طراحی لوگو و برندینگ یکی از مهم ترین بخش های شروع یک کسب و کار است و ساخت لوگو با هوش مصنوعی آن را 10 برابر آسان تر می کنند. اگر به دنبال یک طراحی لوگو ساده و ارزان برای یک کسب و کار کوچک هستید، این روش برای شما مناسب است. با بسیاری از برنامه‌های طراحی هوش مصنوعی به‌راحتی و  به‌صورت آنلاین برای کسب و کار کوچک خود لوگو طراحی کنید.

اما قبل از ادامه مطلب به این نکته حتما توجه کنید، یک مشتری انگلیسی آژانس تبلیغاتی ما؛ همیشه تکرار میکرد که رایگان مرده را دفن نمیکنند، چه برسد به تجارت. بنابر این اگر به دنبال کار حرفه ای هستید حتما از یک متخصص استفاده کنید و اگر دنبال کار ساده و دم دستی هستید ادامه مطلب را بخوانید.

هوش مصنوعی طراحی لوگو سریعترین راه برای به دست آوردن آرم های ساده و ابتدایی برای کسب و کار شما هستند، اما آنها محدودیت های خود را دارند. اگر چندین مورد از این خدمات را امتحان کنید، متوجه خواهید شد که چگونه لوگوها با پالت های رنگی و طرح های ساده یکسان به نظر می رسند. و ممکن است طرحی که شما انتخاب کرده اید برای کسب و کار دیگری نیز استفاده شود. بنابر این برای کار حرفه ای پیشنهاد نمیشود.

دلیل آن این است که با هوش مصنوعی به طور خلاقانه چیزی جدید برای کسب و کار شما طراحی نمی کنند – ترکیب رنگ ها با تصاویر و الگوهای از پیش ساخته شده. گاهی اوقات بهترین لوگوها ساده هستند. اما اگر چیزی منحصر به فرد می خواهید که برای کسب و کار شما طراحی شده باشد، یک طراح گرافیک حرفه ای تنها راه برای شما است.

اما آژانس تبلیغاتی دارابی، به منظور احترام به مخاطبین خود 8 سایت مطرح بین المللی را برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی معرفی نموده است، همراه با ویژگی های آنها و مبلغی که می می بایست پرداخت کنید.

  1. Logomaster

در Logomaster.ai،  یک راه حل یک مرحله ای برای طراحی لوگو  ارائه می شود که هم مقرون به صرفه است و هم استفاده آسان هست. این سایت از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند و این امکان را برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک فراهم می‌کند تا بدون نیاز به مهارت‌های طراحی، لوگوهای ساده و ابتدایی برای خود ایجاد کنند.

در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی و مزایای استفاده از Logomaster.ai آورده شده است:

لوگوهای فوری: امکانات این سایت باعث می شود به صورت سریع و اسان یک لوگو طراحی نمائید.

بسته آرم حرفه ای: ما همه چیزهایی را که یک طراح انجام می دهد، از جمله فایل های با کیفیت بالا در قالب های مختلف ارائه می دهیم، بنابراین شما می توانید از لوگوی خود برای هر دو رسانه چاپی و دیجیتال استفاده کنید البته پرداخت هزینه به دلار و استفاده در ایران سخت است.

مقرون به صرفه: سازنده لوگو ما ارزان تر از استخدام یک طراح است، البته با قیمت دلار فعلی این و کیفیت و قیمت طراحی لوگو در ایران این بخش درست نیست.

بدون حق امتیاز: هنگامی که یک لوگو از ما خریداری کردید، استفاده از آن برای هر هدف تجاری یا غیر تجاری با شماست.

مورد اعتماد هزاران نفر: ما مفتخریم که به بیش از 3000 شرکت در سراسر جهان در رفع نیازهای برندشان کمک کرده ایم و ما را به گزینه ای قابل اعتماد  برای طراحی لوگو تبدیل کرده است.

به طور خلاصه، Logomaster.ai برای هر کسی که به یک لوگوی ابتدای نیاز دارد، اما زمان، بودجه یا مهارت های طراحی مورد نیاز برای ایجاد یک لوگو از ابتدا را ندارد، انتخاب مناسبی است.

 

طراحی لوگو با هوش مصنوعی

قیمت گذاری

طرح اولیه: 15 دلار، فایل های آرم با وضوح معمولی

حق عضویت ساده : 35 دلار، فایل های با وضوح بالا

طرح سازمانی: 55 دلار، همه ویژگی ها

  1. هوش مصنوعی طراحی لوگو

    Logo AI

    پلت فرم هوش مصنوعی لوگو، هوشمند است زیرا داده ها و بهترین شیوه های طراحی را برای تولید طرح های لوگوی منحصر به فرد و زیبا ترکیب می کند، و البته همیشه موفق نیست. شبیه به کار با یک طراح ساده و دانشجو می باشد، زیرا این پلتفرم به جای استفاده از الگوهای ثابت، لوگوهای جدیدی را برای هر مشتری ایجاد می کند.

مانند هر سازنده لوگوی هوش مصنوعی دیگری، فرآیند طراحی Logo AI شامل سه مرحله ساده است. نام برند و مشخصات طراحی خود را وارد کنید و پلتفرم هوش مصنوعی آن امکانات بی پایانی را ارائه می دهد. سپس می‌توانید با تغییر طرح‌بندی، رنگ‌ها، فونت‌ها، نمادها و موارد دیگر ویرایش کنید. وقتی خوشحال شدید، می‌توانید فایل منبع را در قالب‌های PDF، JPG یا PNG دانلود کنید.

طراحی و ساخت لوگو با هوش مصنوعی + معرفی 8 سایت برتر 2023 2

قیمت گذاری

طرح اولیه: 29 دلار، فایل های با وضوح متوسط

طرح حرفه ای: 59 دلار، فایل های با وضوح بالا

طرح برند: 99 دلار، همه ویژگی ها

  1. Brandmark

لوگوی شرکت خود را با برند مارک و با استفاده از مولد آرم هوش مصنوعی قدرتمند آن با هزاران تمپلیت طراحی آماده ایجاد کنید. این تنها سازنده آرم هوش مصنوعی است که به شما امکان می دهد لوگوی خود را به صورت رایگان سفارشی کنید. شما می توانید این کار را در مرورگر خود بدون دانلود نرم افزار انجام دهید.

برخی از ویژگی های قابل توجه ویرایش آسان، خروجی سریع به همه فرمت های اصلی، بازبینی نامحدود، تنظیمات مناسب اندازه متن و تصویر و موارد دیگر است.

https://penji.co/wp-content/uploads/2022/10/3-brandname-1024×512.jpg

قیمت گذاری

طرح اولیه: 25 دلار، فایل های آرم PNG

طرح پایه: 65 دلار، فایل های منبع، راهنمای سبک برند و موارد دیگر

طرح سازمانی: 175 دلار، بسته کامل برندینگ، حداکثر 10 مفهوم

  1. Shopify Hatchful

وب سایت طراحی برند تجارت الکترونیک Hatchful Shopify

Shopify یک پلت فرم آشنا برای افراد در تجارت الکترونیک است. اما ممکن است ندانید که آنها یک سازنده لوگو به نام Hatchful نیز ارائه می دهند. این یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که می تواند به شما در طراحی و سفارشی کردن نام تجاری تجارت الکترونیک خود در تنها چند مرحله کمک کند. بدون ثبت نام یا دانش طراحی گرافیک مورد نیاز است.

برخی از مزایای Hatchful عبارتند از فرآیند زمانی ساده و راحت، قالب های آماده برای استفاده،  و سفارشی سازی آسان برای صنعت شما.

قیمت گذاری

رایگان است. با این حال، برای دانلود طرح های خود به یک حساب Shopify نیاز دارید. پس از یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه، حساب های Shopify از 39 دلار در ماه شروع می شود.

  1. DesignEvo

DesignEvo که میلیون ها نفر در سراسر جهان آن را دوست دارند، سازنده آرم هوش مصنوعی شماست که کاربرپسندترین رابط کاربری را ارائه می دهد. شما می توانید در عرض چند دقیقه با یک ابزار ساده لوگوهای متقاعد کننده و منحصر به فرد ایجاد کنید.

آنها همچنین بیش از 10000 الگوی طراحی لوگو با هوش مصنوعی دارند که می توانید برای الهام گرفتن آنها را مرور کنید.

قیمت گذاری

طرح رایگان: 0 دلار، باید اعتبار بدهد، وضوح پایین

طرح اولیه: 24.99 دلار، وضوح بالا

طرح پلاس: 49.99 دلار، همه ویژگی ها + مالکیت حق چاپ

  1. برندسازی هوش مصنوعی Tailor Brands

Tailor Brands یک پلتفرم همه کاره است که به میلیون‌ها صاحب کسب‌وکار، استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک در سراسر جهان کمک می‌کند. ماموریت آنها این است که فرآیند برندسازی را ساده کننده، آسان و قابل دسترس کنند. این سازنده آرم هوش مصنوعی بیش از 30 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و بیش از 50 میلیون طرح ایجاد شده است.

اگرچه برندهای Tailor در ابتدا شروع به ارائه لوگو کردند، اما این پلتفرم اکنون خدمات خود را گسترش داده است. این به صاحبان کسب و کار جدید اجازه می دهد تا برندسازی، وب سایت ها و سایر ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی را به راحتی ایجاد کنند.

قیمت گذاری

طرح اولیه: 9.99 دلار در ماه یا 47.88 دلار در سال

طرح استاندارد: 19.99 دلار در ماه یا 71.88 دلار در سال

طرح ویژه: 49.99 دلار در ماه یا 155.88 دلار در سال

طرح نامحدود: 249 دلار در سال

  1. Looka

لوکا در سال 2016 زمانی که داوسون ویتفیلد آن را راه اندازی کرد، قبلا با نام Logojoy شناخته می شد. او با اصلاحات پشت سر هم با طراحان لوگو مشکل داشت. در آن زمان بود که می‌دانست باید چیزی بسازد که طراحی لوگو را سرگرم‌کننده و آسان کند. با ساده کردن فرآیند طراحی لوگو، Looka در بین پنج میلیون نفر در بیش از 180 کشور جهان به محبوبیت تبدیل شده است. اما سازنده آن بعدها به این نتیجه رسید که طراح لوگو بهتر عمل میکند، و از کرده خود پشیمان شد.

هوش مصنوعی Looka سرگرم کننده، آسان است و لوگوهای زیبایی را ارائه می دهد که می توانید در عرض چند دقیقه بسازید! قابل توجه ترین ویژگی های آن فایل های با وضوح بالا، قالب های رسانه های اجتماعی، فایل های برداری، تنوع رنگ، آرم های بدون حق امتیاز و پشتیبانی مادام العمر است.

طراحی و ساخت لوگو با هوش مصنوعی + معرفی 8 سایت برتر 2023 3

قیمت گذاری

بسته اصلی لوگو: 20 دلار، یک فایل آرم PNG

بسته آرم ممتاز: 65 دلار، چندین فایل، پشتیبانی مادام العمر، مالکیت کامل

اشتراک کیت برند: 96 دلار در سال، بسته های کامل برندینگ

اشتراک وب کیت برند: 192 دلار در سال، شامل یک وب سایت سفارشی است

  1. Designhill

Designhill ادعا می کند که با بیش از دو میلیون لوگو ایجاد شده و 10 میلیون مشتری، اولین سازنده لوگو در جهان است. اگر می خواهید بدون زحمت یک لوگو ایجاد کنید، این سازنده آرم هوش مصنوعی است. از آنجایی که Designhill جامعه ای متشکل از 125000 هنرمند و طراح در سراسر جهان دارد، مشتریان می توانند طرح ها یا قالب های با کیفیت بالا را از این پلتفرم تهیه کنند.

برخی از دلایلی که مشتریان Designhill را دوست دارند شامل نمادهای برتر، گرافیک، فونت ها و سایر جزئیات طراحی آن است.

قیمت گذاری

طرح اولیه: 20 دلار، فایل های با وضوح پایین

طرح استاندارد: 65 دلار، فایل های با وضوح بالا

طرح سازمانی: 125 دلار، طرح های سفارشی از کارشناسان

حال برای اینکه بدانید شاخصه های طراحی لوگو چیست به موارد ذیل دقت کنید

هنگام طراحی یک لوگو، چگونه می توانید مطمئن باشید که هویتی که روی آن کار می کنید در دنیای واقعی موفق خواهد بود؟ برای اینکه ویژگی های یک لوگو موفق آشنا شوید، در این بخش از وبلاگ آژانس تبلیغاتی دارابی ۸ ویژگی یک لوگو موفق را تجزیه و تحلیل می کنیم.
قبل از اینکه به ویژگی‌هایی بپردازم که یک طراحی لوگو را موفق می‌کنند، می‌خواهم روشن کنم که یک طراحی لوگوی موفق (یا هویت برند موفق) هرگز به طور خودکار باعث موفقیت یک تجارت نمی‌شود. همانطور که پل رند در کتاب خود با عنوان طراحی فرم و هرج و مرج می گوید: “لوگو معنای خود را از کیفیت محصولات و خدمات می گیرد، نه برعکس.” به بیان ساده تر لوگوی موفق میشود که خدمات و یا محصولاتی موفق تولید کند، صرف طراحی لوگو موفق، کسب و کار موفق نخواهد شد. نمونه بارز آن بایا بود.

قبل از اینکه یک طرح به عنوان یک لوگو یا علامت تجاری استفاده شود، صرفاً یک شکل یا تصویر انتزاعی است … از روز اول یک ظرف خالی است و از طریق ارتباط با یک سازمان، برند، محصول یا شخص است که معنایی پیدا می کند.

بنابراین با این ارتباطات است که یک برند موفق و یک برند ناموفق می شود. و پس از آن است که یک لوگو موفق و خوب دیده میشود و یک لوگو ضعیف. به همین دلیل است که بسیاری از طراحان گرافیک لوگوی نایک و اپل را دوست دارند. کسب و کارهایی که آنها نمایندگی می کنند بسیار موفق هستند و هر چیزی که مربوط به آن مارک ها باشد در لوگو نشان داده می شود. شما فقط با نگاه کردن به لوگوی شرکت ، حتی گاهی ناخودآگاه ، همه چیزهایی را که یک نام تجاری نشان می دهد ، خواهید دید و احساس خواهید کرد.

طراحی و ساخت لوگو با هوش مصنوعی + معرفی 8 سایت برتر 2023 4

برای درک مطالب فوق فقط یک نگاه به لوگو روبرو بیندازید و بلافاصله به آلمان نازی فکر می کنید. برای برخی از افراد باعث ایجاد احساسات منفی مانند ترس و غم می شود. این به این معنی نیست که لوگوی بدی است. این لوگویی است که تمام ویژگی های آنچه را که من به عنوان یک طراحی لوگوی موفق توصیف می کنم را در خود دارد و این همان ویژگی هایی است که می خواهم امروز روی آنها تمرکز کنم. اما موفق نبود

نقش لوگو چیست؟

نکته دیگر، قبل از پرداختن به 8 ویژگی یک لوگوی موفق، این است که می خواهم به نقش یک لوگو بپردازم، زیرا احساس می کنم درک این موضوع مهم است.

برای درک هدف اصلی لوگو این جمله معروف از طراح بزرگ پل رند را بخوانید.

هدف اصلی لوگو شناسایی است.

این بدان معناست که یک طراح ممکن است در استفاده از ویژگی هایی که در این پست وبلاگ صحبت می کنم شکست بخورد، اما اگر لوگو به طور مداوم توسط شرکت استفاده شود، و کیفیت مطلوب هم ارائه شود، توسط مردم بلافاصله با یک نگاه به لوگو می توانند برند را شناسایی کنند.

این بدان معنا نیست که شما باید ویژگی های طرحی لوگوی موفق را نادیده بگیرید، بلکه فقط به این معنی است که برای انجام آنها شما باید سنگ تمام بگذارید. به جز قابل شناسایی بودن لوگو، هیچ قانونی در طراحی لوگو وجود ندارد. این تنها چیزی است که اهمیت دارد.

تعداد قابل توجهی از طراحی لوگو وجود دارد که برای چندین دهه وجود داشته است. برخی از آنها قدیمی به نظر می رسند ، اما برخی از آنها کیفیتی بی انتها دارند.

برخی از این لوگوها هستند که به روز مانده اند و ما می توانیم چیزهای زیادی از آنها یاد بگیریم. آنها بیش از 50 سال پیش طراحی شده و ظاهر خوبی داشتند، و هنوز هم ظاهر خوبی دارند، احتمالاً در 50 سال آینده نیز به همان اندازه مؤثر خواهند بود. این کیفیت بی انتهاست.طراحی و ساخت لوگو با هوش مصنوعی + معرفی 8 سایت برتر 2023 5

این طرح ها هستند که برای مطالعه مفید هستند ، برای درک اینکه چه چیزی به آنها اجازه می دهد به خوبی کار کنند. ما می‌توانیم ویژگی‌هایی را ببینیم که باعث شده آن لوگوها در طول زمان موفق باقی بمانند. با درک این که آن ویژگی ها چیست، می توانید در مرحله طراحی تصمیمات آگاهانه بگیرید.

بنابراین ویژگیهایی که امروز در مورد آنها صحبت خواهم کرد می توانند به عنوان راهنما استفاده شوند ، اما به دلایلی که توضیح می دهم ، این اصولی است که من شخصاً هنگام طراحی لوگو برای ارائه راه حل به مشتریانم رعایت می کنم. که معتقدم در مدت طولانی برای آنها موفق خواهد بود.

بنابراین 8 ویژگی طراحی لوگوی موفق که امروز می خواهم در مورد آنها صحبت کنم عبارتند از:

1.سادگی   2.متمایز باشد  3.مرتبط با صنعت باشد   4.قابلیت به خاطر سپردن  5.مناسب در هر سایزی  6.تطبیق پذیری بالا   7.خوانایی   8.کیفیت اجرا

بیایید هر یک از اینها را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

سادگی: چرا یک لوگو باید ساده باشد؟

اگر بخواهید لوگوهای 100 شرکت موفق جهان را مشاهده کنید ، خواهید دید که همه آنها دارای لوگوهایی ساده هستند. شاید چند استثنا وجود داشته باشد، اما بیشتر آنها فقط از یک یا دو رنگ و همچنین اشکال و فرم های ساده استفاده می کنند. همچنین، اگر به مقایسه قبل و بعد از شرکت‌هایی که در طول سال‌ها لوگوی برند خود را بازطراحی یا ریدیزاین کرده‌اند نگاه کنید، خواهید دید که در هر سناریو، لوگوها در طول زمان ساده‌تر  شده‌اند.

برای این کار کافی است لوگو برندهای موفق از نظر خود را در اینترنت سرچ کنید و یا این نقالات را در سایت ما بخوانید: 10 برندی که ریدیزاین شدند  4 تکنیک ریدیزاین لوگو

تنها بر اساس نکات فوق، می توان با اطمینان گفت که استدلال تجاری بسیار قوی برای ساده بودن لوگو وجود دارد. اما به عنوان طراح، بیایید سعی کنیم بهتر درک کنیم که چرا این مورد است. برای کمک به توضیح، می خواهم یک بار دیگر از پل رند نقل قول کنم. او گفت:

«طراحی پیچیده، پر سر و صدا یا مبهم دارای مکانیزم خود تخریبی است. پیچیدگی  فقط شناسایی را دشوارتر و “پیام” را مبهم تر می کند.

بنابراین برای تمرکز بر این نکته ذکر شده، لوگوی شلوغ شناسایی را دشوارتر می کند. از آنجا که شناسایی وظیفه اصلی یک لوگو است ، بنابراین باید آن را جدی بگیریم. لوگویی که ساده است، به شما امکان می دهد به سرعت آن را به خاطر بسپارید و با دیدن دوباره آن را شناسایی کنید. من معتقدم که “ساده” به این معنی است که لوگو فقط شامل موارد مورد نیاز است، و من استدلال می کنم که برای انجام این کار، یک لوگو فقط باید حاوی یک ایده باشد.

البته می خواهم به این نکته اشاره کنم که سادگی به معنای حداقل نیست. این دو موضوع را باید جدا کرد. روندی وجود دارد که در چند سال گذشته علی الخصوص در ایران، در فضای طراحی لوگو به وجود آمده و آن اینست که طراحی فوق مینیمال انجام میدهند، و من در واقع معتقدم که این نتیجه آموزش طراحان است که یک لوگو باید ساده باشد، اما آنها اطلاعات را اشتباه درک کرده اند و آن را به به معنی “حداقل” اگر در سایت ما و یا اینترنت جستجوی کنید و لوگو شرکت پست جدید و قبلی را ببیند، متوجه خواهید شد، حداقل و مینمال با سادگی چه تفاوتی دارد.

طراحی و ساخت لوگو با هوش مصنوعی + معرفی 8 سایت برتر 2023 6در صنعت موسیقی، اگر به آرم گلوله Guns and Roses نگاه کنید، در حالی که چیزهای زیادی در جریان است و بسیار پیچیده است، لوگو همچنان حاوی یک ایده کلیدی ساده است – تفنگ هایی که در گل رز پیچیده شده اند. سبک تصویرسازی مورد استفاده در لوگو با زیبایی برندهای موسیقی راک مطابقت دارد. اگر لوگو خیلی ساده تر می شد، حس درستی به آن نداشت.

بله، می توان آن را بیشتر ساده کرد، اما نشان می دهد که حداقل همیشه مناسب نیست، و خود لوگو حاوی یک ایده نسبتا ساده است.

 

 

تمایز: شناسایی یک برند از برند دیگر

من در گوگل جستجو کردم و متوجه شدم که بیش از 1.5 میلیون برند قابل توجه در جهان وجود دارد که یک عدد دیوانه کننده است. این بدان معناست که هر بار که به خرید می روید، صدها یا حتی هزاران محصول مختلف برای جلب توجه شما مبارزه می کنند.

بنابراین، برندسازی تنها چیزی است که به ما کمک می کند یکی را از دیگری جدا کنیم. نام تجاری به شما کمک می کند تا بدانید به کدام یک اعتماد کنید. و این هویتی است که برای آن برندها طراحی شده است که به ما امکان می‌دهد برندی را که می‌خواهیم بخریم شناسایی کنیم، و لوگو بخش کلیدی آن است.

به منظور تفکیک و شناسایی یک شرکت از شرکت دیگر ، طراحی باید خلاقانه و متمایز باشد. باید فوراً تشخیص داده شود و در چشم اندازی که در آن دیده می شود شبیه هیچ چیز دیگری نباشد. این بدان معنی است که ما به عنوان طراح، باید چشم انداز رقابتی را که شرکت با آن مقایسه می شود، درک کنیم. به همین دلیل است که تحقیقات بازار در طراحی بسیار مهم است. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که ناخواسته هویتی طراحی کنید که با یک برند رقیب دیگر اشتباه گرفته شود.

انجام این کار باعث می‌شود که به نظر برسند که می‌خواهید از موفقیت یک برند معتبر بهره ببرید. این کار برای تجارت بسیار زشت و بد خواهد بود… یک شرکت اگر می‌خواهد به یک رهبر بازار تبدیل شود باید هویت برند خود را داشته باشد. برای اینکه شرکت یا محصول شما بیشترین شانس موفقیت را به مشتریان خود بدهد، لوگو و هویت باید به اندازه کافی با رقبای خود متفاوت باشد تا مردم به سرعت و به راحتی آن را تشخیص دهند و به خاطر بسپارند. به همین دلیل است که تمایز بسیار مهم است.

هنگامی که ما در مورد تمایز صحبت می کنیم، مهم است که به یاد داشته باشید که لوگو یک قطعه کوچک از هویت کلی برند است، بنابراین نیازی به ایجاد چیزی کاملاً اصلی برای لوگو ندارید. فقط باید در مقایسه با یک رقیب مستقیم به اندازه کافی منحصر به فرد باشد. این هویت اطراف است – مانند طراحی بسته‌بندی، شکل بطری، ترکیب رنگ‌های مورد استفاده، سبک تصویر، فونت‌ها و غیره که بیشترین تأثیر را می‌گذارد – لوگو به سادگی نوک کوه یخ است.

ارتباط: ایجاد لوگوی متناسب با صنعت

ما در بالا درباره تمایز بحث کرده‌ایم، اگرچه مهم است که متفاوت باشید، اما نباید به خاطر تمایز و تفاوت از صنعت خود دور شوید. شما باید مطمئن شوید که لوگویی که ایجاد می کنید به راحتی در زمینه یا جایگاهی که در آن کار می کند منطبق است.

همه ما در یک دنیای بصری متولد شده ایم. در طول میلیون ها سال، انسان ها فرهنگ های پیچیده ای را توسعه داده اند. با گذشت زمان ما طیف گسترده ای از اشیاء را برای کمک به ارتباطات ایجاد کرده ایم. همانطور که در کودکی رشد می کنیم، یاد می گیریم که این چیزها چیست. ما به طور جمعی این تداعی‌های بصری را ایجاد کرده‌ایم، و طراحان گرافیک می‌توانند از آن به نفع ما استفاده کنند.

تاریخ بر هر کاری که انجام می دهیم تأثیر گذاشته است. برای مثال فونت ها اشکالی هستند که ما به عنوان یک گونه برای کمک به برقراری ارتباط ایجاد می کنیم. پس چرا فونت های ذخیم و ساده را با سازمان‌های جدی‌تر و یا فونت‌های نرم را با مارک‌های کودکان مرتبط می‌کنیم؟

پاسخ واضح است… این تداعی ها از سنین جوانی و کودکی به صورت خودآگاه و ناخودآگاه آموزش داده می شود. همه ما مجموعاً موافقیم که اشکال، رنگ‌ها و اشیاء خاصی در ارتباط با صنایع و مشاغل خاص استفاده می‌شوند. اگر شما یک بانک هستید، زیبایی‌شناسی خاصی وجود دارد که مردم انتظار دیدن آن را دارند و باید چیزی که طراحی کنید که تثبیت شده و قابل اعتماد است. دور شدن بیش از حد از آن، احتمالاً باعث از دست دادن اعتماد می شود… و از دست دادن اعتماد فرصت های از دست رفته است.

در بحث زیبایی شناسی این انتظار وجود دارد که همه صنایع شاهد آن باشیم… طراحی چیزی بسیار متفاوتر از آن است. بنابراین در حالی که می خواهید لوگو متفاوت به نظر برسد. شما نباید خیلی از صنعت خود دور شوید.

به‌عنوان یک طراح، باید بدانید که این زیبایی‌شناسی برای صنعتی که در آن کار می‌کنید چیست. این همان چیزی است که می‌توانید از تجربیات شخصی خود استفاده کنید، همچنین می‌توانید در مورد لوگوها و هویت‌های برند نیز تحقیق کنید تا ایجاد و طراحی برای شما راحتر شود.

تحقیقات به ویژه زمانی که کشور یا فرهنگی را هدف قرار می دهید که با آن آشنایی ندارید بسیار مهم است. همانطور که اشاره کردم، ما در جهانی متولد شده ایم که در آن تداعی های بصری به ما آموزش داده می شود. این اطلاعات اغلب در سطح ناخودآگاه آموخته می شود و برای هر یک از ما در سراسر جهان متفاوت خواهد بود، زیرا فرضیات شما بر اساس فرهنگی است که در آن بزرگ شده اید.

برای درک موضوع بهتر است بدانید که رنگ بنفش در ایران نماد «آینده» است(البته بعد از انتخاب رنگ اختصاصی توسط آقای روحانی باید تعریف جدید برای آن داشته باشیم )، اما در آمریکای لاتین همین رنگ با مفهوم «مرگ» همراه است. همین موارد در مورد فونت و اشکال نیز صدق می کند، بنابراین حتماً تحقیق کنید. یا از شرکت‌های فعالی که با آن فرهنگی در حال فعالیت هستند، کمک بگیرید.

به حاطر سپردن: لوگویی طراحی کنید که مردم به خاطر بسپارند

ویژگی بعدی که می‌خواهم درباره آن صحبت کنم، بخاطر سپرده بودن است، به این معنی که شما باید با این هدف لوگو خود را طراحی کنید که مردم آن را به خاطر بسپارند. برخی از نکاتی که قبلاً صحبت کردیم به شما کمک می کند تا یک لوگوی به یاد ماندنی طراحی کنید، اما فکر می کنم ارزش دارد که یک بار دیگر آنها را مطرح کنید.

اولاً، مردم اشکال ساده را سریعتر به خاطر می آورند. بنابراین باز هم این یک دلیل کلیدی است که چرا یک لوگو باید ساده باشد و همان طور که در مورد آن بحث کردیم حتما شامل یک ایده باشد. ثانیاً، اگر لوگو متمایز باشد، به خاطره‌انگیز بودن نیز کمک می‌کند. درک چشم انداز رقابتی به شما این امکان را می دهد که لوگویی ایجاد کنید که نه تنها از رقبا متمایز باشد، بلکه به یادگار بماند.

وقتی صحبت از بخاطر سپردن بود، رنگ نقش مهمی در شناسایی هویت برند دارد. رنگ همچنین احساس کلی هر لوگو را نیز تغییر می دهد و قدرت واقعی رنگ را نشان می دهد.  «رنگ‌ها اولین چیزی است که در یک لوگو متوجه می‌شوید، چیزی که سریع‌تر به مغز ما می‌رسد». “سپس شکل، نمادها یا تایپوگرافی یک لوگو را می خوانید.” – این نشان دهنده اهمیت انتخاب رنگ است. راه حل های بالقوه زیادی وجود دارد، و این بخش سرگرم کننده طراحی لوگو است.

مقیاس پذیری: ایجاد آیکونی که کوچک و بزرگ موثر باشد

یکی دیگر از ویژگی های مهم یک لوگوی موفق مقیاس پذیری است، و من احساس می کنم این یکی از مهم ترین ها در لیست است. ما در دنیایی زندگی می کنیم که لوگویی ها در مکان هایی مانند رسانه های اجتماعی و فاویکون هایی که لوگو بسیار کوچک است دیده می شود. همین لوگو در کنار خودرو، ویترین فروشگاه ها یا ساختمان ها نیز دیده می شود. بنابراین لوگویی که ایجاد می‌کنید باید در اندازه ۸ میلی‌متر تا ۸ متر کار مناسب باشد و کار کند.

لوگوهایی که به خوبی در مقیاس های مختلف دیده می شوند، آنهایی هستند که ساده هستند، که مشخصه ای است که قبلاً در مورد آن بحث کرده ایم. بنابراین زمانی که در حال طراحی لوگوی خود هستید، حتما بزرگنمایی و کوچکنمایی کنید تا مطمئن شوید که لوگوی شما در اندازه های کوچکتر خوانا است. همچنین تمرین خوبی است که لوگوی خود را روی ماکت‌ها آزمایش کنید تا مطمئن شوید که در برنامه‌های کوچک واقعی نیز به طور موثر کار می‌کند و همچنان از راه دور خوانا و قابل تشخیص است.

شناخته شده ترین نمونه از سیستم هویتی که به ذهن می رسد، از گوگل است. در حالی که نسخه علامت کلمه لوگوی گوگل هنوز در اندازه های کوچک خوانا است، اما راه حل مناسبی برای نماد فاویکون یا اجتماعی نیست. به همین دلیل، به جای استفاده از نام googlr از G از استفاده نموده، آنها در واقع یک طرح نماد کاملاً مجزا دارند – یک حرف G که شامل رنگ های مختلف از علامت کلمه اصلی است، که هنوز بلافاصله به عنوان Google قابل تشخیص است، اما دقیقاً همان چیزی نیست که لوگوی اصلی دارد

یکی دیگر از ویژگی های مقیاس پذیری که باید به آن اشاره کرد این است که برخی از شرکت ها انواع مختلفی از لوگو را برای اندازه های مختلف دارند. به عنوان مثال، گونه ای که در اندازه های کوچک موثرتر عمل می کند. بنابراین اگر پروژه‌ای دارید که می‌دانید لوگو معمولاً در اندازه‌های کوچک استفاده می‌شود، ارزش ایجاد یک نوع اضافی برای آن موقعیت‌ها را دارد.

تطبیق پذیری: امکان انعطاف پذیری کامل را فراهم می کند

یک طراحی لوگوی موفق در طیف وسیعی از موقعیت ها به طور موثر عمل می کند. انجام این کار تضمین می‌کند که لوگو فوراً قابل تشخیص است و بدون توجه به اندازه منطقه یا رنگ یا موادی که روی آن قرار گرفته است، بهترین ظاهر را دارد.

شما همچنین باید رنگ های پس زمینه را نیز در نظر بگیرید. بنابراین ، به عنوان مثال ، ممکن است لوگوی اصلی را داشته باشید که در زمینه سفید استفاده می شود ، و لوگوی دیگری که برای رنگهای زمینه تیره تر کار می کند.

شما همچنین ممکن است یک نسخه تک رنگ داشته باشید که من معمولاً آن را به رنگ مشکی یکدست ارائه می کنم و یک نسخه سفید .

نکته مهمی که باید در نسخه های سفید به آن توجه داشته باشید این است که ممکن است خود طرح نیاز به اصلاح داشته باشد تا طراحی همچنان موثر عمل کند و ظاهر درستی داشته باشد. لوگوی فعلی لیگ برتر مثال خوبی برای توضیح این موضوع است.

اگر سر شیرها را بگیرید و رنگ را وارونه تصور کنید، مانند نگاتیو به نظر می رسد، جایی که چشم ها سفید می شوند. بنابراین درست به نظر نمی رسد. کاری که آنها در این مورد باید انجام دهند این است که یک نوع کاملاً متفاوت از لوگو ایجاد کنند تا چشم ها به بخشی از فضای منفی تبدیل شوند و به آن ها اجازه می دهد هنگام استفاده در پس زمینه سیاه همچنان سیاه باشند.

طراحی و ساخت لوگو با هوش مصنوعی + معرفی 8 سایت برتر 2023 7
لوگوی لیگ برتر انواع سیاه و سفید

نکته دیگر در مورد انواع سفید این است که وقتی از رنگ سفید روی سیاه استفاده می شود، می توانید یک توهم نوری به نام پدیده تابش ایجاد کنید، که به موجب آن لوگو از نظر نوری چاق تر از نسخه سیاه روی سفید به نظر می رسد. این به دلیل تضاد در رنگ ها است، بنابراین باید طراحی را به صورت اپتیکال تنظیم کنید تا با توهم سازگاری داشته باشد.

خوانایی: آیا می توانید نام شرکت را بخوانید؟

اگر شما یا هر کس دیگری نمی توانید با نگاه کردن به لوگو به وضوح بفهمید که نام شرکت چیست، پس مشکل جدی دارید. بسیار رایج است که من طرح هایی را می بینم که در آن حرف اول به حدی متمایز شده است که دیگر به عنوان بخشی از علامت کلمه خوانده نمی شود. این چیزی است که باید از آن اجتناب کرد. همین امر برای هر کلمه ای در لوگو صدق می کند، پس از انجام مواردی که باعث از بین رفتن خوانایی میشود، اجتناب کنید.

همچنین حروف را با اشکال جایگزین نکنید، که باعث شود لوگو به عنوان چیز دیگری خوانده شود. اگر چیزی طراحی کرده اید، و مطمئن نیستید که به وضوح خوانا باشد، ارزش دارد از دیگران بپرسید که آیا می توانند آن را بخوانند یا خیر. اگر شکی وجود دارد، طراحی خود را مطابق با آن اصلاح کنید. اگر مشتریان آنها نتوانند نام شرکت را تعیین بخوانند، ممکن است یک اشتباه پرهزینه برای مشتری شما باشد!

کیفیت اجرا: آیا اثر هنری لوگو کامل است؟

یک لوگوی موفق لوگوی است که به خوبی اجرا شده باشد. خطوط کامل، اشکال کامل، انتخاب رنگ عالی، من اغلب لوگوهایی را می بینم که ایده عالی و پتانسیل بسیار بالایی دارند، اما نحوه اجرای آنها کاملاً بد بوده است. این کار باعث می‌شود طراحی غیرحرفه‌ای به نظر برسد.

این کار می تواند شامل مواردی مانند شلوغ بودن طرح باشد، به این معنی که هنوز به حداقل خود ساده نشده است. یا ممکن است طراح سعی کرده باشد مجموعه ای از حروف خود را ایجاد کند، اما آنها کاملاً کامل نیستند، بنابراین غیرحرفه ای به نظر می رسند. به همین دلیل است که توصیه می کنم از یک فونت خوب شروع کنید، به خصوص اگر هنوز طراحی تایپوگرافی را مطالعه نکرده اید. قبل از ایجاد حروف از ابتدا باید یاد بگیرید که چه چیزی فونت های عالی را ایجاد می کند.

یکی دیگر از موارد ممکن است انتخاب رنگ ضعیف یا استفاده از رنگ های زیاد در طراحی باشد. اگر این حوزه ای است که با آن دست و پنجه نرم می کنید، ارزش مطالعه تئوری رنگ را دارد. رایج ترین چیزی که من می بینم، منحنی ها و اشکال ناقص یا فاصله های ناسازگار است. اینجاست که استفاده از نوعی سیستم شبکه می تواند کمک کننده باشد.

برخی از طراحان به طور کامل یک طرح را از ابتدا با استفاده از دایره‌ها، خطوط و اشکال، درون نوعی سیستم شبکه‌ای پشت آن بازسازی می‌کنند تا اثر هنری بی‌نقصی خلق کنند. این است که معمولاً یک طراحی مناسب را به طرحی بی عیب و نقص می برد. اجرای بی نقص و بی عیب یک ایده تفاوت بزرگی ایجاد می کند و مهارتی است که ارزش آن را دارد.

نتیجه گیری :

این ویژگی هایی است که من هنگام طراحی لوگو به آن توجه می کنم.

سادگی
تفکیک
ارتباط
قابلیت به خاطر سپردن
مقیاس پذیری
تطبیق پذیری
خوانایی
کیفیت اجرا

آیا چیز مهمی مانده که من به آن اشاره نکرده باشم و یا شما با آن مخالف باشید؟ پس برای ارتقاء سطح آموزش دیگران در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

منبع : logogeek