آیا میدانید با طراحی کاتالوگ دیجیتال میتوانید چندین میلیون پول به نفع توسعه کسب و کار خود ذخیره کنید؟ برای چاپ کاتالوگ 16 صفحه حدود 15 میلیون هزینه چاپ خواهید داشت اما برای کاتالوگ هوشمند این هزینه صفر است.

کاتالوگ دیجیتال یک فایل pdf  یا است که نمونه هایی از کار یا محصولات یک شخص یا کسب و کار را به صورت دیجیتال ارائه می دهد. این کاتالوگ ها معمولا با ترکیب تصاویر گرافیکی، مانند عکس های محصول، و متن هایی که توضیحات و اطلاعات بیشتری را ارائه می دهند، ساخته می شوند. کاتالوگ دیجیتال ممکن است قابلیت های مختلفی را به مشتریان یا نمایندگان فروش ارائه دهد، مانند:

  • خرید مستقیم از طریق وب سایت
  • جستجو
  • تماشای ویدئو ها یا دیدن مدل های سه بعدی
  • کاهش هزینه های تولید و پخش کاتالوگ های چاپی
  • افزایش فضای نمایش محصولات و خدمات
  • قابل به روز رسانی بودن در هر زمان
  • افزایش تعامل با مشتریان و نمایندگان فروش
  • افزایش جذابیت و خلاقانگی در نمایش محصولات و خدمات

ویژگی های کاتالوگ های دیجیتال آژانس تبلیغاتی دارابی

فهرست کاتالوگ دیجیتال

هر کاتالوگ یک فهرست اولیه از معرفی کوتاه و جامع از محصولات و خدمات یک شرکت یا سازمان است که به آن فهرست می گویند. در کاتالوگ های دیجیتال با تعداد صفحات بالا، برای اینکه شما بتوانید به راحتی و سرعت با محتوای کاتالوگ آشنا شوید و نیازهای خود را پیدا کنید، از فهرستی استفاده می شود که بخش مهم و اولیه ای آن است. در فهرست، عناوین اصلی و فرعی هر فصل از کاتالوگ به همراه شماره صفحات آنها آورده شده است. شما می توانید با دیدن فهرست، خلاصه ای از کالاها و خدمات هر مجموعه ببینید و با توجه به علاقه و نیاز خود، فصل های مورد نظرتان را انتخاب کنید. همچنین برای یافتن خدمات یا کالای مد نظرتان، سریع تر تصمیم بگیرید و به جای پیمایش صفحات بی ربط، مستقیما به صفحات مربوطه بروید.

فهرست کاتالوگ های دیجیتال دارای امکانات بیشتری نسبت به کاتالوگ های چاپی است. به جای اینکه شماره صفحات را حفظ کنید یا با دست به دنبال آنها بگردید، فقط کافی است با موس یا لمس صفحه نمایش، روی شماره صفحه هر بخش از کاتالوگ کلیک کنید تا به طور خودکار به آن صفحه منتقل شوید. این قابلیت به شما این فرصت را می دهد که در زمان کوتاه تر، فصول مختلف را با هم مقایسه کنید و نقاط قوت و ضعف هر یک را بشناسید.

فهرست کاتالوگ های دیجیتال نه تنها به شما در انتخاب بهترین خدمات یا کالای مناسب کمک می کند، بلکه باعث صرفه جوئی در زمان کاربر نیز میشود. با دسترسی آسان و سریع به اطلاعات لازم، شما می توانید با اعتماد به نفس بالاتری، خدمات یا کالای خود را سفارش دهید و از خرید خود لذت ببرید.

لینک دهی

هر کاتالوگ هوشمند یک راهنمای جامع و کاربردی برای شناخت بهتر محصولات و خدمات یک شرکت یا سازمان است. با استفاده از کاتالوگ هوشمند، شما می توانید به راحتی از یک محصول به سایت و صفحه مورد نظر لینک بدهید و در وب سایت، شما می توانید اطلاعات بیشتر، نمونه کارها، گالری تصاویر، اخبار و سایر موارد محصول را با جزئیات بیشتری دریافت کنید.

امکان دیگری که کاتالوگ هوشمند به شما می دهد این است که شما می توانید با راحتی و سرعت با مجموعه مورد نظر خود تماس بگیرید. برای اینکار، فقط کافی است با کلیک بروی ایمیل یا شماره تلفن شرکت، متن درخواست خود را از طریق پست الکترونیک ارسال کنید یا با تلفن صحبت کنید. شما می توانید سؤالات خود را بپرسید، نظرات خود را بدهید، پاسخ های خود را بگیرید و در صورت لزوم قرار ملاقات حضوری تعیین کنید.

امکان دیگری که به شما داده می شود این است، تا با کلیک و انتقال به شبکه های مجازی هر مجموعه نظرات خود را با آنها به اشتراک گذاشته و ارتباط نزدیکی را برقرار کنید. شبکه های مجازی نظیر فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام، لینکدین و … به شما این فرصت را می دهد که با جامعه هدف آن برند در تعامل باشید و نظرسنجی ها، پست ها، ویدئو ها، عکس ها و پادکست های آن را دنبال کنید. شما می توانید پاسخ های خود را به پست های آنها بدهید، لایک یا دیس لایک کنید، به صفحات آنها عضو شوید یا آنها را دنبال کنید و از آخرین اخبار و تخفیف های آنها مطلع شوید.

امکان دیگری که کاتالوگ هوشمند به شما می دهد این است که شما می توانید با کلیک بروی آدرس شرکت و انتقال به صفحه Google Map می توانید کمترین زمان را برای طی کردن مسیر پیدا کنید. با استفاده از Google Map، شما می توانید موقعیت جغرافیایی شرکت را ببینید، مسیر رفتن به آن را مشخص کنید، فاصله و زمان لازم را برآورد کنید و با توجه به ترافیک و شرایط جاده، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

درج فیلم

یکی از بخش جذاب کاتالوگ دیجیتال اضافه نمودن فیلم و صدا می باشد. شما می توانید در صفحات کاتالوگ هوشمند خود تیزر های صوتی و تصویری خدمات و محصولات خود را درج نمایید. این تیزر ها می توانند شامل نحوه ساخت، کاربرد، قابلیت ها، مزایا، نقدها، تجربه های مشتریان و … باشند. شما می توانید با استفاده از فیلم و صدا، جذابیت، اعتبار و اثربخشی خدمات و محصولات خود را به حداکثر برسانید. این اقدام زمانی به کار میآید که محصول و یا خدمت شما در یک صفحه کامل معرفی نمیگردد.

همچنین شما می توانید مجموعه خود را در قالب یک کلیپ تبلیغاتی به صورت کامل به مخاطبین خود معرفی کنید. شما می توانید در یک فیلم کوتاه، تاریخچه، فعالیت ها، پروژه ها، افتخارات، اهداف و برنامه های آینده خود را به صورت جذاب و جالب بگوئید.

این مزیت چند رسانه ای کاتالوگ دیجیتال چیزی است که در کاتالوگ های چاپی محقق نشده و شما در عین حال یک رسانه تصویری نیز دارید. با استفاده از کاتالوگ دیجیتال، شما می توانید با صرف حداقل هزینه، حداکثر تاثیر را بر روی مخاطبین خود داشته باشید و از خدمات یا محصولات خود به نحو احسن استفاده کنید. پس نگذارید این فرصت را از دست بدهید و همین حالا با سفارش کاتالوگ دیجیتال، شروع به کشف دنیای جدیدی از خدمات و محصولات کنید.

موشن گرافی و اینفوگرافیک

یکی دیگر از قابلیت های کاتالوگ دیجیتال که می تواند جذابیت بصری ویژه ای به خدمات و محصولات شما بدهد، استفاده از گرافیگ متحرک است، وجود موشن گرافی و اینفو گرافیک های جذاب و متحرک در کاتالوگ دیجیتال باعث خلاقیت نمایش خدمات و محصولات یک شرکت یا سازمان می‌شود. امکانی که در کاتالوگ های چاپی میسر نمی باشد. شما می توانید با استفاده از افکت های مختلف طرح خود را از فضای دو بعدی و ثابت به فضایی پویا و چند بعدی تبدیل کنید. شما می توانید با استفاده از گرافیک متحرک، حرکت، رنگ، نور، سایه، بافت و … را به طرح خود اضافه کنید و آن را زنده و جذاب تر کنید.

این قابلیت در کنار سایر موارد می تواند به اثر بخشی اهداف تبلیغاتی شما در ذهن مخاطب تاثیر فراوانی بگذارد. شما می توانید با استفاده از گرافیک متحرک، خدمات و محصولات خود را به صورت جذاب و جالب به مخاطبین خود نشان دهید و باعث شوید که آنها به طور دائم به صفحات کاتالوگ خود بازگردند. شما می توانید با استفاده از گرافیک متحرک، حساسیت، علاقه، هوش و حافظه مخاطبین خود را تحریک کنید و باعث شوید که آنها به خدمات و محصولات خود علاقمند شوند.

واکنشگرا و ریسپانسیو بودن

هر کاتالوگ دیجیتال یک ابزار همه جانبه و همه گیر برای نشر خدمات و محصولات یک برند است. با استفاده از کاتالوگ دیجیتال، شما می توانید بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی، خدمات و محصولات خود را به مخاطبین خود ارائه دهید. شما فقط کافی است کاتالوگ دیجیتال خود را در اینترنت قرار دهید و به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید.

کاتالوگ های دیجیتال با توجه به واکنش گرا بودن آنها، در هر نوع دستگاه الکترونیک قابل مشاهده و استفاده هستند. شما می توانید با استفاده از کامپیوتر، لب تاپ، تبلت و یا موبایل، در کمترین زمان ممکن کاتالوگ خود را در اختیار مخاطب قرار دهید. کاتالوگ های دیجیتال در کلیه مرورگرهای نیز قابل اجرا هستند. شما نیازی به نصب برنامه یا پلاگین خاص ندارید. شما فقط کافی است آدرس کاتالوگ خود را در مرورگر خود وارد کنید و لذت ببرید.

اشتراک گذاری

هر کاتالوگ هوشمند می تواند به یک ابزار ارتباطی و تبلیغاتی برای معرفی برند تبدیل شود. برای اینکه بتوانید کاتالوگ هوشمند خود را به صورت گسترده تری منتشر کنید و با افراد بیشتری در تماس باشید، از قدرت شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

با درج لینک اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام، لینکدین و … در کاتالوگ دیجیتال، به شما این امکان داده می شود که در شبکه های اجتماعی به راحتی فعالیت نمائید. با این کار به راحتی می توانید کاتالوگ اینترنتی یا مجله دیجیتال خود را برای افراد بیشتری ارسال کنید. شما می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی، جامعه هدف خود را شناسایی کنید، با آنها در تعامل باشید.

کمک به سئو سایت

با استفاده از کاتالوگ دیجیتال، علاوه بر ارتباط مناسب با مخاطب خود، میتوانید با موتورهای جستجو نیز هماهنگ باشید. اگر فکر می کنید بهینه سازی موتور جستجو فقط برای سایت ها و وبلاگ ها می باشد سخت در اشتباه هستید. شما می توانید محتوای کاتالوگ دیجیتال خود را براحتی در موتورهای جستجوگر بهینه نمایید. این مسئله شما را نسبت به رقبای دیگر چند گام جلوتر خواهد برد. شما می توانید با استفاده از تکنیک های سئو، رتبه و رنک کاتالوگ خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید و باعث شوید که کاتالوگ شما توسط کاربران بیشتری بازدید شود.

مهم ترین سرمایه کسب و کار شما زمان است. زمان را از دست ندهید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.09127395747

‌چرا استفاده از کاتالوگ های دیجیتال در تجارت الکترونیک مفید است؟

فروش تجارت الکترونیک تا ابتدای سال 2021 به 4.891 میلیارد دلار رسیده بود. کارشناسان تخمین می زنند که تا سال 2024، هر سال شاهد افزایش 6.388 میلیارد دلاری خواهیم بود.به لطف وجود کاتالوگ های دیجیتال، کاتالوگ های کاغذی و چاپ شده در حال منسوخ شدن هستند. و کاتالوگ های دیجیتالی در قلب برنامه های بازاریابی کسب و کارها قرار گرفته اند. طراحی کاتالوگ  دیجیتال بسیار مفید است، زیرا به شرکت شما اجازه می دهند تا در چند ثانیه موارد دل خواه و مطلوب خود را با بازدیدکنندگان وب سایت به اشتراگ بگذارد.

البته با همگیری بیماری کرونا، این افزایش حرکت شدت بیشتری به خود گرفته و بسیاری از برندها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ به سمت دیجیتال حرکت میکنند.

در واقع، تا سال 2040، پیش بینی می شود که تجارت الکترونیک تا 95 درصد از کل فروش را به خود اختصاص دهد.

همه چیز دیجیتالی می شود، و همچنین کاتالوگ محصولات. کسب و کارهای کوچک باید با این روندها همراه باشند و کاتالوگ‌های محصولات دیجیتالی را راه‌اندازی کنند تا تجربیات خرید جذابی را به مشتریان بالقوه ارائه دهند، زیرا مردم بیشتر به صورت دیجیتالی خرید می‌کنند.

‌کاتالوگ کاغذی یا دیجیتالی؟ مسئله این است…

با افزایش تجارت الکترونیک، کاتالوگ های کاغذی در حال کاهش هستند. IKEA یکی از آخرین شرکت هایی بود که تصمیم گرفت کاتالوگ های چاپی را منتشر کند. در داخل ایران نیز این روند به سرعت در حال افزایش است. اما برای اینکه شما راحتر درک کنید که مزایا و معایب هر کدام چگونه است با ادامه مطلب همراه ما باشید.

دسترسی بیشتر

‌مشتریان چه در حال خرید یک میز ناهارخوری جدید باشند یا یک صفحه موسیقی، به جستجوی آنلاین اطلاعات عادت دارند. اگر می‌خواهید یک سبد کالایی قوی در تجارت الکترونیک ایجاد کنید تا با عادات آنها مطابقت داشته باشد، باید اطمینان حاصل کنید که محصولات به صورت آنلاین در دسترس هستند. از آنجایی که همه از چندین دستگاه استفاده می کنند، بسیار مهم است که کاتالوگ های آنلاین را روی هر تلفن هوشمند یا تبلت و همچنین رایانه رومیزی در دسترس قرار دهید.

این نوع سازگاری بین پلتفرمی چیزی است که کاتالوگ های دیجیتال را در بازار امروز متمایز می کند. از هر مرورگر و دستگاهی می توان به آنها دسترسی داشت. علاوه بر این، می توانید کاتالوگ های دیجیتال را از طریق هر رسانه ای که می خواهید، از جمله وب سایت، نمایه های رسانه های اجتماعی، وبلاگ، تبلیغات و ایمیل خود، تبلیغ کنید. و با ارسال لینک به مخاطب به راحتی فعالیت کنید.

مقایسه کاتالوگ های دیجیتال با چاپی

  • کاتالوگ دیجیتال

  • هزینه چاپ ندارد

  • دسترسی آسان از هر مکان و زمان و ساعتی

  • مناسب برای محیط زیست

  • اقبال مردم به کاتالوگ دیجیتال کم اما در حال افزایش است

  • قابلیت درج فیلم و گالری عکس دارد

  • نیازمند دسترسی به اینترنت دارد

  • نا محدود است و نیاز به تکثیر ندارد

  • امکان بروزرسانی کاتالوگ وجود دارد

  • به سئو سایت کمک میکند

  • امکان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را دارد

  • کاتالوگ چاپی

  • هزینه چاپ ندارد بسیار بالایی دارد

  • دسترسی آسان

  • نا مناسب برای محیط زیست

  • اقبال مردم به چاپ بیشتر است

  • قابلیت درج فیلم و گالری عکس ندارد

  • بدون اینترنت هم دردسترس است

  • محدود به تیراژ چاپ است

  • امکان بروزرسانی کاتالوگ وجود ندارد

  • به برند سازی کمک میکند

  • امکان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را ندارد

کاتالوگ دیجیتال pdf

بسیاری از مشتریان با توجه به مشکلات قطعی اینترنت و یا سرعت اینترنت، نیاز به کاتالوگ دیجیتال pdf دارند که به راحتی ایمیل گردد و یا از سایت قابل دانلود باشد و البته ویژگی های کاتالوگ دیجیتال و اینتراکتیو بودن را داشته باشد.

آژانس تبلیغاتی دارابی به شما عزیزان پیشنهاد ویژه ای دارد. ما قادریم کاتالوگ دیجیتال pdf شما را به نحوی طراحی نمائیم که در صورت محدودیت های شبکه های اجتماعی و …. به راحتی فایل را از طریق ایمیل و یا سایت به مخاطب خود ارسال نمائید.

ویژگی های کاتالوگ دیجیتال pdf آژانس تبلیغاتی دارابی

1- قابلیت چاپ را دارا می باشد

2- امکان لینک دهی به سایت و سایر موارد وجود دارد

3- امکان قراردان فهرست و لینک دهی به محصول از یک صفحه به صفحه دیگر وجود دارد

4- امکان ارسال از طریق ایمیل و یا قراردادن در سایت وجود دارد

نمونه کاتالوگ دیجیتال pdf

سفارش کاتالوگ دیجیتال

برای سفارش کاتالوگ دیجیتال خود بهتر است این موارد را به دقت مطالعه نمائید، زیرا در نتایج کار خود تاثیر بهتری خواهد داشت. ابتدا هدف و استراتژی خود از کاتالوگ دیجیتال را پیدا کنید. این هدف معرفی خدمات است، معرفی محصول است و ….. آیا با درج فیلم و یا صوت و حتی تصاویر سه بعدی به مخاطب در درک بهتر فعالیت خود کمک میکنم؟ با این موارد آنگاه خواهید فهمید که چه اطلاعاتی نیاز است تا برای سفارش کاتالوگ دیجیتال خود استفاده کنید.

بعد از آن بهتر است به تهیه و جمع آوری عکس های کاتالوگ و محصولات خود بپردازید، معمولا شرکت ها در این بخش بسیار ضعیف عمل میکنند. نبود عکس مناسب برای کاتالوگ یعنی عدم نتیجه مطلوب. پس بهتر است حتما از محصولات و خدمات خود عکاسی حرفه ای انجام دهید.

سپس قبل از سفارش کاتالوگ خود سعی کنید تمام متن های مورد نیاز را جمع آوری نمائید. دقت کنید اگر میخواهید برای محصول و خدمات خود مطلب بنویسید، حتما بر اساس نیاز مخاطب باشد. نه آنقدر کم بنویسید که سوالات زیادی در ذهن مخاطب بماند و یا آنقدر زیاد هم ننویسید که خسته کننده و کسل آور شود. برای محصولات سعی کنید جزئیات دقیق درج شود و همه اطلاعات اساسی به صورت تمیز و واضح اماده گردد.

با انجام این موارد فقط یک قدم دیگر برای سفارش کاتالوگ دیجیتال خود باقی میماند، و آن این است که شما طراح و مجری مناسب را پیدا کنید. این کار نیز راحت بوده و فقط کافی است که به رزومه و نمونه کارهای طراحان دقت و قیمت را بررسی و در نهایت یک نفر را انتخاب و کار را واگذار نمائید.

آموزش طراحی کاتالوگ دیجیتال

نتیجه گیری : چرا طراحی کاتالوگ دیجیتال ؟

تغییرات دیجیتال در اطراف ما در حال رخ دادن است، و کاتالوگ های دیجیتال اینجا هستند تا به سازمان ها کمک کنند تا در هزینه خود صرفه جویی کنند، عملیات را بهبود بخشند، فروش را افزایش دهند و با استفاده از فناوری های جدید کارهای بیشتری انجام دهند.

در تجارت الکترونیک، کاتالوگ های دیجیتال ممکن است یک نقطه تماس کلیدی در تجربه کاربر باشد. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما تجربه مثبتی از کاتالوگ دیجیتالی شما دارند، زیرا یک کاتالوگ منظم ابزاری است که بهترین ویژگی های اقلام شما را به نمایش می گذارد و به مشتریان در تصمیم گیری سریعتر کمک می کند.‌

از سوی دیگر ضریب نفوذ استفاده از موبایل و اینترنت در ایران به حدود 90 درصد رسیده، بنابراین با توجه به موارد فوق بایستی با کاتالوگ های قدیمی خداخافظی کرد و به به سمت طراحی کاتالوگ دیجیتال حرکت کرد تا باعث آرامش و آسایش مخاطبین خود شویم. علاوه بر این موضوع، ویروس کرونا، آسیب های زیست محیطی، عملکرد بهتر و بسیاری موارد دیگر باعث شده که نقش طراحی کاتالوگ دیجیتال در صنایع پررنگ تر شود.

شما مخاطبین عزیز هم اگر سوال و یا نظری در مورد این مطلب داشتید، میتوانید با درج در کامنت پاسخ خود را دریافت کنید.