سایر اقلامی که توسط شرکت‌ها  مختلف برای معرفی خدمات، تولیدات و یا راهنمایی در مورد محصولات مختلف عرضه می‌شود کاتالوگ گفته می شود. امروزه به دلیل هزینه های سنگین چاپ، کاغذ، لیتوگرافی و …. از یک سو و از سمت دیگر تعداد کم تیراژ چاپ در مقابل هزینه های سنگین باعث گردیده که کاتالوگ آنلاین یا به عبارتی طراحی کاتالوگ رایگان به شدت مورد اقبال قرار بگیرد.

هدف شما از طراحی کاتالوگ آنلاین چیست و با یک کاتالوگ رایگان یا به اصلاح کاتالوگ مجازی یا کاتالوگ الکترونیک به کجا و چه هدفی می خواهید برسید؟ به دنبال قانع کردن مشتری و فروشید؟ یا فقط قصد دیده شدن کاتالوگ توسط مخاطبان را دارید؟ و چندین سوال دیگر که قبل از طراحی آنلاین کاتالوگ بایستی برای خود ایجاد و پاسخ دهید.
پس از مشخص شدن هدف، بایستی دید که مخاطبان آیا به موضوع کاتالوگ مجازی و یا کاتالوگ الکترونیک علاقه مند هستند یا خیر؟ البته پاسخ به این سوال ساده است با بررسی اطلاعات ذیل که از منابع رسمی دریافت شده مشخص می گردد که مخطبان موبایل و فضای مجازی رو به رشد است. پس برای طراحی کاتالوگ آنلاین خود تردید نکنید.

ما در دو مقاله مجزا به کلیه موارد مرتبط با  طراحی کاتالوگ حرفه ای و همچنین طراحی کاتالوگ دیجیتال هوشمند پرداخته ایم. اگر تمایل داشتید میتوانید آنها را مطالعه نمائید.

استفاده مناسب از لوگو

اگر طراحی لوگو شما نشان از برند شما و فعالیت حرفه ای شما باشد، قطعا بر مخاطب تاثیر مثبت داشته و باعث افزایش فروش خواهد شد. البته که بازدید کنندگان شما برای خواندن کاتالوگ شما آمدند و نه این که به لوگوی شما خیره شوند ولی نشان دادن لوگو برای چند ثانیه به انها این اطمینان را می‌دهد که خوانندگان با آنچه که می‌خواهند ببینند یا چیزی که آمده‌اند ببینند، آشنا هستند.

تسهیل در استفاده از طراحی کاتالوگ آنلاین

نوع نمایشگر و محل ارائه آن را بررسی کنید تا بهترین دید را مخاطب داشته باشد. نظرخواهی ها، ویژگی مفید دیگری برای گنجاندن در طراحی کاتالوگ آنلاین شما هستند. اضافه کردن تصاویر ویدیویی به کاتالوگ، آن را بسیار جذاب ‌تر برای مصرف کنندگان آنلاین خواهد کرد.در نظر داشته باشید که مخاطب علاقه زیادی به تماشای ویدیو هستند، و همین طور طبق نظر سنجی های انجام شده ۹۳٪ از خریداران می‌گویند تماشای ویدیو فاکتور مهمی در تصمیم ‌گیری انها برای خرید بوده است این فاکتور مهم باید در نظر گرفته شود.

انتشار کاتالوگ آنلاین

پس از طراحی کاتالوگ آنلاین بایستی آنرا بصورت آنلاین منتشر کنید و راهی برای پیدا کردن مخاطبان مورد نظر خود پیدا کنید، لازم است ابتدا کاتالوگ را روی وبسایت خود منتشرکرده و آنرا در قالبی آزمایش کنید تا مطمئن شوید که دسترسی به آن درتبلت و یا تلفن همراه کاربران وجود دارد. برای این کار بهینه ‌سازی موتور جستجو، استفاده از سی آر ام مشتریان و … مفید است.

نمونه کاتالوگ آنلاین و دیجیتال

اصول طراحی کاتالوگ آنلاین

با در نظر گرفتن نیازها و خواسته های مخاطب در طراحی کاتالوگ آنلاین، مخاطب را راضی نگه دارید.

در طراحی کاتالوگ آنلاین سرعت لود بایستی بالا بوده تا مخاطب به راحتی به همه موارد مورد نیاز دسترسی داشته باشد.

در طراحی کاتالوگ آنلاین بایستی مواردی مانند پرینت، سیو کردن، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و … فعال باشد تا علاوه بر راحتی استفاده کاربر باعث تبلیغات گسترده شما نیز شود.

با توجه به قابلیت های کاتالوگ آنلاین بایستی در صورت نیاز از صوت و فیلم هم در طراحی کاتالوگ آنلاین خود استفاده نمائیم

درست است که در طراحی کاتالوگ آنلاین ما هزینه چاپ نداریم اما این موضوع نباید باعث گردد که ما در توضیحات زیاده روی کنیم و مخاطب را با توضیحات اضافه معطل کنیم.

برای کسب مشاوره و قیمت با شماره 7395747 0912 تماس حاصل نمائید

شما در حالت معمول برای 1000 عدد کاتالوگ با حدود 20 برگ بایستی بیش از 5 مییلیون تومان هزینه کنید و به این مبلغ بایستی هزینه طراحی و عکاسی را نیز اضافه نمود و بعد از توزیع آن دیگر چیزی نخواهید داشت و مجدد بایستی هزینه کنید، در حالی که در صورت طراحی کاتالوگ آنلاین یا به عبارتی کاتالوگ دیجیتال شما هیچ هزینه ای، جز طراحی کاتالوگ و عکاسی نداشته و این کاتالوگ نیز تیراژ نداشته و نامحدود است.

مزایای طراحی کاتالوگ آنلاین

  • – امکان مشاهده از طریق کامپیوتر، لپ تاپ ، تبلت ، موبایل و…
  • – دسترسی مخاطبان شما و سایر مخاطبان دیگر و در نتیجه مشاهده بیشتر.
  • عدم نیاز به برنامه خاص.
  • – تبلیغات 24 و دسترسی آسان در هر مکان و زمان
  • – امکان ارسال لینک به تمامی مخاطبین از طریق ایمیل،  نرم افزارهای پیام رسان، شبکه های اجتماعی و …..
  • – امکان ساخت کد QR لینک کاتالوگ و قرار دادن آن بر روی کارت ویزیت، یا درج آن در وب سایت و …
  • – حذف هزینه های کاغذ، چاپ، صحافی و توزیع
  • – امکان لینک گذاری بر روی اجزای مختلف کاتالوگ و لینک آن ها به صفحات دلخواه شما از قبیل فروشگاه اینترنتی، وب سایت ، شبکه های اجتماعی و …
  • و بسیاری از موارد دیگر منجمله بحث کرونا و موارد مشابه

معرفی 10 منبع طراحی کاتالوگ آنلاین البته با پروکسی وارد شوید

FlippingBook

این سایت رایگان طراحی کاتالوگ آنلاین، فایلهای پی دی اف را به صورت کاتالوگ الکترونیکی به صورت آنلاین و با ویژگی های واقع بینانه تبدیل می کند.

در این سایت می توان در کاتالوگ لینک نیز قرارداد. FlipBook به شما امکان می دهد تا مجله خود را شخصی سازی کنید و یک جدول محتوای تعاملی ایجاد کنید تا خریداران بتوانند مستقیماً به صفحات مورد نظر خود بروند. آنها همچنین می توانند از یک ابزار جستجوی متن برای جستجوی محصولاتی که به آنها علاقه مند هستند استفاده کنند. این بدان معناست که حتی طولانی ترین کاتالوگ محصول به راحتی پیمایش می شود.

ردیابی اسناد به شما امکان می دهد تا اطلاعاتی را در مورد آنچه خریداران جستجو می کنند جمع کنید تا ببینید کدام یک از خطوط تولید شما محبوب ترین و چه کسی محصولات شما را خریداری می کند.

Flip PDF

flip ping

Flip PDF یکی از گزینه های نرم افزار رایگان سازنده کاتالوگ آنلاین است. در حالی که به شما امکان می دهد فقط در سه مرحله یک مجله مجازی ایجاد کنید ، فقط کافیست کاتالوگ pdf خود را بارگذاری کنید ، یکی از طرح های الگوی ارائه کاتالوگ را انتخاب کنید و کاتالوگ خود را منتشر کنید.

این سازنده طراحی کاتالوگ آنلاین رایگان به شما امکان می دهد تا کاتالوگ خود را با فرمت HTML5 منتشر کنید. این امر در موبایل و تبلت قابل دسترسی است.

3D Issue

این سایت طراحی کاتالوگ آنلاین، هم نرم افزار دسک تاپ قابل بارگیری و هم یک طراحی کاتالوگ سه بعدی آنلاین را برای مک و رایانه شخصی ارائه می دهد. می توانید تصمیم بگیرید که طراحی کاتالوگ خود را بر روی سرور خود یا نسخه 3 بعدی میزبان کنید. می توانید آن را در وب سایت ، برنامه شخصی خود ادغام کنید یا آن را به عنوان محتوای قابل بارگیری ارائه دهید.

3D سازنده کاتالوگ pdf 3D Issue به شما این امکان را می دهد تا از طیف متنوعی از محتوای واکنش پذیر مانند فیلم استفاده کنید و همچنین قالب ارائه می دهد. همچنین دارای خدمات عالی مشتری است که در استفاده از آن به شما کمک می کند در صورت نیاز به کمک نیاز داشته باشید.

Issuu

استفاده از سایت طراحی كاتالوگ آنلاین مانند Issuu تضمین می شود كه منجر به كاتالوگ و جستجو آنلاین كاتالوگ شود. حتی می توانید نگاهی به برخی از مجله ها و نمونه های بروشور که قبلاً در وب سایت آنها منتشر شده است ، داشته باشید. این سایت طراحی کاتالوگ آنلاین فقط به صورت آزمایشی بصورت آنلاین در دسترس است.

اگر می خواهید به استفاده از آن ادامه دهید ، باید هزینه بپردازید اما چندین گزینه قیمت گذاری وجود دارد.

این سایت طراحی كاتالوگ آنلاین این امکان را برای شما فراهم می کند که بدون نیاز به برنامه نویسی ، کاتالوگ خود را در وب سایت خود وارد کنید.

می توانید کاتالوگ خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و پیوندهایی به صفحات خاص در انتشار خود درج کنید.

شما می توانید پیوندهایی را از این نرم افزار سازنده فروشگاه آنلاین بصورت رایگان در وب سایت خود جاسازی کنید تا مردم بتوانند مستقیماً سفارش دهند.

طراحی کاتالوگ آنلاین Canva

برای طراحی کاتالوگ آنلاین در سایت Canva به این صورت عمل می کند که یک طرح برای بروشور خود انتخاب می کنیم. با کلیک کردن روی نوشته متن مورد نظر خود را وارد می کنیم. در نواری که ظاهر می شود شما می توانید فونت، اندازه ، رنگ، نحوه چینش متن و غیره را تعریف کنید.

در قسمت ELEMENTS شما می توانید عناصر مختلف مانند آیکن، خطوط، شکل ها، قاب ها، عکس ها و غیره را به بروشور خود اضافه کنید.

و برای تغییر پس زمینه از BkGround استفاده کنید. در قسمت UPLOADS شما می توانید فایل های آپلود شده خود را مشاهده کنید. با کلیک روی دکمه Share شما می توانید بروشور طراحی شده خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و با کلیک روی دکمه Download می توانید بروشور طراحی شده خود را با فرمت های PNG, JPG و PDF دانلود کنید.

Smartdraw سرویس آنلاین برای طراحی کاتالوگ

یکی از سایت های که می توانید به صورت آنلاین کاتالوگ خود را طراحی کنید سایت Smartdraw می باشد. مانند سرویس های بالا برای استفاده از این سایت شما باید ثبت نام کنید و یا با اکانت ایمیل خود وارد سایت شوید.

بعد از ورود به سایت شما می توانید نمونه بروشورهای آنلاین را مشاهده کنید. تنوع این نمونه بروشورها نسبت به سایت های قبلی کم هست. با انتخاب یکی از نمونه بروشورها وارد صفحه ای مانند زیر خواهید شد.

در اینجا هم برای ویرایش متن شما کافی است دوبار کلیک کنید و برای اضافه کردن عکس و کلیپ های هنری کافی است عکس یا کلیپ را بگیرید و بکشید و در بروشور رها کنید. بعد از اتمام کار طراحی تان می توانید روی منوی File کلیک کنید و Save را انتخاب کنید و برای چاپ بروشور روی Print کلیک کنید. چیزی که در اینجا کمی جلب توجه می کند شبیه بودن منو به منوهای برنامه ورد است.

طراحی کاتالوگ آنلاین Snappa

بطور راحت و سریع و بدون فتوشاپ و گرافیست(!) برای شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی، بلاگ و سایر رسانه های خود طرح گرافیکی بزنید! این توضیحی است که اسنپا (snappa) در معرفی وبسایت خود آورده است.

طراحی پوستر ویژه شبکه های اجتماعی، خدمتی است که اسنپا تمرکز خود را روی آن گذاشته است. امکان جالب این سایت، خروجی مستقیم به Buffer است. Buffer یک ابزار خوب برای برنامه ریزی، ارسال پست و ترک کردن شبکه های اجتماعی است.

Flow Paper

flowpaper

Flow Paper یک سایت طراحی کاتالوگ آنلاین است که هم برای دستگاههای رومیزی و هم برای موبایل آماده است (آیفون ، تلفن اندرویدی ، …).

می توانید ویدیو ، تصویر ، صدا و انیمیشن را در طراحی کاتالوگ آنلاین خود  قرار دهید.

می توانید از محتوای خود محافظت کنید و همچنین انتخاب کنید که مدت انقضا برای محتوای خاص باشد.

کاملا بهینه شده برای سئو سایت شماست و این به شما کمک می کند تا در جستجوی اینترنت ، کاتالوگ آنلاین شما رتبه بالاتری داشته باشد.

Yudu

طراحی کاتالوگ آنلاین

طراحی کاتالوگ آنلاین

Yudu یک سایت اینترنتی سازنده طراحی کاتالوگ pdf آنلاین است. مزایای آن شامل یکپارچه سازی تجارت الکترونیکی برای مشاغلی است که به دنبال افزایش فروش هستند و همچنین فرم سفارش ، ارسال ایمیل  است.

نرم افزار طراحی کاتالوگ آنلاین Yudu به شما امکان می دهد پاپ آپ ها را به صفحات فروشگاه آنلاین ایجاد کنید.

یک کاربر می تواند برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول یا دسترسی به محتوای تعاملی مانند 360 درجه بازدید با یک ماوس کلیک کرده یا روی آن حرکت کند. این امر به شما امکان بیشتری می دهد تا بتوانید روی تصاویر متمرکز شوید اما هنوز هم متن متن لازم را بدون دردسر برای کاربر خود اضافه کنید.

از ابزار تجزیه و تحلیل آماری داخلی استفاده کنید یا به حساب Google Analytics خود پیوند دهید تا عادات مشتریان خود را ردیابی کنید.