طراحی لوگو برای مبلمان

مبلمان از لوازم مهم و ضروری در زندگی و کسب و کار می باشد. وجود تولید کنندگان مختلف با انواع و اقسام مدل های مبلمان، باعث افزایش رقابت در این حوزه شده است. اما برای موفقیت در این صنعت علاوه بر تولید با کیفیت و قیمت مناسب و بسیاری موارد دیگر؛ جزئیات مهمی نیز وجود دارد. طراحی لوگو برای مبلمان یکی از این موارد است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. علاوه بر طراحی لوگو مواردی مانند طراحی کاتالوگ مبلمان نیز بایستی در نظر گرفته شود.

به طور عمده باید در نظر داشته باشیم که یک لوگو چیزی فراتر از عنصر گرافیکی است که نمایانگر تصویر یک شرکت یا برند باشد. این همان چیزی است که باعث می شود افراد احساس خوبی از یک برند داشته باشند و تنها با دیدن آن بتوانند آن را تشخیص دهند. به همین دلیل بسیار مهم است که بدانیم پارامترهایی را که باید هنگام طراحی یک لوگو در نظر بگیریم چیست. حال با ما همراه باشید تا، با 7 نکته مهم طراحی لوگو برای مبلمان آشتا شویم.

موارد مهم طراحی لوگو برای مبلمان

  • طراحی لوگو برای مبلمان باید از یک طرح ساده تشکیل شود

یک لوگو خوب در نگاه اول خوب است. بنابراین ، هنگامی که شروع به ساختن آن می کنید ، باید در نظر داشته باشید که طرح باید ساده و ماندگار باشد. یعنی نباید با حروف ، نمادها و رنگ ها اشباع شود. طراحی لوگو برای مبلمان بایستی تا این اندازه ساده شود که امکان حک کردن آن بر روی چوب مهیا شود.

2- طرحی لوگو باید پیام شرکت شما را منتقل کند.

چه پیامی را می خواهید به مشتریان خود منتقل کنید؟ به عنوان مثال ، پیامی که می توانید انتقال دهید پیشرفت تکنولوژی یا رهبری است و یا تولید و فروش مبلمان. در طراحی لوگو خود بایستی موضوع فعالیت شما کاملا مشخص و واضح باشد.

3- به راحتی دیده شود

در طراحی لوگو مبلمان باید به مفهوم متمرکز شد و لوگو بایستی یک داستان واحد داشته باشد و در اکثر موارد باید به شکلی بدون عارضه باشند. این امر به این دلیل است که باید از یک نماد در وب سایت و حتی در یک نوار مرورگر تا علامت بزرگ در یک ساختمان یا بیلبورد، در اندازه های مختلف و در طیف وسیعی از برنامه ها استفاده شود و کارایی داشته باشد.

4- از رقبا متفاوتر باشید

هنگامی که رقبای شما همگی از یک سبک تایپوگرافی خاص ، یا یک نوع پالت رنگی و  یا نمادی خاص استفاده می کنند ، شما کاری متفاوت انجام دهید. این فرصتی عالی به شما می دهد تا خود را بهتر به مخاطب معرفی کنید. البته به شرطی که این اختلاف را به درستی و هنر و ظرافت به نمایش در آید.

5- هویت گسترده تری را در نظر بگیرید

در زمان طراحی بایستی هویت های گسترده تری را در نظر گرفته، و این هویتها در دوجهت است. یکی مخاطبان و دیگری جاهایی که لوگو قرار است استفاده شود.

6- تحقیات بازار و رقبا

قبل از شروع کار طراحی لوگو ، اطمینان حاصل کنید که در مورد بازار هدف خود بطور کامل تحقیق کرده اید. این موارد برای برند سازی نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است

7- از روانشناسی شکلها غافل نشوید.

مثلث زرد ، مربع قرمز و دایره آبی که اغلب به عنوان نماد و نشانه استفاده می شوند و مفهوم خاصی دارند را در نظر بگیرید.از فضای منفی و مثبت نیز در طراحی لوگو استفاده. در صنعت مبلمان استفاده از روانشناسی شکل ها بسیار مورد توجه قرار

 

در اینجا چند سوال کلی وجود دارد که می توانید پس از طراحی لوگو مبلمان از خود بپرسید : در عرض 2 ثانیه می توانید بگویید که نمادچیست؟ آیا مردم بلافاصله می دانند تجارت شما چه چیزی است؟ آیا ساده و به یاد ماندنی است؟ آیا مورد توجه مخاطبان هدف شما قرار می گیرد؟ با این سوالات و پاسخ به آنها خواهید فهمید که طراحی لوگو برای مبلمان را به درستی انجام داده اید یا خیر.

نتیجه گیری  :

یک لوگو مبلمان خوب بلافاصله قابل تشخیص است ، پیام برند شما را منعکس می کند و شما را در قبال سایر رقبا برجسته می کند. یک طراحی لوگو مبلمان حرفه ای به طور یکپارچه با هویت یک برند متناسب است و باید در هر اندازه و هر مکانی که می خواهید از آن به خوبی استفاده کنید.  لوگو مبلمان بایستی منحصر به فرد و متمایز باشد و به یاد ماندنی باشد. در پایان این نکته را نیز فراموش نکنید که برای حرفه ای بودن باید به طراحی برند بوک خود نیز نیم نگاهی داشته باشید.

منبع : naldzgraphics.net