طراحی لوگو مواد غذایی

وقتی صحبت از تجارت مدرن، علی الخصوص صنعت مواد غذایی می شود، طراحی لوگو مواد غذایی یک هنجار است. اهداف زیادی را دنبال می کند. تقریباً همیشه، هنگامی که یک نام تجاری طراحی لوگو انجام می دهد، هدف این است که سهم بازار شرکت را از طریق فروش بالاتر افزایش یا حفظ کند. به لطف بازاریابان و روانشناسی مصرف کننده ، بر هیچ کس پوشیده نیست که مردم از برندهایی خرید می کنند که احساسات مصرف کنندگان را به نحو مناسبی جلب می کند. مطمئناً پول مهم است اما وقتی صحبت از وفاداری به نام تجاری یا احساس “ارتباط” با یک نام تجاری می شود ، ارتباط بیش از هر چیز دیگری بر اساس احساسات است.

بنابراین، هنگامی که طراحی لوگو مواد غذایی یا نوشیدنی انجام می شود، به دنبال ایجاد ظاهری تازه، برقراری ارتباط راحت با مخاطب، برانگیخته شدن احساسات مخاطب، و بسیاری موارد دیگر هستیم.

وستالژیک باشید

این یک واقعیت است که نوستالژی می فروشد. وقتی حال شما آنطور که انتظار داشتید خوب پیش نمی رود، مغزتان شما را به گذشته می برد. از آنجایی که خاطرات زیبا همیشه در ذهن می ماند و این زیبای حتی با گذشت زمان نیز افزایش می یابد، و همه ما آرزوی بازگشت آن زمان را داریم. قدرت نگاه به گذشته به شما می گوید که در آن زمان می توانستید بهتر عمل کنید، و همه چیز بسیار ساده تر از آنچه در حال حاضر است به نظر می رسد. فروید آن را رگرسیون نامید.

با وجود اقتصادهای ضعیف و جوامع ویران کننده کووید-19، جای تعجب نیست که برندهایی مانند برگر کینگ، پیتزا هات و پوپیز بخواهند هویت برندی را اتخاذ کنند که زمان های ساده تر و بهتر را به مردم یادآوری کند. نوستالژی زمانی قوی‌تر می‌شود که شما را به زمانی برگرداند که کودک بودید و هیچ مسئولیت جدی برای مراقبت یا تصمیم‌گیری برای تغییر زندگی نداشتید. در آن لحظه، وقتی لوگوی برگر کینگ را می‌بینید که شبیه به ظاهر دوران کودکی‌تان است، احتمالاً ارتباط قوی با آن احساس خواهید کرد، آماده فراموش کردن یا نادیده گرفتن رسوایی‌های بسیاری که برند در طول سال‌ها درگیر آن بوده است. در عوض، ممکن است به لوگو نگاه کنید، دوران کودکی خود را به یاد آورید، و لوگو را کمتر یک هویت برند و بیشتر یک یادگاری شاد از دوران کودکی خود بدانید.

و این همان چیزی است که مارک‌ها وقتی تصمیم می‌گیرند برند خود را به تصاویری با قدمت بیش از 20 تا 30 سال تغییر دهند، از آن بهره می‌برند. آنها از شما می خواهند که به لوگوی غذای آنها نگاه کنید و آن را با خاطرات خوش تداعی کنید. هر چه احساس شادی بیشتری داشته باشید، ارتباط قوی تر خواهد بود. این یکی دیگر از دلایلی است که برندهای مواد غذایی، به ویژه برندهای فست فود، زمان و انرژی زیادی را صرف اطمینان از یادآوری لوگوی مصرف کنندگان جوان خود می کنند. این نه تنها برای یادآوری بعدی است تا آنها بتوانند والدین خود را برای سفرهای مکرر آزار دهند، بلکه این برند می تواند بخشی از دوران کودکی آنها شود و بخشی از خاطرات شادتر آنها شود.

در اینجا چند برند معروف مواد غذایی وجود دارد که لوگوهای براق خود را با ظاهری راحت تر عوض کرده اند.

طراحی لوگو مواد غذایی 1

طراحی لوگو مواد غذایی 2

طراحی لوگو مواد غذایی 3

طراحی لوگو مواد غذایی 4

طراحی لوگو مواد غذایی 5

 

باز طراحی و ریدیزاین لوگو مواد غذایی چگونه است؟

اگر شما یک برند غذا یا نوشیدنی را اداره می کنید، قطعا برای موارد گوناگون به فکر ریدیزاین و یا بازطراحی لوگو خود فکر کرده اید. در باز طراحی لوگو مواد غذایی بایستی یونیک بودن را مد نظر داشته باشیم. طراحی لوگو مواد غذایی بایستی از برخی ویژگی ها مانند، ثبات و اعتماد را به همراه آورند. همچنین از دوری کردن از لوگو قبل هم پرهیز نمائید.

چگونه طراحی لوگو مواد غذایی را انجام دهیم؟

نمادها:

از تصاویر و نماد های استفاده کنید که مستقیم مرتبط با موضوع شما هستند به جای اینکه از تصاویر و نمادهای که حاوی معانی لایه ای باشند، به معنای ساده تر مخاطب را گیج نکنید. به یاد داشته باشید، شما به باید ساده کار کنید. بنابراین، سعی نکنید لوگوی خود را پیچیده نکنید. اگر اهل باربیکیو هستید، از نماد لوگوی گریل برای نشان دادن برند خود استفاده کنید. اگر یک بار یا میخانه هستید، یک لوگوی لیوان آبجو کافی است. ساده نگه داشتن چیزها کلید اصلی است.

رنگ ها:

در حالی که طراحی لوگو مواد غذایی می‌توانند شامل رنگ های مختلفی باشد، اما  روی سایه هایی که در غذا یافت می شود تمرکز کنید. قرمز، زرد، سبز و خردلی رنگ های اصلی شما هستند. در مورد رنگ پیشنهاد می دهیم مقالات نحوه انتخاب رنگ لوگو مناسب برای یک برند تجاری و مفهوم  رنگ ها در لوگو و رنگ ها چه می گویند را مطالعه نمائید.

فونت ها:

فونت در طراحی لوگو مواد غذایی سهم مهمی دارد، برخی اوقات میتوان با یک نوشته یا تایپو گرافی زیبا لوگو خود را طراحی نمائید. فراموش نکنید اسم و فونت یکی از اساسی ترین بخش ها در طراحی لوگو مواد غذایی شما می باشد.

در اینجا 9 طراحی لوگو مواد غذایی برای به کار انداختن ایده شما آورده شده است.

طراحی لوگو مواد غذایی 6

طراحی لوگو مواد غذایی 7

طراحی لوگو مواد غذایی 8

طراحی لوگو مواد غذایی 9

طراحی لوگو مواد غذایی 10

طراحی لوگو مواد غذایی 11

طراحی لوگو مواد غذایی 12

طراحی لوگو مواد غذایی 13

طراحی لوگو مواد غذایی 14
غذای آماده

طراحی لوگو مواد غذایی حرفه ای به افراد کمک می کند تا برند را با احساس امنیت و راحتر قبول کنند. یک لوگو خوب که همه موارد طراحی لوگو از جمله در مورد رنگ، زیبای و اشکال را رعایت کرده باشد، به محبوبیت برند کمک خواهد کرد، و به برند خود قدرت و نوستالژی میدهد.

منبع: designmantic