افتخارات همکاری

غرفه سازی نمایشگاهی چیست

غرفه سازی نمایشگاهی 9

غرفه سازی یکی از روشهای تبلیغاتی است که در نمایشگاهها، همایشها، جشنواره ها و رویدادهای دیگر استفاده می شود. غرفه سازی به شکل و طرح مختلفی میتواند انجام شود، اما هدف اصلی آن جذب توجه بازدیدکنندگان و ارائه خدمات و محصولات به آنها است.

برای طراحی و ساخت یک غرفه ی موفق، باید به چند نکته توجه کرد. اول اینکه باید هدف و بودجه غرفه را مشخص کرد. دوم اینکه باید بازار و رقبا را بشناسید و تحلیل کنید. سوم اینکه باید طرح و متریال مناسب را انتخاب کنید. چهارم اینکه باید نصب و تحویل غرفه را به موقع و با کیفیت انجام دهید. پنجم اینکه باید نحوه استفاده از فضای غرفه را برنامه ریزی کنید.

برای اینکار، شما میتوانید از خدمات شرکتهای حرفهای غرفه سازی استفاده کنید. این شرکت ها با دارا بودن تجربه، دانش، تخصص و تجهیزات لازم، میتوانند غرفه ای را براساس نیاز و سلیقه شما طراحی و ساخت کنند. شما میتوانید با مشاوران آنها در تماس باشید و نظرات و پیشنهادات خود را بگویید.

1-غرفه سازی با چوب

غرفه سازی با چوب بهترین روش ساخت عرفه می باشد. دلایل مثبت این روش، ازادی در طراحی و دیزاین، تنوع انتخاب طرح و رنگ و به طور خلاصه اینکه هر آنچه در ذهن بیاید امکان ساخت آن محیا است و میتوان با یک طراحی خاص و منحصر به فرد با رقبا خود رقابت و کوی سبقت را از آنها بربائید.

اما در کنار این این مزایا، معایبی همچون هزینه بالا، کندی سرعت در اجرا، عدم استفاده مجدد از اجزاء غرفه جزء موارد منفی آن می باشد.

در این نوع ساخت غرفه از نئوپان و بعضا ام دی اف استفاده می شود. نئوپانها نیز با رنگ آمیزی به شکل و رنگ مناسب تغییر پیدا میکنند.

 

غرفه سازی ماکسیم

3-غرفه سازی تتریس

غرفه سازی با تتریس را هم به نوعی می توان در دسته غرفه سازی پیش ساخته قرارداد. در این سازه ابعاد حدودا 90در 90 سازه که با ام دی اف است به صورت باکسهایی بر روی هم سوار و به وسیله دانگلهایی داخل هم چفت می شود.

از مزایای این سازه نیز میتوان به قابل استفاده مجدد بودن آن، سرعت اجرای بالا با کمترین نیرو و از همه مهم تر کاهش هزینه نسبت به غرفه سازی چوبی اشاره نمود.

اما از معایب آن نیز غافل نشوید که امکان طراحی به نحوه دل خواه را کامل ندارید. برخی موارد مانند لایت باکس و غیره به راحتی اجرا نمیشود.

غرفه سازی نمایشگاهی 10
غرفه سازی چوبی

برنامه ریزی

غرفه سازی نمایشگاهی 9

برای ساخت غرفه خود شما 4 راهکار معمول را پیش رو دارید. البته ممکن است مواردی دیگر نیز وجود داشته باشد اما، معمولا برای ساخت عرفه این 4 روش جزء پرکاربردترین و بهترین روشهای غرفه سازی می باشد. انتخاب هر یک از این روشها به عواملی مانند، فضای باز یا سرپوشیده، هزینه ساخت غرفه، کیفیت اجرا و بسیاری موارد دیگر مرتبط بوده که در طول مقاله به تک تک آنها می پردازیم.

2-غرفه سازی ماکسیما

غرفه های ماکسیما، نوعی سازه مادولار و یا اصطلاحاً پیش ساخته می باشد که از یک سازه فلزی تشکیل و با چوب فاصله های مابین آن پر می شود.

از مهم تریم مزایای این سازه میتوان به سرعت بالای اجرا و کاهش هزینه ساخت و همچنین استفاده مجدد از این سازه نام برد.

در کنار این مزایا میتوان به معایبی مانند، عدم اجرای غرفه با هر شکل و طرحی اشاره نمود. اگر در انتخاب نوع غرفه سازی خود تردید داشتید، با ما مشورت کنید.

غرفه سازی نمایشگاهی 12

3-اسپیس فریم

شاید ساده ترین، ارزان ترین و سریعترین راه برای غرفه سازی را اسپیس دانست. که البته به دو نوع مختلف برای فضاهای سرپوشیده و فضای باز میتوان تقسیم کرد. این سازه بسار مقرون به صرفه و برای فضاهای کوچک مناسب است. از مزایای آن میتوان به سرعت بسیار زیاد در اجرا، کاهش هزینه نیروهای اجرایی، عدم رنگ امیزی و……..نام برد.

از معایب آن نیز میتوان گفت که زیبایی زیاد ندارد، امکان استفاده از لایت باکس و بسیاری موارد دیگر را ندارد

 

 

خدمات و مراحل غرفه سازی

غرفه سازی نمایشگاهی 9

برای غرفه سازی نمایشگاه خود، شما بایستی مراحلی را پیش رو بگذارید. در این بخش ما تمام این مراحل و راهنمای انجام صحیح آن را نیز بیان خواهیم کرد.

ثبت نام اولیه​

غرفه سازی نمایشگاهی 9

بدون شک قدم اول و ابتدایی برای حضور در هر نمایشگاهی ثبت نام اولیه می باشد. این ثبت نام به چند جهت حائز اهمیت است. اول اینکه با ثبت نام زود هنگام شانس خود را بری حضور در نمایشگاه بالا برده و امکان حذف شما ممکن نیست. مورد دوم انتخاب جای مناسب است که با ثبت نام زود هنگام ممکن است راحتر بدست بیاید. بنابر این برای آرامش در تجارت و کسب و کار خود، ثبت نام اولیه را به عهده آژانس تبلیغاتی دارابی قرار دهید

تهیه نقشه معماری و سه بعدی

غرفه سازی نمایشگاهی 9

شاید یکی از کم رنگ ترین بخشها که مشتریان می بینند این موضوع باشد. اما به شدت حساس و تاثیر گذار است. به تناوب دیده ایم که مشتری درک درستی از کار خود نداشته ولی با نقشه سه بعدی غرفه خود کاملا آن را درک میکند. وجود یک نقشه معماری و سه بعدی باعث می گردد که اولا بدانیم نتیجه نهایی کار ما چه خواهد بود و آن را با غرفه اجرا شده مقایسه نمائیم و ثانیا نقشه معماری را به نجار داده و عین آن اجرا میگردد که این کار باعث کاهش هزینه و پرتی در چوب ما می شود.

کف سازی

غرفه سازی نمایشگاهی 9

یکی از موارد مهم در زیبایی غرفه را میتوان کف سازی دانست. با توجه به نوع غرفه و فضای داخلی و بیرونی ممکن است کف سازی متفاوت باشد. اما معمولا کف سازی یا برجسته است که با روشهای مختلف از کف ارتفاع گرفته میشود و بر روی آن پارکت میشود. فقط نکته این کار اینست که سعی کنید از غرفه ساز خود پارکت نو بخواهید. بسیاری از همکاران برای کاهش هزینه خود از پارکت ها دست دو و کهنه استفاده میکنند که زیبایی کار را کاهش می دهد. نوع دیگر کف سازی مسطح است که با انواع موکت و یا پوشش های کف آن را پر می نمایند.

تامین ملزومات نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی 9

هر غرفه سازی در زمان حضور در نمایشگاه نیاز به ملزومات مختلفی مانند میز و صندلی، ال سی دی، لوازم تهویه مطبوع و .... می باشد. دریافت این لوازم از خود نمایشگاه مستلزم پرداخت هزینه های بالا از یک سو، و از سمت دیگر دریافت لوازم کهنه و بی کیفیت است. آژانس تبلیغاتی دارابی با داشتن تجهیزاتی مختص به خود تامین تجهیزات غرفه مشریان اختصاصی خود، این دغدغه را از کارفرمایان محترم دفع نموده است.

ساخت غرفه

غرفه سازی نمایشگاهی 9

بعد از ثبت نام بایستی به فکر سخت غرفه خود باشید. این موضوع را میتوان در چند بخش دسته بندی کرد. مرحله اول انتخاب پیمانکار است که بهتر است با دقت و حساسیت پیمانکار خود را انتخاب کنید. عدم انتخاب غرفه ساز خوب و با اخلاق باعث تنش های بسیاری در کار خواهد شد.مرحله بعدی انتخاب نوع غرفه سازی است که در بالا به آن اشاره نموده ایم و با بررسی نیاز و خواسته های خود میتوانید از آن استفاده نمائید. با توجه به اهمیت این بخش پیشنهاد می دهیم که از مشاوره رایگان آژانس تبلیغاتی دارابی استفاده نمائید.

نجار غرفه ساز نمایشگاه

غرفه سازی نمایشگاهی 9

اگر شما قصد غرفه سازی پیش ساخته داشته باشید، به این مورد نیاز ندارید. اما برای غرفه سازی چوبی وجود نجار غرفه ساز از اهمیت بالایی برخوردار است. نجار شما تقریبا از ابتدا تا انتها در غرفه سازی همراه شماست و وجود یک نجار غرفه ساز که با کار نمایشگاهی کاملا اشنا باشد ضروری است. نجار غرفه ساز نمایشگاهی شما بایستی بتواند نقشه معماری را درک کندتا بر اساس ان برش را انجام دهد و از طرفی بایستی تجهیزات و لوازم کافی برای نجاری غرفه را دارا باشد. در کنار این موارد داشتن تیم همراه برای کمک به خود نجار نیز الویت دارد. اگر برای ساخت غرفه خود دچار مشکل هستید، آژانس تبلیغاتی دارابی با همکاری تعدادی از نجاران غرفه ساز نمایشگاهی خود آماده همکاری با شما عزیزان می باشد.

طراحی، چاپ و گرافیگ

غرفه سازی نمایشگاهی 9

یکی از خدمات آژانس تبلیغاتی دارابی، که در غرفه سازی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد خدمات طراحی و چاپ می باشد. هر غرفه تعدادی بنر، لوگو پوستر و بسیار موارد دیگر مانند طراحی کاتالوگ و ...... دارد که آژانس تبلیغاتی دارابی صفر تا صد همه این موارد را برای شما انجام میدهد.

گل آرایی

غرفه سازی نمایشگاهی 9

گل آرایی شاید کوچک به نظر برسد اما تاثیر بسیار زیادی در جذابیت و زیبایی غرفه شما دارد. گل ارایی کاملا صلیقه ای و شخص است و پیشنهاد میدهیم به صلیقه خود غرفه خود را گل آرایی و حس خوب به خود و مشتریانتان بدهید.

رضایت مشتریان

غرفه سازی نمایشگاهی 9

رضایت مشتریان ما را در این قسمت ببنیند.

غرفه سازی نمایشگاهی 23
انجمن سرطان ایران دکتر فرهاد سمیعی

فعالیت های آژانس تبلیغاتی دارابی در برگزاری نمایشگاههای این انجمن بسیار مثبت و تاثیر گذار بود.

غرفه سازی ارزان

غرفه سازی نمایشگاهی 9

برای ساخت غرفه ارزان چند را پیش روی شماست، اما برای اینکه قیمت را فدای کیفیت نکنید بهتر است راهنمای ما را به دقت مورد توجه قرار دهید. اگر هدف این است که کار خوب را با قیمت ارزان بدست بیاورید، نقطه خطای شما است. زیرا همیشه بین کیفیت و قیمت رابطه مستقیمی وجود دارد. پس در مرحله اول تعادلی بین این دو برقرار نمائید. سپس به مرحله بعد بروید. برای غرفه سازی ارزان بهتر است اول از سازه های مدولار و یا پیش ساخته مانند ماکسیما و یا تتریس استفاده نمائید. این سازه ها هزینه های غرفه چوبی را نداشته و کیفیت و زیبایی ان نیز تا حدی نزدیک به غرفه سازی چوبی است. البته اگر خوب طراحی شود. با این روش ساده شما بالای 30 درصد از هزینه های خود را کاهش می دهید. اگر هم از غرفه چوبی استفاده کردید سعی کنید یه این موارد توجه نمائید تا هزینه را کاهش دهید. اول اینکه از ام دی اف استفاده نکنید و سعی نمائید که همه موارد را از چوب نئوپان استفاده نمائید. دوم از تجهیزات استوک مانند پارکت کف استفاده کنید تا بخشی از هزینه کاهش پیدا کند. و در مرحله اخر سعی کنید طراحی غرفه را به شکلی انجام دهید که زیاد جزئیات نداشته باشد. وجود جزئیات زیاد باعث افزایش قیمت غرفه می شود. پس با ساده سازی غرفه خود هزینه ها را کاهش دهید.

غرفه سازی پیش ساخته

غرفه سازی نمایشگاهی 9

غرفه های پیش ساخته معمولا در سه دسته مختلف تقسیم میشوند. مورد اول اسپیس فریم ها هستند که برای دو محیط داخلی و فضای باز دو مدل مختلف دارند. این سازهای پیش ساخته و ارزان هستند و با کمترین قیمت ممکن به کمک ساخت غرفه شما می آیند. البته نداشتن زیبایی خاص را نیز باید به عنوان معایب درج کنیم. نوع دوم غرفه سازی پیش ساخته استفاده از سازهای تتریس است. به صورت ساده تتریس مقاطعی حدودا 90 سانتی متری است که از چوب و بعضا شیشه یا پلکس ساخته شده و با زائده های در یکدیگر مهار میشوند. و در نهایت سازهای پیش ساخته ماکسیما را خواهیم داشت که از ستونهای استوانه ای تشکیل شده و فاصله بین ستونها را با چوپ پوشش می دهند.