انجام طراحی لوگو + مقایسه 4 روش

لوگو چهره تجارت شماست طراحی لوگو نه تنها باعث ایجاد ارزش افزوده شرکت شما می شوند ، بلکه با رخنه در ذهن و روح مشتری، باعث شناخت بیشتر شما شده و مخاطب در یک نگاه و به راحتی می فهمد که شما کیستید و برای چه چیزی خدمات ارائه می دهید ، به عبارت بسیار ساده ، لوگو برای ایجاد شهرت تجاری در تجارت شما بسیار مهم هستند. اگرچه بسیاری این باور را نداشته و البته در طول زمان نیز شاهد پسرفت آنها بوده ایم. اما شروع هر کسب و کاری در ایران، علاوه بر مشکلات اداری داری مسائل و مشکلات دیگری نیز بوده که یکی از انها موضوع طراحی لوگو می باشد. از این رو در این مقاله قصد داریم تا به 4 روش موجود برای انجام طراحی لوگو بپردازیم تا شما قبل از انجام طراحی لوگو با موارد و مشکلات آنها آشنا باشید.

برای انجام طراحی لوگو چه کار باید کرد؟

برای انجام طراحی لوگو خود ، باید این 4 مرحله اساسی را دنبال کنید، حتی اگر به دنبال طراحی لوگو رایگان باشید:

برای طراحی خود ایده بگیرید

سبک برند خود و ظاهری را که مد نظرتان است مشخص کنید

با استفاده از گزینه های که در ادامه خواهد آمد، یک راه را برای انجام طراحی لوگو انتخاب کنید

لوگو خود را در برند تجاری خود استفاده کنید

چون مبحث ما در مورد چگونگی انجام طراحی لوگو می باشد، به موارد دیگر نمی پردازیم و مستقسم به مورد اصلی می پردازیم، البته اگر به دنبال مطالب دیگر بودید، بخش وبلاگ را مطالعه نمایید. اما شما چندین گزینه مختلف برای انجام طراحی لوگو خود دارید ، که فقط باید یکی از موارد مناسب خود را انتخاب کنید.

در اینجا برخی از بهترین راه ها برای انجام طراحی لوگو وجود دارد:

سایت ها و نرم افزارها : در کمتر از یک ساعت می توانید از انواع وب سایت طراحی لوگو رایگان یا نرم افزار طراحی لوگو کار خود را انجام دهید. (توجه داشته باشید که اگر واقعاً می خواهید از آن لوگو استفاده کنید ، در اکثر موارد باید هزینه آن را پرداخت کنید).اگر چه کار انجام شده بسیار مبتدی و غیر حرفه ای است اما اگر به دنبال طراحی لوگو رایگان هستید گزینه خوبی می باشد.

سایت های فریلنسی: اگر چه در کل دنیا استفاده از این وب سایت ها به خاطر گستردکی کار مرسوم است اما، در ایران به دلیل تحریم و نبود ارتباط با کشورهای دیگر، این سایت ها به مکانی مزخرف و پر دردسر برای سفارش طراحی لوگو مبدل شده است. افراد تازه کار به دلیل عدم استخدام در این سایت ها عضو شده و برای کسب رزومه و اندکی درامد با هزینه های پائین کارهای بسیار ابتدای و کپی شده ای را ارائه می دهند. کارفرما هم به دلایل عدم شناخت و اگاهی، اکثرا پول داده اما نتیجه نمیگیرد و همیشه بین کارفرما و طراح اختلاف فراوان وجود دارد.

کار با یک طراح گرافیک: برای ایجاد لوگوی خود با یک هنرمند گرافیست همکاری می کنید. این کار درست است که نتیجه خوبی معمولا دارد، اما هزینه زیادی را نیز شامل می شود.

همکاری با یک شرکت طراحی لوگو: شما با یک تیم طراحی کاملاً منسجم در زمینه طراحی لوگو کار خواهید کرد ، که اغلب در زمینه برند تجاری و انجام تحقیقات بازار نیز تسلط دارند.

از کجا می دانید کدام یک برای شما مناسب است؟ اگر فرصت مناسب برای مطالعه ندارید، ما مزایا و معایب هر یک را به اختصار در ذیل آورده ایم.

سایت و نرم افزارهای طراحی لوگو

شرکت طراحی لوگو

طراح گرافیک

سایت های فریلنسی
هزینه از رایگان تا 500 هزار تومان، اما به دلیل تحریم پرداخت امکان پذیر نیست از 500 هزار تا 9 میلیون از 200 هزار تا 15 میلیون از 10 هزار تا 3 میلیون
زمان کمتر از یک روز از 2 تا 15 روز از 2 تا 10 روز از 1 تا 20 روز
کیفیت کم متوسط تا عالی متوسط تا عالی علی برکت الله / افتضاح
مناسب برای چه کسانی؟ کسی که نمیخواهد پول بدهد کسی که به دنبال برندینگ و کار حرفه ای با پشتوانه است کسی که به دنبال برندینگ و کار حرفه ای است برای هیچ کس مناسب نیست

ما به صورت مختصر جوانب مثبت و منفی انجام طراحی لوگو هر یک از روشهای فوق را عنوان کردیم.  پس در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات تکمیلی را به شما ارائه دهیم.

انجام طراحی لوگو را از کجا شروع کنیم؟

انجام طراحی لوگو

انجام طراحی لوگو

قبل از طراحی لوگوی خود ، باید دید واضحی از ارزش برند تجاری که لوگو شما بیان می کند داشته باشید. چه تفاوتی با رقبای خود دارید؟ مشتری های شما چه کسانی هستند؟ می خواهید وقتی اسم شما را می شنوند چه احساسی داشته باشند؟ حتی اگر مشاغل شما از قبل تأسیس شده است و یا در گذشته درباره این موضوع فکر کرده اید ، بهتر است از استراتژی برند خود را بازبینی کنید تا بتوانید این مورد را به طراحان منتقل کنید.

وقتی زمان طراحی لوگو شما فرا می رسد ، چندین گزینه پیش رو دارید. برای کمک به شما در تصمیم گیری آگاهانه ، من یکسری از تجربیات که خودم آنها را آزمایش کرده ام برای شما بیان میکنم. و به عنوان یک مثال عینی به طراحی یک لوگو برای رستوران کوچک اقدام میکنم تا عملا تفاوت کار را ببینید.

در این پروژه فرضی من طراحی لوگو برای کافه را به عنوان یک پروژه واقعی انجام میدهم. صاحب یک کافی شاپ دنج در خیابان های قدیمی تهران مانند لاله زار را در نظر بگیرید.

بدون هیچ توضیح بیشتری ، بیایید ببینیم که چگونه روش های مختلف طراحی لوگو مقایسه می شوند.

نرم افزار طراحی لوگو و یا سایت های رایگان طراحی لوگو:

لوگو ساز چیست؟

لوگو ساز یک برنامه تحت وب با کاربرد رایگان است که به شما امکان می دهد با انتخاب کتابخانه های قلم ، شکل ، آیکون و رنگ، یک لوگو ایجاد کنید. اگرچه کار با آنها رایگان است ، اما برای استفاده از امکانات بیشتر آن باید هزینه پرداخت کنید. قیمت خرید از 10 تا 50 دلار است که بیشترین قیمت آن در محدوده 40 دلار است. اما مشکل پرداخت بابت تحریم از یک سو و از سوی دیگر قیمت دلار باعث می شود این کار چندان جذاب نباشد. پس از خرید لوگو نهایی و مجوز استفاده ، می توانید آن را به راحتی در وب سایت ، بسته بندی ، تابلو ، رسانه های تبلیغاتی و سایر موارد استفاده کنید.

چگونه یک لوگو ساز کار می کند

با انتخاب برنامه مورد نظر خود شروع کنید. اینها سازندگان لوگو هستند که برای آزمایش انتخاب کردم:

هر یک از اینها کمی متفاوت عمل می کنند ، اما همه آنها شما را از طریق این چهار مرحله اساسی راهنمایی می کنند:

نام کسب و کار خود را وارد کنید

نمادی را انتخاب کنید

نوع متن را انتخاب کنید

یک رنگ انتخاب کنید

لوگو خود را آماده و دانلود می کنید

تجربه لوگو سازی من

از بین همه برنامه ها ، LogoMakr قابل تنظیم ترین سایت بود و واقعاً احساس طراحی خوبی را به نسبت بقیه داشت. این سایت شامل یک صفحه خالی با برخی از ابزارهای گرافیکی است و اساساً یک برنامه وکتور می باشد. شما می توانید لوگوی خود را کاملاً از ابتدا بسازید یا از پایگاه داده آنها یک نماد انتخاب کنید. در حالی که به شما آزادی عمل زیادی می بخشد ، اگر قبلاً هرگز با برنامه های طراحی کار نکرده اید ، ممکن است با مشکل روبرو شوید. یک ویدئو نحوه کار وجود دارد که هنگام باز کردن صفحه برای اولین بار ظاهر می شود ، اگر به دنبال چیزی آسان و سریع هستید ، ممکن است بهترین گزینه نباشد.

designhill شروع امیدوار کننده ای داشت  یک فرآیند بصری که توسط یک رابط کاربری زیبا طراحی شده است اما امکانات ضعیف است. همه چیز خوب کار می کرد ، اما طراحی رابط کاربری اعتماد به نفس زیادی را ایجاد نمی کرد پس از انتخاب انواع لوگو برای توصیف سبک بصری خود ، از من خواسته شد که نماد اصلی لوگو خود را انتخاب کنم. این نمادها چیزی شبیه به نمونه لوگو ها نبودند . اما آنها در مقایسه با قیمت بایستی اعتراف کرد که طراحی منطقی ارائه می دهند.

در کل ، آیا روند کار آسان بود؟ کاملا و من هرگز احساس گم شدن در برنامه ها را نکردم. ارزان بود؟ بله همه چیز رایگان بود و من فقط هزینه مورد نیاز خود را پرداخت کردم. سریع بود؟ بله قربان. هر برنامه ای که استفاده کردم فقط چند دقیقه طول کشید. آیا نتایج شایسته ای برای طراحی لوگو کسب کردم؟ قطعا نه. در مورد هیچکدام چیز برجسته ای وجود ندارد و کار حرفه ای انجام نشد. بنابراین ، آیا لوگو ها قابل استفاده هستند؟ خیر

انجام طراحی لوگو + مقایسه 4 روش 1

نتیجه گیری نرم افزارها و سایت های طراحی لوگو

نرم افزارها و سایت های طراحی لوگو برای مشتریانی که…

بودجه ای زیر 100 هزار تومان داشته باشید مناسب است

مناسب برای افرادی که سریع به یک لوگو احتیاج دارید

در مورد برند تجاری مناسب نیستند

به یک لوگو موقت نیاز دارید مناسب است

نکات مثبت نرم افزارها و سایت های طراحی لوگو

آنها ارزان هستند. بسته های اصلی لوگو از 10 دلار شروع می شوند.

آنها واقعاً سریع هستند. اگر خیلی جذاب نیستید و طراحی زیبایی ندارند اما سریع در دسترس هستند ، در عرض چند دقیقه کار شما تمام می شود.

آنها واسطه را قطع کردند. خودتان کار را انجام می دهید.

نکات منفی نرم افزارها و سایت های طراحی لوگو

نتایج شما عمومی خواهد بود یعنی افراد زیادی لوگوی انتخابی شما را نیز انتخاب خواهند کرد. شما فقط یک کتابخانه کوچک از الگوها ، تصاویر ، فونت ها و رنگ ها برای انتخاب دارید. به علاوه ، به احتمال زیاد بسیاری از لوگو ها نیز وجود خواهند داشت که به نظر می رسد شبیه یک دیگر باشد.

نمی توانید طراحی لوگو سفارشی انجام دهید. مگر اینکه بدانید چگونه از برنامه های گرافیکی دیگر استفاده کنید ، آنچه می بینید همان چیزی است که می گیرید.

سایت های فریلنسی طراحی لوگو

سایت های فریلنسی یا مسابقه طراحی چیست؟

سایت های فریلنسی را با یک مسابقه طراحی لوگومتفاوت بدانید. حداقل در ایران اینگونه است.  یک مسابقه طراحی لوگو با استفاده از منابع مالی گسترده و زیاد که باعث جذب طراحان حرفه ای و با تجربه می شود و در نهایت شما چندین پیشنهاد لوگو را بر اساس نیاز و خواسته خود به دست خواهید آورد و یک کار بسیار حرفه ای خواهید داشت. در طول مسابقه ، شما می توانید با طراحان تعامل داشته باشید و درباره نسخه های مختلف طرح بازخورد دهید. شما بسیاری از ایده های منحصر به فرد برای کسب و کار خود را دریافت می کنید و یکی (یا بیشتر) را به عنوان مورد طرح نهایی انتخاب می کنید.

مسابقات طراحی با سایت های فریلنسی تفاوت دارند به این دلیل که لوگو شما توسط طراحان حرفه ای ایجاد می شود ، و شما در پایان مراحل حق چاپ انحصاری طرح را دریافت می کنید.

یک سایت  فریلنسی چگونه کار می کند؟

تنها کاری که باید انجام دهید این است که در وب سایت های فریلنسی مزحرف مانند پونیشا، انجام میدیم و …… حساب ایجاد کنید ، دستورالعمل های آنها را دنبال کنید تا ببینید که خیل وسیعی از طراحانی تازه کار و آماتور هستند که پیشنهاد خود را به شما ارائه می دهند.

سایت های فریلنسی چند گزینه قیمت گذاری را فراهم می کند که بر میزان جذب طراح تأثیر می گذارد و همچنین تعداد طراحان علاقه مند به دریافت پروژه را افزایش می دهد.

شما با دیدن نمونه ها و قیمت ها کار را شروع خواهید کرد. اما اکثرا پر دردسر و چالش زا هستند، از نظر کیفیت ، طراحی ها بسیار سطح پائین هستند اما از نظر قیمت ارزان خواهند بود. بنابر این اگر به دنبال کار آماتور و ساده هستید، این گزیمه مناسبی است. البته ما پیشنهاد میکنیم در صورتی که به دنبال کاهش هزینه هستید بجای استفاده از سایت های فریلنسی از نرم افزارها و سایت های رایگان طراحی لوگو استفاده کنید.

نتیجه گیری سایت های فریلنسی

در کل ، آیا روند کار آسان بود؟ خیر. ابتدا ثبت نام و بعد ایجاد درخواست و پرداخت و …من هرگز در هیچ مرحله ای از روند کار راضی نبودم.

ارزان بود؟ بله ، در مقایسه با روش های دیگر مانند جذب گرافیست و یا انتخاب شرکت طراحی لوگو ارزان تر بود ، و اگر بخواهم می توانستم قیمت کمتری را انتخاب کنم. سریع بود؟ ، تقریبا. آیا نتایج شایسته ای برای کسب کردم؟ واقعا کار مسخره تحویل شد.

سایت های فریلنسی برای چه مشتریانی مناسب است

بودجه ای بین 50 هزار تا 1 میلیون دارند مناسب است

می تواند یک تا دو هفته برای یک لوگو صبر کند

به دنبال کار حرفه ای نیستند

به دنبال برقراری ارتباط با بسیاری از طراحان مبتدی برای پروژه های آینده هستند

جوانب مثبت سایت های فریلنسی

شما چندین گزینه برای انتخاب دارید.

طراحان شما را پیدا می کنند ، نه برعکس. شما به نمونه کارها نگاه می کنید و حدس می زنید که سبک طراح برای شما مناسب باشد.

آنها کیفیت حرفه ای را ارائه نمی دهند اما با قیمت های مقرون به صرفه کار می کنند. قیمت های سایت های مختلف از 50 هزار تومان تا 1 میلیون تومان متفاوت است.

نکات منفی های سایت های فریلنسی

آنها به وقت شما ارزش نمی دهند، باید به طور منظم بازخورد دهید و با آنها صحبت کنید. در غیر این صورت ، ممکن است با چیزی خارج از ایده خود کار خاتمه دهید.

ورودی هایی با کیفیت بد دریافت خواهید کرد. اکثر سایت های فریلنسی مملو از طراحان مبتدی و بی تجربه است.

انتخاب گرافیست برای طراحی لوگو

گرافیست در واقع یک فریلنسر یا یک طراح مستقل است که به صورت پروژه به پروژه کار می کند. از آنجا که فریلنسرها مشاغل آزاد دارند ، نرخ ها و برنامه خود را تعیین می کنند. برای طراحی لوگو ، نرخ ها معمولاً از چند صد تا چند  میلیون متغیر است و بعضا می تواند به صورت ساعتی یا پروژه ای محاسبه شود. از نظر سطح مهارت و استعداد ، فریلنسرها می توانند بسیار متفاوت باشند. اگر می خواهید یک فریلنسر استخدام کنید ، این کار را با بررسی نمونه کارهای گذشته آنها انجام می دهید ، سبک آنها را تجزیه و تحلیل کنید و اطمینان پیدا کنید که آنها می توانند کیفیت و سبک کار مشابهی برای پروژه شما داشته باشند.

نحوه کار با یک طراح مستقل

فریلنسرها از هر کجا می توانند بیایند. بسیاری از افراد دوست دارند آنها را از طریق دوستان  و ارتباطات شخصی پیدا کنند. اینها اغلب بهترین گزینه شما هستند زیرا توسط یک دوست یا همکار طراح تأیید شده است و شما می توانید صادقانه درباره مهارت ، کیفیت ، برنامه و هزینه بررسی کنید. اگر ارتباطاتی ندارید ، می توانید از طریق Google و یا از طریق اینترنت جستجو و ، یک فریلنسر محلی پیدا کنید.

پارامترهای خود را انتخاب کنید (تخصص طراح ، تجربه فعالیت در صنعت ، فعالیت در سایر موارد دیگر)

برای مشاهده نمونه کارهای آنها ، ضمن درخواست ارسال نمونه، سعی کنید بیوگرافی ، مشتریان قبلی و …..را بررسی کنید.

تجربه من با یک طراح مستقل

در حالی که مدیریت بسیار کمتری نسبت به سایت های فریلنسی نیاز است ، اما من بیشتر وقت خود را با بررسی پروفایل های طراح در ابتدای مراحل صرف کردم. دلیل این امر بی کیفیت بودن طراحان نبود. بلکه به دنبال شخصی می گشتم که با دیدگاه فکری من ، دامنه قیمت و شرایط موجود مطابقت داشته باشد.

پس از شروع پروژه ، روند کار بسیار راحتر شد. بیشتر اوقات منتظر می ماندم تا طراح نمونه های مفهومی ارائه دهد ، من هم بازخورد می دادم و چرخه تکرار می شد. البته بهتر است  که در مورد چند فاکتور مهم مانند قیمت ، زمان و … بحث کنید.

به نظرم انجام این روش برای پروژه طراحی لوگو بسیار ایمن تر و راحتر از سایرروشها بوده و بهتر است محیط های مانند ایمیل یا اسکایپ استفاده کنید. این کار به شما امکان می دهد به مکالمات گذشته و شرایط مورد توافق دسترسی داشته باشید

از نظر کیفیت طراحی ، می توانم بگویم در اینجا هیچ نگرانی وجود ندارد. من قبلاً در مورد نمونه کارهای شخص تحقیق کردم ، بنابراین چیزی را که انتظار داشتم بدست خواهم آورد.

نتیجه گیری طراح مستقل

در کل ، آیا روند کار آسان بود؟بله اما سخت ترین قسمت بررسی نمونه کارها بود.

ارزان بود؟ با فریلنسرها ، این نسبی است. اما از طرف دیگر ، پیدا کردن یک طراح که هم با بودجه من و هم با نیازهای سبک من هماهنگ باشد، راحت تر است. سریع بود؟ بله. برای من ، این فرآیند حدود یک هفته به طول انجامید و شما می توانید زمان شروع کار مورد نظر خود را در ابتدای پروژه مشخص کنید.

آیا نتایج شایسته ای برای کسب کردم؟ کاملا بله. کاملا حرفه ای و خوب.

جوانب مثبت فریلنسر

آنها همکاری می کنند شما باید یک به یک با یک طراح کار کنید که می تواند ایده های شما ، شخصیت و سبک تجاری شما را بگیرد و آنها را به یک لوگو تبدیل کند.

آنها معمولاً باتجربه هستند. فریلنسرها احتمالاً نمونه کارهایی از مشتریان مختلف ایجاد کرده اند و می فهمند که چگونه ایده های خود را به گرافیک تبدیل کنید.

انعطاف پذیر هستند فریلنسرها می توانند یک پروژه را برای اطمینان از اینکه متناسب با نیاز شما باشد سفارشی کنند.

منفی های فریلنسر

کیفیت آنها بسیار متفاوت است – بسیار زیاد. فریلنسرها از تازه کارها گرفته تا کارشناسان متغیر هستند.

روند بررسی ممکن است زمانبر باشد ، به خصوص اگر پیش زمینه طراحی نداشته باشید.

پشتوانه حقوقی در صورت بروز مشکل وجود ندارد

شرکت طراحی لوگو

آژانس طراحی چیست؟

آژانس شرکتی است که در زمینه طراحی (و معمولاً طراحی لوگو) تخصص دارد. تیم های آموزش دیده حرفه ای آنها برای ساخت مارک های خود با انواع مشتری ها کار می کنند. باز هم ، نرخ ها و برنامه ها توسط خود آژانس تعیین می شود ، اما طراحی لوگو ها معمولاً از 500 هزار تومان شروع می شود و دارای یک روند توسعه خلاقانه است که ممکن است ماه ها به طول انجامد. با این حال ، این فرایند ایجاد لوگو همچنین به احتمال زیاد شامل زمان صرف شده برای تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل رقابتی خواهد بود تا مطمئن شوید نام تجاری شما با روند فعلی بازاریابی و طراحی در صنعت شما متناسب است .

نحوه کار با آژانس طراحی

اندازه و دامنه آژانس های طراحی به طور گسترده ای متفاوت است. بسیاری از آنها شرکت های چند ملیتی با متخصص در سراسر جهان هستند که می توانند طیف وسیعی از مهارت ها و بینش فرهنگی را در روند توسعه نام تجاری وارد کنند. برخی دیگر محلی هستند و ترجیح می دهند با مشاغل در جامعه نزدیک خود کار کنند. برخی از آژانس ها تمرکز واحدی دارند  یا بر یک صنعت خاص و یا سبک طراحی خاصی تمرکز دارند. اگر به دنبال آژانس طراحی هستید ، همه گزینه های خود را جستجو کنید و قبل از تصمیم گیری ، آنچه برای شما مهم است را در نظر بگیرید.

تجربه ایجاد لوگو آژانس مارک تجاری

این قدرت آژانس های طراحی لوگو است: دیدن طراحی و مارک تجاری از همه جنبه ها. آژانس ها می توانند با جزئیات دقیق از طراحی ، بسته کاملی از دستورالعمل های تجاری را ایجاد کنند که باعث می شود تجارت شما با سبک ، صدا و شخصیت خاص خود برجسته شود.

آژانس های طراحی لوگو برای مشتریانی که…

بودجه ای زیادی داشته باشند

به دنبال برند کامل خدمات هستند

ماه ها برای کامل کردن طراحی لوگو و هویت مارک خود فرصت دارند

می خواهند از ابتدا تا انتها در روند طراحی و برند شرکت نقش فعال داشته باشند مناسب است

جوانب مثبت آژانس

آنها متخصص هستند. شما بهترین ها را کسب خواهید کرد.

آنها مواردی فراتر از طراحی ارائه می دهند. سایت و نرم افزارهای طراحی لوگو و سایت های فریلنسی سرگرم کننده هستند ، اما خدمات کامل ارائه نمی دهند.

آژانس ها می توانند شما را در روند کار راهنمایی کنند (و از نظرات خود با داده ها پشتیبان تهیه کنند).

منفی های آژانس

آنها بسیار گران هستند. به طور معمول در محدوده چند میلیون تومانی است.

آنها وقت گیرند. روند خلاقیت معمولاً سریع نیست (مگر اینکه بخواهید حتی بیشتر بپردازید).

بهترین راه برای انجام طراحی لوگو چیست؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی وابسته است و بنابر این نمیتوان یک راه مشخص پیدا کرد، اما شما با تجزیه و تحلیل شرایط و موقعیت فعلی خود، میتوانید بهترین راه را انتخاب نمائید.

به دنبال گزینه های متنوع و تعادل بین قیمت مناسب و تخصص طراحی هستید؟ مسابقه طراحی لوگو را راه اندازی کنید.

آیا یک فریلنسر معتمد پیدا کردید که بتواند مطابق با سبک شما باشد و در بودجه شما کار کند؟ با آنها کار کنید

به دنبال کار حرفه ای و  جهانی هستید؟ با آژانس تماس بگیرید.

هر روشی را که انتخاب می کنید ، با ایده روشنی در مورد اینکه برند شما کیست و چگونه می خواهید آن را به جهانیان ارائه دهید ، آماده شوید. به یاد داشته باشید: لوگو شما اولین برداشت برند شما است.

خوبشو درست کن.