میرزاخالق لوگو معروف شرکت ملی نفت ایران فلسفه طراحی لوگوی حرفه ای آن را تشریح می‌کند؛

استاد میرزا: با پول طراحی ۱۰۰۰ متر زمین در دماوند خریدم

چگونه طراح لوگو انتخاب کنیم

انتخاب یک طراح لوگو حرفه ای برای انجام امور طراحی لوگو شاید یکی از سخترین انتخاب های هر فردی و یا شرکتی باشد، کم بود نیروهای متخصص خوب و همچنین فراوانی نیروهای کم تخصص باعث گردیده انتخاب یک طراح لوگو مناسب سخت باشد و کارفرمایان نتوانند برای این کار طراح لوگو مناسب را به راحتی به دست آورند.

به عنوان یک طراح لوگو با بیش از 15 سال سابقه به شما نشان می دهم که چگونه من شخصا برای انتخاب طراح لوگو اقدام می نمایم و شما نیز می توانید همین مسیر را برای انتخاب طراح لوگو خود و یا حتی سایر طراحان مانند طراح وب سایت و .. انجام دهید.

  1. تجربه

پروژه های قبلی هر طراح لوگو به شما ایده خوبی می دهند که طراح شما در چه سطح مهارتی قرار دارد و چه چیزی را می توانید از او انتظار داشته باشید. اگرچه این به معنای این نیست که یک طراح لوگو جدید نمی تواند نتایج با کیفیت عالی را ارائه دهد، زیرا تجربه ندارد اما یک پله مهم در شناسایی عقب تر از دیگران است و این نکته را باید با همه موارد دیگر در نظر گرفت. شما با چیدن همه موارد در کنار یکدیگر می توانید بهترین طراح لوگو را انتخاب نمائید.

  1. توصیفات مثبت

آیا آنها از مشتریان و همکاران گذشته توصیفات مثبتی کسب کرده اند؟

از صحت این توصیفات مطمئن شود زیرا با بررسی چندین نظر مثبت که یک طراح لوگو از سایرین بدست آورده شما می دانید که این شخص با چندین نظر مختلف خود را هماهنگ کرده و ممکن است در این پروژه نیز بتواند با شما همکاری مناسبی انجام دهد. حتی اگر پروژه بزرگ باشد شما می توانید استعلام هم بگیرید.

  1. یک فرایند طراحی دقیق

آیا آنها یک فرایند طراحی لوگو دارند که از آن پیروی کنند یا به سادگی درست کردن غذاهای فست فودی به  تولید لوگو می پردازند؟ اگر طراح لوگو طی فرایندی به طراحی لوگو شما می پردازد از آن آگاه شوید زیرا بسیار مهم است این موضوع، به این دلیل که اگر طراح لوگو فرایندی برای کار خود نداشته باشد، معمولا خلاقیتی هم نخواهد داشت.

فکر کنید چه مدت طراحی لوگو شما زمان نیاز خواهد داشت؟ – آیا می خواهید که در کمتر از 48 ساعت طراحی شود (حتی بدون مرحله تحقیق)؟ طراحی لوگو یک فروشگاه مواد غذایی  کوچک را شاید بتوان به این سرعت انجام داد (برای این است که برخی قیمت های پائین می گیرند) اما برای یک پروژه جدی و حرفه ای هرگز اینگونه نیست. بنابر این حتما باید فرایند طراحی لوگو را با طراح لوگو خود ببندید.

البته بایستی گفت که هیچ محدوده زمانی معمولی وجود ندارد زیرا هر مشتری نیازهای متفاوتی خواهد داشت اما برای مشاغل کوچک و متوسط و بزرگ این زمان متفاوت خواهد بود.

  1. جوایز برنده / اثر منتشر شده

آیا آنها بخاطر کارشان جوایزی کسب کرده اند؟ آیا کار آنها در کتاب یا مجله منتشر شده است؟ آنها در صنعت چقدر شناخته شده اند؟

همه این موارد به شما کمک می کنند که بهترین طراح لوگو را انتخاب نمائید.

  1. پرتفوی قوی

پرتفوی آنها چقدر قدرتمند است؟ حجم، تعداد و اندازه کارهای آنها چقدر بوده. البته این موضوع را با کیفیت در کنار هم مقایسه نمائید.

  1. قیمت

یکی از راه های مهم انتخاب طراح لوگو قیمت می باشد، قیمت های طراح خود را با سایرین در نظر بگیرید و مقایسه کنید اما بدانید که قیمت بالا یا پائین دلیل بر کیفیت و یا عدم کیفیت نیست. به طور دقیق باید گفت که قیمت معیار دقیقی برای انتخاب طراح لوگو نیست و این مورد مکمل موارد دیگر است.

اگر به دنبال تعیین قیمت لوگو هستید این بخش را بخوانید.

  1. وابستگی

آیا آنها وابسته به انجمن های طراحی یا انتشارات هستند؟ این نشانه خوبی از چگونگی توجه آنها به هنر و صنعت خود است ، اما اصلاً ضروری نیست.

  1. پشتیبانی

آیا آنها به سرعت به ایمیل شما پاسخ می دهند؟ چگونه با آنها ارتباط برقرار می کنید و آنها چگونه خود را ارائه می دهند؟ یک طراح لوگو باید از کل مسیرها منجمله ایمیل و ..پشتیبانی مناسبی از کارفرما انجام دهد.

  1. حرفه ای بودن تجارت

توجه به جزئیات ، اعتماد به نفس ، مهارت های ارتباطی قوی و مدیریت زمان همه مهم و اساسی هستند و با خدمات عالی مشتری همراه هستند.

  1. سؤالات مناسب

یک طراح باید سؤالات مختلفی را مطرح کند تا نیازهای شما را در رابطه با اهداف تجاری شما دریابد. سوالات باید در مورد تاریخچه شرکت ها ، بازار هدف ، رقبا ، اهداف شرکت و غیره بچرخند

خلاصه این 10 مورد است که باید هنگام انتخاب یک طراح لوگو به آنها توجه کنید:

موفقیت و تجربه اثبات شده است

توصیفات مثبت

یک فرایند طراحی دقیق

جوایز و اثر منتشر شده

پرتفوی قوی

قیمت

وابستگی

پشتیبانی

حرفه ای بودن تجارت

سوالات مناسب

آیا امتیاز دیگری برای اضافه کردن دارید؟ اگر دارید لطفا کامنت بزارید تا به دیگران نیز کمک کنید