روند تاثیر طراحی لوگو حرفه ای  بر هر کسب و کاری مشخص و واضح بوده و در مقالات مختلف سایت پیرامون آن صحبت کرده ایم. آژانس تبلیغاتی دارابی به منظور توسعه نیروهای کاری خود از یک سو و از سمت دیگر افزایش رضایت کارفرماهای خود، اقدام به برگزاری دو دوره طراحی لوگو نموده، که یکی رایگان بوده تا ضمن شناسایی نیروهای با استعداد و عقد قرارداد همکاری با آنها به نیاز های مختلف کارفرماهای خود نیز پاسخ گو باشد، و دومی پولی است. حضور در دوره رایگان شرایط خاص خود را دارد که از موارد مهم آن تسلط به زبان انگلیسی (جهت ترجمه) و مسلط بودن به نرم افزار های وکتور مانند کرل و ایلستریتور است.تمامی دوره ها به صورت عملی بوده و در پایان نیز اگر کارآموز نمونه های موفقی داشته باشد، به اسم و عنوان خود کار آموز در سایت درج خواهد شد. فراموش نکنید ما گواهی نامه و …..صادر نخواهیم کرد و فقط به دنبال روشی جهت شناسایی استعداد ها و بکار گیری آنها در پروژه ای عملی هستیم. اما چرا دوره ما رایگان طراحی لوگو را راه اندازی نموده ایم؟ اولین هدف از این دوره جذب تعدادی نیرو برای ترجمه مقالات مرتبط با طراحی لوگو برای درج در سایت می باشد و دومی شناسایی نیروهای مستعد برای جذب پروژه های کوچک که کارفرما مایل به پرداخت هزینه های منطقی نیست.

لطفا به دقت این بخش را بخوانید.

همه تبلیغات در سایت های آموزش که به مخاطب در باغ سبز نشان داده و مدعی این موضوع هستند که با شرکت در دوره آموزشی آنها به یک طراح لوگو حرفه ای تبدیل خواهید شد، کاملا دروغ است و شما تنها با تمرین و تکرار به یک طراح لوگو تبدیل خواهید شد.

روند کلاس های آموزش طراحی لوگو

جلسه اول دوره رایگان طراحی لوگو:

آشنایی با گرافیک :   

در جلسه اول آموز طراحی لوگو به معرفی و آشنایی با گرافیک خواهیم پرداخت، طراحی گرافیک در اطراف ما وجود دارد ، به تعداد بی شماری چه در صفحه نمایش مانیتور و چه در مجلات چاپی، هدف از این بخش آشنایی با تخصص گرافیک و موارد مهم در آن است . در این بخش به اصول تاریخچه و رشته های مختلف گرافیک مانند : ارتباط بصری (Visual communication) – تصویرسازی (Illustration) و …. می پردازیم.

 جلسه دوم دوره طراحی لوگو رایگان

بررسی اولیه نرم افزارها

اصولا ما در این دوره آموزش به صورت حرفه ای به آموزش نرم افزار نمیپردازیم، و کارآموزان موظف به یادگیری نرم افزار هستند و فقط برای رفع مشکل، ما در کلاس به آنها کمک خواهیم کرد. بنابراین نیاز است افرادی که قصد حضور در این دوره رایگان را دارند به یکی از دو نرم افزار کرل و یا ایلستریتور مسلط باشند. نرم افزار اصلی ما برای طراحی لوگو کرل بوده اما اگر کارآموز با سایر نرم افزارها نیز فعالیت کند در  روند آموزش تاثیری ندارد.

جلسه سوم اصول طراحی:

پس از دو جلسه مختصر و مفید که در آن به کلیات گرافیک و سایر موارد پرداختیم و خط های راهنمای مفید را به کار آموزان دادیم. در این مرحله به اصول طراحی و علی الخصوص طراحی لوگو پرداخته و با بیان جزئیات، کارآموزان به تحقیق و کنکاش در موضوع شده و بایستی خود ادامه موارد را پیگیری و آموزش ببیند. لازم به ذکر است در همه موارد ما سر خط هر مورد را عنوان و کار آموز مجبور به تحقیق و بررسی کامل در مورد آن موضوع خواهد شد.

جلسه چهارم  اصول طراحی لوگو:

شاید اساسی ترین و مهمترین جلسه در دوره طراحی لوگو رایگان، همین جلسه چهارم باشد. در این جلسه ما به معرفی نقطه، خط و شکل که سه مورد اساسی در طراحی هستند میپردازیم، این سه مورد، بدون در نظر گرفتن ماهیت طراحی، پایه‌های اصلی هر طرح هستند. با این سه گزینه می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید خلق کنید؛ از آیکن‌های ساده گرفته تا طرح‌های پیچیده، همه و همه از ترکیب این سه المان ساده به وجود می‌آیند.

سپس در مورد تایپوگرافی و هزاران نوع سبک طراحی حروف که وجود دارد و می‌توانید از بین آنها گزینه‌ی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید صحبت خواهیم کرد، سپس به روان شناسی مربوط به رنگ ها در طراحی لوگو میپردازیم و در مورد فضاهای مختلف طراحی لوگو صحبت خواهیم کرد.

سایر موارد جلسه چهارم:

تعادل، ریتم و کنتراست / مقیاس / چیدمان و شبکه‌بندی / قاب‌بندی / بافت‌ها و الگوها / مفهوم دیداری / سادگی / هندسی / تعادل / توازن / تناسب و بسیاری موارد دیگر صحبت خواهیم کرد.

 

جلسه پنجم : روش های طراحی لوگو

پس از گذراندان موارد مختلف به شیرین ترین بخش دوره خواهیم رسید. یکی در نگرانی های افراد در مورد طراحی لوگو دانستن روشها و ایده های مختلف است که ما به صورت خلاصه وار در ذیل مراحل طراحی لوگو و همچنین گرفتن ایده در طراحی لوگو را بیان می کنیم.

روش های طراحی لوگو 1 – آبستره سازی (ساده سازی)

روش ها: 2 – فضای مثبت و منفی

روش ها: 3 – اختصار

روش ها: 4 – برش خوردن

روش ها: 5- تماس و تلاقی

روش ها: 6- دنبال هم قرار گرفتن حروف

روش ها: 7-تغییر ضخامت

علاوه بر موارد فوق بسیاری از روش ها برای ایده گرفتن در طراحی لوگو و همچنین روش های خلاقانه طراحی لوگو را بیان خواهیم کرد.

مخاطب دوره طراحی لوگو کیست؟

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان طراحی گرافیک و رشته‌های مرتبط

طراحان گرافیک، شاغلان مؤسسه‌های طراحی و آژانس‌های تبلیغاتی

افرادی که تازه کار بوده و با طراحی لوگو سروکار دارند یا به آن علاقه‌مندند

افرادی که هیچ زمینه ای در مورد طراحی لوگو نداشته مخاطب این دوره ما نیستند

سبک برگزاری دوره طراحی لوگو

کلاس‌های طراحی پروژه‌محور هستند و شما همۀ موضوعاتی را که در کلاس یاد می‌گیرید از همان ابتدا روی پروژه منتخب خود یا پروژه مشترک کلاس اجرا می‌کنید. شما در پایان دوره مجموعه‌ای از تمرین‌ها و آثار خود در دست دارید که میزان پیشرفتتان را طی دوره نشان می‌دهد.

خروجی دوره طراحی لوگو چیست؟

در پایان این دوره، نمونه‌هایی از طراحی‌هایی را که در طول این مدت انجام داده‌اید در دست دارید و می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان نمونه کار استفاده کنیدهمچنین در صورت انجام نمونه های موفق آن را در سایت  آژانس‌های تبلیغاتی دارابی و به نام خودتان قرار خواهیم داد.

پیش نیازهای شروع دوره طراحی لوگو چیست؟

برای شرکت در این دوره پیش نیاز لازم تسلط به یکی از دو نرم افزار طراحی شامل کورل و ایلستریتور می باشد. همچنین علاوه بر نرم افزار شخص می بایست فعالیت های مقدماتی نیز در زمینه طراحی لوگو داشته باشد. همچنین تسلط به زبان جهت ترجمه

  با چه نرم افزاری آموزش داده می شود؟

آموزش طراحی لوگو با دو نرم افزار طراحی شامل کورل و ایلوستریتور ، که از نرم افزار های تخصصی طراحی لوگو محسوب می گردند،  داده می شود.

دوره طراحی لوگو

علاوه بر دوره آموزش طراحی لوگو رایگان فوق، آژانس تبلیغاتی دارابی یک دوره پولی طراحی لوگو نیز داشته که به زودی مطالب آن درج خواهد شد

آموزش طراحی لوگو با ایلستریتور

آموزش طراحی لوگو

طراحی لوگو به کمک چهره در پیکس آرت

آموزش طراحی لوگو

آموزش طراحی لوگو

آموزش طراحی لوگو به زبان ساده

طراحی لوگو با موبایل ( طراحی لوگو با پیکس آرت ) | ساخت لوگو با گوشی برای کانال یوتیوب

آموزش ساخت لوگو گیمینگ با مبایل:بهترین اپلیکیشن طراحی لوگو روی گوشی اندروید

اسم اپلیکیشن:Esports logo maker با این اپلیکیشن می تونید خیلی راحت لوگو ی گیمینگ خودتون رو بسازید و از اون برای ویدیو ها و پرو فایلتون هم استفاده کنید. امید وارم که این آموزش براتون مفید بوده باشه اگر از ویدیو خوشتون اومد حتما بقیه ویدیو های ما رو هم ببینید وما رو دنبال کنید که خیلی نیاز داریم

طراحی دو نمونه لوگو سه بعدی در ایلوستریتور

به کمک ابزار revolve از گروه افکت 3D در illustrator

آموزش طراحی لوگو به زبان ساده

طراحی لوگو با موبایل ( طراحی لوگو با پیکس آرت ) | ساخت لوگو با گوشی برای کانال یوتیوب

آموزش ساخت لوگو گیمینگ با مبایل:بهترین اپلیکیشن طراحی لوگو روی گوشی اندروید

اسم اپلیکیشن:Esports logo maker با این اپلیکیشن می تونید خیلی راحت لوگو ی گیمینگ خودتون رو بسازید و از اون برای ویدیو ها و پرو فایلتون هم استفاده کنید. امید وارم که این آموزش براتون مفید بوده باشه اگر از ویدیو خوشتون اومد حتما بقیه ویدیو های ما رو هم ببینید وما رو دنبال کنید که خیلی نیاز داریم

طراحی دو نمونه لوگو سه بعدی در ایلوستریتور

به کمک ابزار revolve از گروه افکت 3D در illustrator

آموزش طراحی لوگو با کورل

آموزش طراحی لوگو با فتوشاپ

 در این ویدئو از آژانس تبلیغاتی دارابی طراحی لوگو مونوگرام rm با استفاده از فتوشاپ را آموز میدهیم. طراحی لوگو با فوتوشاپ

 در این آموزش آژانس تبلیغاتی دارابی ،طراحی لوگو در فتوشاپ با یک کلمه انگلیسی را آموزش خواهید دید.