انتخاب شعار تبلیغاتی در زمان طراحی لوگو

شعار تبلیغاتی همه احساسات برند را منتقل می کنند، آنها باعث می شوند که طراحی لوگو از حالت خنثی خارج شوند و احساساتی را ایجاد می کنند که به مشتریان شما اجازه می دهد بدانند نام تجاری شما چیست و در چه زمینه ای فعالیت می کند و اهداف برند چیست. بیایید و یک لحظه تصور کنید برند نایک را، عنوان “Just Do It” که به معنای فقط انجام بده را در ذیل آن بیاد آئرید. البته نشان نمی دهد که نایک یک مارک ورزشی است ، اما این کلمات احساس الهام ، انگیزه و اهداف بزرگ را به وجود می آورند.

طراحی لوگو با یک برچسب یا شعار تبلیغاتی می تواند آگاهی از نام تجاری شما را تقویت کند و به شرکت شما کمک کند تا برای همیشه در ذهن مردم باقی بماند. اما روش صحیح برای انجام این کار چیست؟ چگونه می توانید بفهمید که لوگو برند شما حتی به یک شعار نیاز دارد؟

بیایید نگاهی به رازهای طراحی لوگو با شعار تبلیغاتی برای برند بیندازیم.

Tagline یا شعارچیست؟

یک برچسب یا شعار در واقع عنوانی کوتاه در باره برند است که، شما را از رقبای خود متمایز می کند ، خلاصه ای از ارزش برند شما را نشان می دهد و در بهترین حالت حتی می تواند به تغییر احساس مخاطب به نفع شما تبدیل شود.

شعارهای تبلیغاتی به عنوان یک نسخه کوتاه ، خلاصه ای از بیانیه ماموریت برند شما را به مخاطب انتقال می دهد. به طور معمول، شعارهای تبلیغاتی بیانیه ماموریت برند را به عهده دارند، از تلاش های بازاریابی گرفته تا هویت برند خود. این یک روش خوب برای برقراری ارتباط برند با جهان خارج است. شعارهای تبلیغاتی یک نام تجاری به مشتریان و طرفداران شما کمک می کند تا بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

چه زمانی لوگو شما به یک شعار نیاز دارد؟

Taglines یا شعار اگر چه چیز کمی به لوگو شما اضافه می کند، ولی  فرصتی جدید برای بیان آنچه شما و نام تجاری شما ارائه می دهد را به راحتی بیان میکند. اما همه لوگوها قادر به استفاده از لوگو نمی باشند بنابر این در این مقاله راهکار و روش استفاده از آن را به شما آموزش خواهیم داد.

  1. مخاطبان محدودی دارید

اگر شما یک بزند کوچک هستید که فضای زیادی در رسانه های اجتماعی در اختیار شما نیست یا بودجه زیادی برای فعالیت های بازاریابی در اختیار ندارید ، یک شعار تبلیغاتی راهی ایده آل برای استفاده از ارتباطات بیشتر مخاطب با برند شما است.

به عنوان مثال ، یک سازمان غیرانتفاعی ، پزشکی یا آموزشی کوچک ممکن است ابزاری برای رساندن پیام خود به مخاطبان گسترده نداشته باشد. افزودن یک شعار، به آنها کمک می کند تا مأموریت خود را از قبل بیان کنند ، بنابراین طرفداران و مشتریان بالقوه فوراً شما را درک می کنند.

  1. در صنعت شما دست های زیادی وجود دارد

وقتی در یک صنعت با تعداد زیادی برند همکار هستید ، شعار تبلیغاتی راهی عالی برای جدا شدن شما از رقبا است.

کمپین تبلیغاتی اپل “متفاوت فکر کن” با تعریف خود به عنوان یک برند خلاق و نابغه برای افراد نابغه و خلاق ، فروش و تصویر ذهنی برند را تغییر داد.

  1. شما در حال راه اندازی یک نام تجاری جدید هستید

هنگام راه اندازی یک برند جدید ، باید درمورد خدمات یا محصول خود تا حد ممکن واضح و روشن باشید. تصویر و پیام نامشخص می تواند در ابتدای راه اندازی مخرب باشد. افزودن یک شعار ساده و واضح به لوگو شما می تواند به کاربران جدید ایده واضح تری در مورد انتظارات آنها ارائه دهد.

  1. شما در حال تغییر نام تجاری هستید

تغییر نام تجاری نیاز به تفکر و اندیشه فراوان دارد. این کار به زمان ، انرژی و عرق ریختن نیاز دارد ، اما ارزش آن در پایان است که برند تجاری ( درآمد شما) را تغییر دهد. افزودن یک شعار جدید به لوگو جدید خود می تواند به مشتریان و شرکای جدید و موجود کمک کند تا دید جدید برند شما را درک کنند.

  1. لوگو شما نیاز به بیان توضیحات بیشتر دارد

اگر لوگوی شما انتزاعی یا ساده است ، نسخه ای را طراحی کنید که شامل یک شعار ساده باشد که اهداف تجاری شما را بهتر و بیشتر توضیح دهد.

نحوه طراحی لوگو با شعار

اگر احساس می کنید که یک عنوان یا شعار تبلیغاتی می تواند برای جذب مخاطب مفید باشید ، در اینجا چند مهم و مفید آورده شده است که باید هنگام طراحی آنها را در نظر بگیرید.

  1. با شخصیت برند خود شروع کنید

قبل از طراحی لوگو و شعار خود ، از شخصیت برند و هویت برند خود آگاهی داشته باشید تا بفهمید باید به دنبال چه سبکی از شعار باشید.

آیا شما یک برند هستید که کلا در زمینه طبیعت فعالیت می کنید؟ رویکرد سنتی تر یا الهام گرفته از طبیعت در طراحی شما ممکن است بهترین نتیجه را داشته باشد. نگاهی به لوگو های مواد غذایی بیندازید. ترکیب لوگو و شعار آنها نشان می دهد که آنها دارای ارزشهای خانوادگی به سبک قدیمی هستند ، قابل دسترسی هستند و محصولات طبیعی آنها به اصول اولیه برمی گردند.

لوگو و شعار Olimpio برای Farmcut به طرز شگفت انگیزی بیانگر احساس صداقت و زندگی پاک است. متن ساده “Farmcut” نشان می دهد که مارک تجاری مدرن است ، اما سبک نوشتاری عنوان “غذای ناب” است. راحتی خالص ”احساس گرما نسبت به نام تجاری را القا می کند ، گویا شخصاً از طرف مالکان برای شام دعوت شده اید.

  1. آزمایش قرار دادن و اندازه گیری

ممکن است شعار شما کاملا شوخ باشد ، اما باید مطمئن شوید که بر نام و نشان تجاری شما چیره نمی شود. همیشه آن را کوچکتر از برند تجاری ، اما واضح و خوانا کنید.

یک روش آسان برای ارزیابی شعار، در نظر گرفتن سلسله مراتب تایپوگرافی است. وقتی به لوگو و شعار خود نگاه می کنید ، ابتدا چه می خوانید؟ طراح با در نظر گرفتن نسبت طلایی می تواند به شما کمک کند تا اندازه قلم خود را برای ایجاد یک تصویر بصری مناسب انتخاب کنید.

متداول ترین محل قرارگیری لوگو و شعار ، به اینصورت است که نام تجاری یا همان لوگو در بالای صفحه و در زیر لوگو شعار است. با این حال، آزمایش کنید که قرار دادن تگ لاین یا شعار در کجا بهتر و زیباتر می شود.

Pizza Fit با قرار دادن شعار در قسمت بالا ، اما همچنان بر روی نام تجاری تمرکز می کند ، مکان معمول را قرار می دهد.

Mama’s Mediterranean Food شعار خود را به دو قسمت می کند تا لوگو را محاصره کند ، در حالی که همچنان تمرکز اصلی را روی نام تجاری در مرکز خود حفظ کرده است.

مقیاس پذیری را نیز در نظر داشته باشید. وقتی لوگو شما در قالب کوچک است چگونه به نظر می رسد؟

لوگو خود را به عنوان عکس پروفایل شبکه های اجتماعی امتحان کنید تا ببینید واضح به نظر می رسد. اگر واضح یا ناخوانا به نظر برسد ، ارزش تنظیم اندازه یا ساده سازی طرح را دارد.

  1. نسخه های با و بدون عنوان را طراحی کنید

این کار ممکن است کمی سخت باشد ، اما یک لوگو واقعا حرفه ای و عالیبایستی با یا بدون عنوان کار می کند. هنگام طراحی لوگو ، اطمینان حاصل کنید که هر دو نسخه را طراحی میکنید تا نام تجاری شما در طیف گسترده ای از کانال های بازاریابی در هر اندازه ای بدرخشد. به عنوان مثال ، بسیاری از کانال های بازاریابی دیجیتال به لوگو های بسیار کوچک برای تصاویر پروفایل شبکه های اجتماعی نیاز دارند. داشتن یک نسخه ساده از لوگو خود بدون شعار ، باعث می شود تجربه کاربری خوبی داشته باشید و خوشایند باشد.

طراحی یک نسخه بدون شعار از لوگو خود، باعث می شود که هر زمان نیاز به شعار نداشتید و یا مجبور به تغییر شعار بودید به مشکل برنخورید. برخی از بزرگترین برند های جهان دارای یک شعار هستند که مخاطب اطلاعی در مورد آنها ندارد. و ممکن است در لوگوی آنها وجود نداشته باشد ، اما آنها هر وقت احساس نیاز کنند از این شعار استفاده می کنند.

یک دستورالعمل برای موفقیت در برند: فقط یک شعار اضافه کنید. خواه از آن به صورت عمومی استفاده کنید یا نکنید ، ایجاد یک نسخه کامل از لوگو به همراه شعار می تواند شخصیت تجاری شما را به تمام روش های جدید زنده نگه دارد. این عبارات ساده به تعریف مجدد مأموریت شما ، برقراری ارتباط با مشتریان و ایجاد تعامل جدید برای هر کسی که تجارت شما را تجربه می کند ، کمک می کند.

منبع: 99 دیزاین