لوگو شرکت فایزر

لوگو شرکت فایزر

لوگو شرکت فایزر

بیماری کرونا و مشکلات آن برای بشر بسیار تلخ و ناراحت کننده شده اما نتایج بسیار امیدبخش آزمایش‌های شرکت «فایزر»؛ که به شکل واکسن بوده و بیش از ۹۰ درصد موثر است امید را دوباره زنده کرد.

در بالا لوگ شرکت فایزر را قرارداده ایم. یک نمونه لوگو تایپ در طراحی لوگو از کلمه f بیشترین استفاده انجام شده است.

شرکت فایزر در سال ۱۸۴۹ توسط چارلز فایزر تأسیس شد. این شرکت در طول فعالیت خود در صنعت داروسازی، شرکت‌ها و کارخانجات دارویی بسیاری را خریداری، تصاحب و در مجموعهٔ فایزر ادغام نمود که از آن جمله این شرکت‌ها می‌توان به ادغام وارنر-لمبرت در سال ۲۰۰۰، فارمسیا در ۲۰۰۳ و وایت در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر نیویورک قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک و نیز بازار بورس بمبئی معامله می‌شود و جزئی از میانگین صنعتی داو جونز به‌شمار می‌آید. شرکت فایزر در سال ۲۰۱۸ در فهرست فرچون ۵۰۰ با بیش از ۵۳ میلیارد دلار درآمد در رتبهٔ ۵۷ از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکا قرار گرفت.

در ایران، فایزر در سال ۱۳۴۳ شرکتی را با نام لابراتوارهای فایزر، تحت مالکیت خود راه‌اندازی کرد. پس از وقوع انقلاب ۱۳۵۷، در جریان مصادرهٔ اموال و دارایی‌های ابتدای انقلاب، سهام و دارایی‌های این شرکت مصادره و نام آن نیز به «رازک» تغییر یافت.(منبع ویکی پدیا)