ما در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از بهترین نرم افزارهای طراحی کاتالوگ را برای شما معرفی نموده. و سپس راهنمای استفاده از آن را نیز برای شما در مقالات مختلف قرار دهیم. سپس با مقایسه آنها، بهترین نرمافزار را معرفی نموده و روش استفاده را نیز درج نمائیم. برای هر کار گرافیکی نرم افزار های خاصی وجود دارد به عنوان مثال برای طراحی لوگو یکسری نرم افزار وجود دارد و برای معماری نیز نرم افزارهای دیگری وجود دارد، اما نرم افزار طراحی کاتالوگ متفاوت و زیادند که به شرح آنها می پردازیم قبل از ورود به بحث نیز باید بدانید که نرم افزارهای طراحی کاتالوگ به 4 دسته ذیل تقسیم میشوند.

– نرم افزار طراحی کاتالوگ که روی کامپیوتر نصب میشود

– نرم افزار طراحی کاتالوگ موبایل

– وب سایت های طراحی آنلاین کاتالوگ

– نرم افزار طراحی و ساخت کاتالوگ دیجیتال

سوالی که ممکن است برای بسیاری مطرح شود اینست که این نرم افزار ها برای طراحی کاتالوگ دیجیتال نیز شامل این مبحث می شود یا خیر؟ که باید عرض کنیم بله، نرم افزارهای طراحی کاتالوگ برای کاتالوگ دیجیتال نیز استفاده می شود.

اما دسته اول نرم افزار های طراحی کاتالوگ که روی کامپیوتر نصب می گردد

1 – فتوشاپ adobe Photoshop

فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ای است و توسط Adobe Systems توسعه یافته که برای ساخت و ویرایش عکس ها بکار می رود ، علاوه بر این نرم افزار های After effect ، Premiere ، Illustrator ، In design جزو مهمترین تولیدات نرم افزاری هستند که توسط Adobe System تولید شده اند.
 نرم افزاری گرافیکی جهت ایجاد ، ترکیب ، ویرایش ، بازسازی و یا دگرگونی عکس‌ها و نگاره‌ها بکار می‌رود. فتوشاپ برای سیستم‌عامل ویندوز و مکینتاش به‌کار می‌رود. هم‌چنین نگارش‌های گوناگون این نرم‌افزار تا نگارش دهم، در سیستم‌عامل لینوکس نیز با کمک ابزارهای میانه (مانند کراس‌اوور) قابل استفاده‌است. آخرین نسخهٔ رسمی این نرم‌افزار نسخهٔ نوزدهم آن است که با اسم ادوبی فتوشاپ سی‌ سی شناخته می‌شود. (سی‌اس مخفف عبارت Creative Suite است و به معنای برنامهٔ خلاق است.) اگرچه در ابتدا فتوشاپ برای ویرایش عکس‌ها جهت چاپ روی کاغذ طراحی شده بود، اما به خاطر تنوع ابزارهایی که در اختیار کاربر می‌گذارد، از Adobe Photoshop به طور فزاینده‌ای برای تولید و ویرایش عکس‌ها در فرمت‌های دیجیتال (به خصوص برای استفاده در وب) استفاده می‌شود. از دید گرافیکی نرم‌افزار فتوشاپ توانایی کار با چندین نمونه رنگی را دارد، که عبارت‌اند از نمونه‌های رنگی RGB، LIB، CMYK، سیاه و سفید و غیره.
فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ای است و توسط Adobe Systems توسعه یافته که برای ساخت و ویرایش عکس ها بکار می رود ، علاوه بر این نرم افزار های After effect ، Premiere ، Illustrator ، In design جزو مهمترین تولیدات نرم افزاری هستند که توسط Adobe System تولید شده اند.

طراحی کاتالوگ با فتوشاپ

یکی از موضوعات مهم در نرم افزارهای طراحی کاتالوگ انتخاب نوع نرم افزار می باشد، بسیاری بر زوی انتخاب نوع نرم افزار اشتباه کرده و در طول مسیر روند کار خود را چالش می کشند.

شما اگر قصد طراحی و چاپ کاتالوگ دارید با توجه به موضوعات ذیل پیشنهاد می دهم که نوع نرم افزار را نتخاب کنید:

طراحی شما متن محور است؟

طراحی شما عکس محور است؟

طراحی شما وکتور محور است؟

طراحی شما دارای افکت زیاد است؟

طراحی شما دارای اینفوگرافی است؟

و ….

اگر طراحی شما عکس و افکت محور است حتما حتما طراحی کاتالوگ را با فتوشاپ انجام دهید، زیرا ابزار و امکانات مختلفی برای این کار ها فتوشاپ در اختیار شما قرار خواد داد. با قطعیت و به پشتوانه 17 سال تجربه عرض میکنم که بهترین نرم افزار طراحی پوستر و بروشور نیز فتوشاپ می باشد که برای امکانات ویژه ای برای این کار در اختیار شما قرار خواهد داد.

اما اگر شما قصد طراحی کاتالوگ که محتوای زیادی دارد را دارید بهتر است از ایندیزاین استفاده نمائید. مانند مجله

یا اگر طراحی کاتالوگ شما داری اینفو گرافیک و یا … می باشد، بهتر است کورل استفاده شود. یا اگر به دنبال نرم افزار طراحی لوگو و بروشور هستید بهتر است از ایلاستریتور و یا کرل استفاده نمائید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و هزینه طراحی کاتالوگ کلیک کنید.

2- کورل دراو CorelDRAW

امروزه گرافیک به بخش اساسی از زندگی ما انسان ها تبدیل شده است. به طوری که می توان تاثیر گرافیک را در تبلیغات، برنامه های تلویزیونی، رونامه و… به فروانی مشاهده کرد.

این نرم افزار به شما کمک می کند تا با استفاده از خلاقیت خود در محیطی کاملا حرفه ای تصاویری زیبا ایجاد و به آسانی بتوانید نسخه ای را از آن چاپ یا به نرم افزار دیگری صادر کنید.

کورل‌دراو مانند ایلوستریتور یک نرم افزار ترسیم برداری یا همان وکتور است (تفاوت تصاویر برداری و پیکسلی). در نرم افزار های برداری هر شی از نقاط، منحنی ها و خط هایی تشکیل شده اند و به همین دلیل شکل ها، متن ها، سایر جلوه ها نوعی شی به حساب می آیند

مجموعه گرافیکی کورل‌دراو، نرم‌افزاری کاملاً حرفه‌ای برای طراحی گرافیکی است. شما با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید بصورت وکتور طراحی کنید یا به صورت کاملاً حرفه‌ای صفحه‌بندی را انجام دهید. طراحی چند بعدی و ابزاری مسیریابی این نرم‌افزار برای طراحی بسیار کارآمد هستند. قابلیت‌های ویرایش عکس این نرم‌افزار و ابزار طراحی وبسایت آن در نوع خود بی‌نظیر می‌باشند. با استفاده از مجموعه گرافیکی کورل‌دراو و امکانات منحصر به فرد آن برای ویرایش تصاویر و کار با فونت‌ها، ابزار حرفه‌ای طراحی گرافیکی و طراحی سایت آن می‌توانید خلاقیت خود را در زمینهٔ طراحی افزایش دهید.

کورل‌دراو یک نرم افزار فوق العاده قوی برداری و پیکسلی می‌باشد که این به این معنی است که کل محاسبات طراحی در بر اساس محاسبات ریاضی می‌باشد و اکثر اشکال و طرح‌های درون این نرم افزار با نقاط و خطوط رسم می‌شوند.

کورل نام یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری دنیاست که در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد. این شرکت با تولید نرم‌افزار کورل‌دراو خود را به‌ دنیا معرفی نمود؛ نرم‌افزاری که تا به امروز نیز یکی از پرطرفدارترین و بهترین نرم‌افزارهای طراحی به‌شمار می‌رود. کورل در سال ۲۰۰۹ با خرید شرکت یولید به یک غول نرم‌افزاری گرافیک پس از ادوبی تبدیل شد. عمده فعالیت کورل ساخت نرم‌افزارهای گرافیکی و مالتی مدیا می‌باشد. این نرم‌افزار به طور کلی یک نرم‌افزار ویرایشگر گرافیک برداری است و طیف بسیار وسیعی از امکانات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا در روش کار و چگونگی خروجی کار حداکثر خلاقیت خود را بدون نگرانی بابت کمبود امکانات به‌کار گیرد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید طرح‌های گرافیکی زیبا و حرفه‌ای طراحی کنید و در انجام این کار از مجموعه‌ای کامل از ابزارهای طراحی و ویرایش بهره‌مند شوید. از جمله خصوصیات این نرم‌افزار می‌توان به امکان لایه‌بندی پروژه، پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ فرمت تصویری، امکان قرار دادن جداول در طرح و امکان تایپ به زبان فارسی اشاره کرد. همچنین شایان ذکر است که آخرین نسخه از نرم‌افزار علاوه بر پشتیبانی از فرمت‌های مربوط به نسخه‌های قبلی نرم‌افزار، امکان استفاده از فرمت‌های مربوط به نرم‌افزار فتوشاپ، مجموعهٔ نرم‌افزاری آفیس و فایل‌های پی‌دی‌اف را فراهم آورده‌است.

برخی ویژگی‌های نرم‌افزار: – پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ فرمت تصویری. – سازگار با سری آفیس مایکروسافت، فوتوشاپ و فایل‌های پی‌دی‌اف. – بهینه‌سازی‌شده برای کار با پردازنده‌های چندهسته‌ای. – دارای مدل‌های از پیش طراحی شده. – مدیریت پیشرفته رنگ‌ها. – سازگار با نسخه‌های مختلف ویندوز. – و…

Adobe InDesign -3  ایندیزاین 

اگر می خواهید یک نرم افزار چاپ و نشر رومیزی داشته باشید که بتواند تقریباً هر کاری را انجام دهد ، قطعاً باید Adobe InDesign را امتحان کنید.

برنامه ایندیزاین کاملاً قادر به ایجاد نه تنها کاتالوگ بلکه پوسترها ، بروشورها ، طراحی کاتالوگ آنلاین، مجلات ، روزنامه ها ، کتابها و کتابهای الکترونیکی است.

روند کار نیز بسیار پیچیده است ، زیرا علاوه و محتوا بایستی به برنامه Adobe InDesign نیز تسلط داشته باشید و تقریبا بقیه کار را برای شما انجام می دهد.

نکته جالب در مورد ایندیزاین این است که کاملاً با سایر برنامه های خانواده Adobe ادغام می شود. این امر باعث می شود تا دست شما در زمان طراحی کاتالوگ بسیار باز باشد.

در اینجا مواردی که شما باید از Adobe InDesign انتظار داشته باشید آورده شده است:

انواع مختلف و پیشرفته PDF
پشتیبانی از انواع فایلها، فرمتها و …
انواع خروجی HTMLو …
و ……

نرم افزار ایندیزاین را شاید یکی از بهترین نرم افزارها در طراحی کاتالوگ باشد. بخصوص زمانی که نیاز به ساخت کاتالوگ صنعتی داریم، بهتر است از آن استفاده کنیم.

4-ایلوستریتور ( illustrator )

نرم‌افزار Adobe illustrator یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای طراحی و ویرایش به صورت برداری می‌باشد که کار کردن با آن مشابه کار کردن با نرم‌افزارهایی پیکسلی مانند فتوشاپ است. این نرم‌افزار ابزار طراحی قدرتمند جهت خلق آثار وکتور و افکت‌های گرافیکی به همراه قلم‌موهای متفاوت و ابزار کنترل رنگ که در این نسخه کامل‌تر شده به همراه محیط سازگار با فتوشاپ و سایر محصولات ادوبی را در اختیار طراحان قرار می‌دهد.

ایلوستریتور ( illustrator ) نام یکی دیگر از محصولات کمپانی ادوبی است که هم هنرمندان نقاش و هم طراحان گرافیک برای ساخت تصاویر وکتور (برداری) از آن استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار برای اولین بار در تاریخ 19 مارس 1987 برای سیستم‌عامل مکینتاش ساخته شد و پس‌ازآن در سال 1989 برای ویندوز نیز ارائه شد. کمپانی ادوبی سالانه ویژگی‌ها و امکانات جدیدی را به این برنامه اضافه می‌کند و تحت لایسنس های مختلف برای فروش قرار می‌دهد. تا سال 2012 این محصول نیز مانند سایر محصولات این کمپانی با پیش‌وند CS منتشر می‌شد و پس‌ازآن تحت نام CC به بازار عرضه شد.

قبلیت های ایلوستریتور ( illustrator ) 

  • طراحی آثار وکتور در همه زمینه‌ها با ابزار Essential Vector Tool
  • پیاده‌سازی سریع‌تر و آسانتر ایده‌های طراحی در محیطی با ابزار بسیار قوی و متنوع
  • آماده‌سازی گرافیک وکتور برای نرم‌افزار فلش
  • افزایش کارایی ابزار طراحی
  • پلت کنترل رنگ بسیار پیشرفته
  • پاک نمودن سریع و راحت نقاط دلخواه (نسبت به نسخه‌های قبلی) با ابزار پاک‌کن که کارایی آن مانند کارایی ابزار پاک‌کن فتوشاپ می‌باشد
  • تبدیل عکس به وکتور
  • طراحی در ابعاد بسیار بزرگ برای چاپ
  • ابزار برش یا همان crop tool جهت برش منطقه‌ای خاص از طراحی جهت گرفتن خروجی یا برای چاپ
  • قابلیت گروه‌بندی عناصر و آبجکت‌های طراحی جهت ویرایش سریع و راحت آنها
  • امکان تایپوگرافی سریع به خاطر وجود بیش از ۱۰۰ فونت open type و paragraph and character styles
  • Adobe Device Central CS6 ابزار طراحی گرافیکی برای تلفن همراه
  • دسترسی کامل به رنگ‌های ویژه چاپ و مدیریت ساده رنگ‌ها
  • خلق المان‌های تکرارپذیر به ساده‌ترین شکل ممکن
  • لی اوت بندی بسیار ساده و حرفه‌ای
  • امکان نقاشی دیجیتال حرفه ای
  • و قابلیت‌های حرفه‌ای و تخصصی دیگر
  • امکان گرفتن خروجی استاندارد جهت استفاده بر روی وب
  • قابلیت گرفتن خروجی pdf با ابزار جدید این نرم‌افزار
  • ابزاری جهت تولید motion graphics و visual effects
  • قابلیت ساخت نمادهای گرافیکی جهت نرم‌افزار فلش
  • سازگاری با ویندوز ۸
  • پشتیبانی از زبان فارسی

QuarkXPress -5کوارک

کوارک یک نرم افزار صفحه آرایی قدیمی است اما به شما امکان صفحه آرایی کاتالوگ به صورت کاملا حرفه ای خواهد داد، کوارک نرم افزار بسیاری از روزنامه ها، مجلات، شرکت های تبلیغاتی، انتشارات، شرکت های طراحی، انتشارات کتاب …. است. QuarkXPress همچنین برای طراحی کاتالوگ بسیار کار امد می باشد.

 

ویژگی های نرم افزار طراحی کاتالوگ QuarkXPress :

–    گرافیست از این نرم افزار می توانند برای انتشار دیجیتال، طراحی کاتالاوگ، صفحه آرایی کتاب و مجله استفاده نماید
–    امکان تبدیل فرمت از پرینت به فرمت دیجیتال و سایر فرمت ها وجود دارد
–    به اشتراک گذاری رنگ ها، صفحات استایل ها و دیگر منابع بین انواع مختلف صفحه بندی
–    شما برای طراحی رسانه های مختلف تنها نیاز به یادگیری یک مهارت دارید

 

دسته دوم وب سایت های طراحی کاتالوگ آنلاین

Flipbuilder -1

مطمئناً کاتالوگ دیجیتال پتانسیل بازار بسیار امیدوار کننده ای در زمینه انتشار دیجیتال دارد. در حال حاضر، تعداد زیادی سایت طراحی کاتالوگ دیجیتال به صورت آنلاین یافت می شود. در ادامه 7 مورد از سایت های طراحی کاتالوگ آنلاین و تعاملی آورده شده است.

1.FlipHTML5 (اکیداً توصیه می شود)

این وبس سایت طراحی کاتالوگ آنلاین مورد پسند بسیاری از مخاطبین است. البته برای استفاده کامل از آن بایستی پرداخت دلاری داشته باشید. امکانات سایت بسیار زیاد و کاربری آسان است.

ویژگی های متمایز FlipHTML5

ویرایشگر صفحه بسیار خوبی دارد. امکان اضافه کردن انیمیشن و فیلم را دارد. ایجاد لینک و اساخت فهرست راحتی دارد. و بسیاری موارد دیگر.

عملکرد خروجی قدرتمند داشته و به چندین فرمت فایل، که سازگاری با همه دستگاه‌ها مانند رایانه شخصی، آیفون، آی‌پد و دستگاه‌های اندروید داشته باشد ارائه می دهد. با استفاده از این ویژگی FlipHTML5، کاتالوگ شما می تواند تا حد امکان به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کند.

2.Catsy

این سایت طراحی کاتالوگ آنلاین با کاربری بسیار آسانی که دارد، شامل رابط های ساده و پشتیبانی پولی از مشتری است. بنابراین به راحتی می توانید در کوتاه ترین زمان از آن استفاده نمائید. شما می توانید با دست های کمتر کارهای بیشتری انجام دهید تا بتوانید بیشتر روی خلاقیت تمرکز کنید. و از آن بهتر، می‌توانید کاتالوگ‌های خود را به‌روز نگه دارید.

3. 3D Issue

3D Issue سایتی است که برای ساخت کاتالوگ الکترونیکی دیجیتال در چند دقیقه مورد استفاده قرار میگیرد. با این سایت هزینه کاهش می یابد و کاتالوگ شما به صورت آنلاین توزیع می شود. به راحتی فایل های PDF خود را به کاتالوگ الکترونیکی تبدیل کنید و تجربه خوانندگان خود را با ویدیو، انیمیشن، صدا، اطلاعات و ایجاد لینک کاتالوگ خودکار تقویت کنید.

3. Flipping Book

اگر PDF های آماده دارید و می خواهید آنها را دیجیتالی کنید، FlippingBook می تواند کمک بزرگی برای شما باشد. این سایت برای ساخت کاتالوگ آنلاین است که به شما امکان می دهد کاتالوگ های کاربر پسند با جلوه ورق زدن صفحه و لینک تلفن و …. بسازید. با امکان جستجوی متنی، فهرست محتویات تعاملی و تصاویر کوچک، پیمایش در کاتالوگ های الکترونیکی شما آسان است. Flippingbook به شما امکان می دهد گالری تصاویر را در صفحه اضافه کنید تا تجربه تماشای زیباای داشته باشید. یا می‌توانید تصاویر خود را به پاپ‌آپ‌های جالبی تبدیل کنید که برای آیتم‌های موجود در کاتالوگ به خوبی کار می‌کنند.

علاوه بر این، می‌توانید نام تجاری و رنگ‌ها، ویدیوها و پیوندهای خود را اضافه کنید که به مواردی در وب‌سایت شما منتهی می‌شوند و امکان خرید را با چند کلیک فراهم می‌کنند. و می توانید نحوه تعامل مشتریان خود با کاتالوگ خود را پیگیری کنید تا متوجه شوید چه محصولاتی محبوب ترین هستند. بنابراین، اگر می‌خواهید کاتالوگ‌های تعاملی ایجاد کنید که شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند و ردیابی آن آسان است، نرم‌افزار کاتالوگ FlippingBook بهترین انتخاب است.

نرم افزار ساخت کاتالوگ محصولات اندروید

[Catalog Maker -Create Brochure, poster & Catalogue v2.9 [PRO – اپلیکیشن ساخت کاتالوگ و بروشور مخصوص اندروید

 Catalog Maker -Create Brochure, poster & Catalogue Pro Unlocked عنوان یک اپلیکیشن خاص برای ساخت کاتالوگ، بروشور و پوستر های تبلیغاتی می باشد که توسط C.A Apps توسعه و در گوگل پلی منتشر شده است. این نرم افزار با داشتن مجموعه ای از امکانات و قابلیت هایی متنوع کمک می کند تا در ساده ترین حالت ممکن کاتالوگ هایی خاص و جذاب را ایجاد نمایید. بیش از 50 قالب از پیش تنظیم شده برای ساخت عناوین ذکر شده در دسترس هر کدام از کاربران قرار دارد که برای بهره مندی از آن ها تنها نیاز به فراخوانی و ویراییش شان می باشد. هر کدام از طرح های آماده در سطح بسیار بالایی قابل شخصی سازی است که خود جزو نقاط قوت این استارت اپ محسوب می شود.

برخی از امکانات و قابلیت های برنامه Catalog Maker -Create Brochure, poster & Catalogue اندروید :

  • محیط کاربری سریع و آسان برای برطرف سازی نیاز ها
  • ساخت هر گونه کاتالوگ، بروشور و یا پوستر های تبلیغاتی
  • دسترسی به بیش از 50 نمونه آماده از پیش تنظیم شده
  • ایجاد تغییرات در نمونه ها
  • شخصی سازی بسیار بالا در نمونه های موجود
  • نیازنبودن به هیچ گونه دانش های گرافیکی خاص
  • پیش نمایش هر کدام از نمونه های ویرایش شده پیش از ذخیره سازی

Flyer Maker, Poster Maker, Graphic Design PRO v34.0 – دانلود نرم افزار طراحی کاتالوگ اندروید

برنامه Flyer Maker PRO نرم افزاری برای ساخت کاتالوگ الکترونیکی با استفاده از قالب های زیبا و حرفه ای می باشد. با استفاده از این برنامه می توانید به سرعت و به آسانی با فایل های طرح بندی آماده برای ویرایش بروشورهای چشم نواز و جذاب ایجاد کنید. این نرم افزار اندروید توسط استودیوی Photo Studio & Picture Editor Lab طراحی و منتشر شده است.

ویژگی های برنامه Flyer Maker اندروید:

  • مجموعه ای متنوع از قالب های بروشور حرفه ای و زیبا
  • پشتیبانی از سفارشی سازی در سطح بالا
  • مجموعه عالی از استیکر با امکان اضافه کردن گزینه های دلخواه
  • افزودن متن با چندین فونت و جلوه متنی
  • تغییر پس زمینه از گالری یا کلکسیون پس زمینه
  • امکان Undo یا Redo تغییرات خود
  • ذخیره خودکار پروژه در حال تکمیل شما
  • لایه های چندگانه
  • اشتراک در رسانه های اجتماعی
  • استفاده آسان
  • و …

فوراپ

‏‏بروشور ها و کاتالوگ ها از ابزار قدیمی و کارآمد شرکت ها و سازمان ها در بخش تبلیغات و بازاریابی هستند. کاتالوگ اولین قدم در معرفی یک محصول است و در نمایشگاه ها و فروشگاه ها کاربرد زیادی دارد. با پیشرفت تکنولوژی می توان از خدمات دیجیتال هم برای معرفی محصول استفاده کرد. این روز ها اکثر مشتری های ما از گوشی های هوشمند اندروید و یا iOS استفاده می کنند. تا به حال به این فکر کرده اید که کاتالوگ محصولات خود را بر روی گوشی مشتری ها داشته باشید ؟!
‏‏اگر در حال حاضر کاتالوگ چاپی دارید به مزایای کاتالوگ موبایلی هم توجه کنید. داشتن یک اپلیکیشن موبایل کاتالوگ دیجیتال به کسب و کار شما کمک می کند.

مزایای اپلیکیشن کاتالوگ دیجیتال
‏- استفاده از عکس و فیلم در کنار متن
‏- توزیع کاتالوگ با روش های متنوع و ویروسی
‏- امکان ویرایش محصولات و اضافه کردن محصول جدید
‏- صرفه جویی در هزینه های چاپ و توزیع کاتالوگ و بروشور
‏- امکان ارسال پیام برای مشتری و اطلاع رسانی با نوتیفیکیشن
‏- ایجاد تنوع در روش تبلیغات و حضور فعال بر روی گوشی موبایل مشتریان
‏- امکان دریافت پیام از طرف مشتری و جمع آوری نظرات مشتریان و کاربران
‏- امکان شماره گیری مستقیم، ارسال پیامک و ایمیل  و ارتباط از داخل اپلیکیشن
‏- امکان مشاهده آماری تعداد دانلود و میزان استفاده از کاتالوگ دیجیتال در پنل اختصاصی
‏- امکان درج قیمت و تغییر آن به صورت زمانی و امکان استعلام قیمت توسط مشتری و پاسخ لحظه ای

نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

هزینه های فراوان چاپ و مشکلات محیط زیستی کاتالوگ های چاپی باعث گسترش و درخواست بیشتر برای کاتالوگ های دیجیتال گردیده است. از این رو در این بخش به بررسی نرم‌افزار های طراحی کاتالوگ دیجیتال میپردازیم. در وهله اول، برای کاتالوگ دیجیتال بایستی طراحی انجام شود و این طراحی با برنامه های مانند ایندیزان و ….. انجام میگردد که در ذیل اشاره شده.

Adobe InDesign یک نرم‌افزار طراحی صفحه‌آرایی و انتشار رومیزی است که توسط شرکت Adobe تولید شده است. می‌توان از آن برای ایجاد آثاری مانند پوستر، آگهی‌ها، بروشورها، مجلات، روزنامه‌ها، ارائه‌ها، کتاب‌ها و کتاب‌های الکترونیکی استفاده کرد. InDesign همچنین می تواند محتوای مناسب برای دستگاه های تبلت را در ارتباط با Adobe Digital Publishing Suite منتشر کند. طراحان گرافیک و هنرمندان تولید، کاربران اصلی هستند که نشریات دوره‌ای، پوسترها و رسانه‌های چاپی را ایجاد و منتشر می‌کنند. همچنین از صادرات به فرمت های EPUB و SWF برای ایجاد کتاب های الکترونیکی و نشریات دیجیتال، از جمله مجلات دیجیتال، و محتوای مناسب برای مصرف در رایانه های لوحی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، InDesign از XML، شیت‌های سبک و سایر نشانه‌گذاری‌های کدنویسی پشتیبانی می‌کند و آن را برای صادرات محتوای متن برچسب‌گذاری شده برای استفاده در سایر فرمت‌های دیجیتال و آنلاین مناسب می‌سازد. واژه پرداز Adobe InCopy از همان موتور قالب بندی InDesign استفاده می کند.

پس از طراحی این بخش مرحله دوم اجرای کاتالوگ دیجیتال انجام میگیرد که در واقع به آن فیلم، لینک و یا صوت اضافه میگردد. این کار نیز با نرم افزارهای پولی که در بالا انجام شده است اجرا میگردد.

نتیجه گیری:

با توجه به سطح آگاهی مخاطب از از نرم افزار و همچنین کیفیت مد نظر، میتوان نرم افزا مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر طراح کاتالوگ حرفه ای هستید، بهترین نرم افزار ایندیزاین می باشد. اگر کسب و کار کوچکی دارید و قصد دارید کاتالوگ برای خود درست کنید، بهتر است از نرم افزارهای موبایل استفاده کنید.

اما بهتر است طراحی کاتالوگ خود را به یک متخصص واگذار نموده و سعی کنید بهترین کیفیت را به دست آورید. اگر شما هم تجربه استفاده از نرم افزار مناسبی را دارید، لطفا در کامنت آن را درج نمائید تا مخاطبان نیز از آن استفاده نمایند.