طراحی لوگو انتخاباتی

طراحی لوگو انتخاباتی یکی از فعالیت های مهم آژانس تبلیغاتی ما می باشد. ماهیت طراحی لوگو با توجه به اهمیت آن که در ادامه خواهد آمد از اهمیت ویژه ای در انتخابات برخوردار است. بر طبق تعریف ویکی پدیا،

در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکاء آراء عمومی اداره شود، از راه انتخابات: انتخاب رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر این‌ها، یا از راه همه‌پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون معین می‌گردد.

— اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

بنابر اصل یکصد و سیزدهم قانون اساسی کنونی، «پس از مقام رهبری، رئیس‌جمهور عالی‌ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود، بر عهده دارد.» وظایف رئیس‌جمهور مشابه وظایف سران دولت‌ها در دیگر کشورها است، با این تفاوت که نیروهای مسلح، رئیس قوهٔ قضائیه، تلویزیون دولتی و دیگر سازمان‌های مهم دولتی مانند شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، همگی تحت کنترل رهبر هستند. بنابر اصل یکصد و ده قانون اساسی وظیفه «تعیین سیاست‌های کلی نظام» هم در اختیار رهبر است و رئیس‌جمهور به‌طور مستقیم در این کار دخالتی ندارد و تنها مجری آن‌ها است.

با این توضیحات اهمیت طراحی لوگو برای انتخابات مشخص می گردد؛ به طور خلاصه رقابت بالا، زمان کم تبلیغات، اهمیت ماندگاری نامزد انتخالاتی در ذهن، وجود بعضا کاندیداهای فراوان و بسیاری موراد دیگر باعث می گردد که طراحی لوگو انتخاباتی حائز اهمیت شود؛ زیرا با این طراحی لوگو، نامزد انتخاباتی خیلی راحتر میتواند خود را معرفی کند.

از سمت دیگر شما با چهره خود نمیتوانید شعار و اهداف و برنامه های خود را معرفی کنید اما با یک طراحی لوگو خوب هم میتوانید اهداف و برنامه های خود را معرفی نمائید و هم می توانید برندی شخصی خود را بهتر معرفی و به مخاطب بشناسانید.

شاید یکی از بهترین نمونه های طراحی لوگو انتخاباتی را بتوان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 و نشان آقای رئیسی نظاره گر بود.

طراحی لوگو انتخاباتی

طراحی لوگو انتخاباتی

پس برای برنامه های انتخاباتی خود از نماد و نشانه مناسب استفاده نمائید، و البته بدانید علاوه بر طراحی لوگو بایستی به طراحی پوستر و طراحی پست اینستاگرام هم توجه شود.