طراحی لوگو دایره و تاثیر آن در برند

دایره ها یک شکل ایمن و فوق العاده قابل تشخیص هستند ، که نشان دهنده وحدت ، ثبات و تمامیت است. به عنوان شکل کره  زمین و خورشید و بسیاری موارد دیگر از آن استفاده می شود ، آنها همچنین نمادی هستند از سیاره و طبیعت.

دایره ها را می توان به عنوان نمادها یا مونوگرام در یک لوگو یا به عنوان بخشی از لوگو استفاده کرد. بررسی انجام شده توسط سایت looka نشان میدهد که رایج ترین انتخاب های طراحی کاربران Looka دایره است، همچنین این سایت اعلام کرد  که دایره محبوب ترین انتخاب برای طرح کلی لوگو ها بوده و دایره ها نیز یکی از پرکاربردترین گزینه های سمبلیک هستند.

برای بررسی اینکه طراحی لوگو دایره چه ویژگی های دارد و چگونه به برند شما کمک میکند، با ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تعدادی از این برندها را با هم بررسی کنیم

استارباکس

طراحی لوگو دایره و تاثیر آن در برند 1

Starbucks  این  نام تجاری قابل اعتمادی است ، در سال 2011 نوشته را از لوگوی خود حذف کرد. شکل پری دریایی معروف که اکنون با چهره ای تقریباً نامتقارن همچنان در یک دایره سبز قرار دارد ثابت ماند. طراحی لوگو روی فنجان های قهوه ، کیسه ها ، علائم ، و موارد دیگر ظاهر می شود. هنگامی که برای اولین بار کسب و کار خود را شروع می کنید ، دستیابی به هویت نام تجاری بدون متن در لوگوی شما دشوار است. اما از آنجا که Starbucks سالهاست فعالیت دارد ، برند تجاری آن می تواند به تنهایی  و بدون نوشته ثابت بماند.

داشتن یک علامت بدون نوشته، باعث تقویت قدرت لوگو برای اهداف مقیاس بندی ، خوانایی و عملکرد می شود. Starbucks  نگران داشتن لوگوی متفاوت در سیستم عامل ها یا برنامه ها نیست. و این برند تجاری ترسی ندارد که لوگو آنها در کجا و چه سایزی استفاده شود.

Nivea

طراحی لوگو دایره و تاثیر آن در برند 2

نیوآ لوگوی گرد جدید خود را در سال 2013 منتشر کرد. یک کلمه سفید که در یک دایره آبی تیره قرار گرفته است ، یادآور طر های کلاسیک لوسیون بدن این برند است. در حالی که لوگوی مستطیل شکل قبلی بر روی بسته بندی تاثیر زیادی نداشت ، اما طرح لوگو دایره آبی بلافاصله قابل تشخیص است و جذابیت داشت و در عین حال مدرن بود.

چرا لوگو دایره نیوا درست کار می کند: اکثر محصولات Nivea دارای فضا های دایره ای هستند ، از  درب بطری بگیرید تا پکیچ و ….. هنگامی که این شرکت تصمیم به تغییر نام تجاری با طراحی لوگو دایره گرفت ، کاملاً با محصولات خود مطابقت داشت.

وقتی به محصولات به روز شده نگاه می کنید ، به نظر می رسد که بسته و لوگو برای حفظ هویت برند با هم طراحی شده اند. و وقتی آن دایره آبی تیره را می بینید به نیوا فکر می کنید. به راستی ، یک لوگوی دایره ای کامل است.

Pinterest

طراحی لوگو دایره و تاثیر آن در برند 3

هنگامی که Pinterest نوشته لوگو خود را به فونت sans-serif در سال 2017 به تغییر داد ، نشان “P” آن ثابت ماند. که در واقع لوگوی دایره قرمز است که اکثر کاربران از طریق برنامه آن را مشاهده می کنند. “P” نوشته شده جذاب و کمی حالت شکسته دارد و  قسمت پایینی حروف از قسمت پایین حلقه عبور می کند.

چرا این لوگو دایره خوب کار می کند: Pinterest با یک  حرف و یک مونوگرام دایره “P” طراحی شد. شما هرگاه سایر عناصر برند پینترست را ببینید کاملا با لوگو هماهنگ و قابل تشخیص است و می توانید به راحتی آنها را به یکدیگر متصل کنید.

با این حال ، Pinterest در طول سالها هویت برند تجاری قوی پیدا کرد،  و مونوگرام “P” اکنون به تنهایی قابل تشخیص است. با  این قدرت بود که شرکت توانست با حفظ علامت قرمز معروف خود، نوشته pinterest  را حذف کند و از نوع جدید و بدون حروف بدون خود استفاده کند.

BMW

طراحی لوگو دایره و تاثیر آن در برند 4

بی ام و یکی از معروف ترین لوگوهای جهان را دارد و طراحی آن در سال 2020 مورد بازسازی اساسی قرار گرفت. عناصر گرادیانت رنگی و سه بعدی طرح برای مینیمالیست شدن لوگو ، کنار گذاشته شد. نتیجه یک لوگوی سبک و یکپارچه بود که در همه جا زیبا دیده می شود. طرح آبی و سفید از پرچم باواریا الهام گرفته شده است و نمونه خوبی از طراحی لوگو مونوگرام به شکل دایره ای است.

چرا این لوگو دایره خوب کار می کند: بی ام و بیش از 100 سال است که لوگوی خود را ثابت نگه داشته است زیرا از اصول اولیه طراحی پیروی می کند، اما  با حذف کنتراست و سه بعدی بودن ، خوانایی و مقیاس پذیری را شما به وضوح می توانید هر یک از عناصر لوگو جدید تشخیص دهید.

لوگو جدید از حروف برجسته تشکیل شده است و آن را به مهمترین عنصر لوگو تبدیل می کند. و هنگام کوچک شدن ، متن خوانا می ماند که همین نکته بسیار مهمی است که باید هنگام طراحی  لوگو به آن توجه کرد.

Beats

طراحی لوگو دایره و تاثیر آن در برند 5

لوگوی هدفون Beats یکی دیگر از نمونه های عالی لوگوی دایره ای است. از فضای منفی برای تعریف حروف کوچک “b” استفاده می شود که عمداً به عنوان نماد هدفون عمل می کند. لوگو تمیز ، واضح  و از ترکیب رنگ کلاسیک قرمز و سفید برای تأثیرگذاری جسورانه استفاده می کند.

چرا این لوگو دایره خوب کار می کند: سادگی لوگوی Beats آن را متمایز می کند. بدون علامت نوشته یا عناصر اضافه شده ، کوچک کردن و قرار دادن روی محصول آسان است. هرچه هدفون های بی سیم کوچکتر و کوچکتر می شوند ، این لوگوی مدور در حالی که هنوز قابل توجه است ، هیچ مشکلی برای کوچک شدن ندارد.

نکات مهم طراحی لوگو دایره

لوگوهای دایره ای دارای تنوع زیادی هستند، برخی شامل نام شرکت در شکل (مانند Nivea و BMW) ، و برخی دیگر بدون نام (مانند Pinterest).

اگر قصد طراحی لوگوی دایره ای را دارید ، چند سوال را مطرح کنید.

چرا طراحی لوگو دایره ای را می خواهید؟ فراتر از “به نظر می رسد جالب” یا “لوگو من خسته کننده به نظر می رسد” بروید و فکر کنید که چگونه شکل می تواند نام تجاری و تجارت شما را تقویت کند ، همانطور که در مثالهای بالا مشاهده می شود.

آیا نام شرکت شما در شکل دایره ای قرار می گیرد و آیا هنگام کوچک شدن خوانا خواهد بود؟ در غیر این صورت ، آیا حاضرید از یک حرف اولیه یا مونوگرام در یک دایره با نام شرکت خود در کنار آن استفاده کنید یا متن را برای تناسب بهتر فضا استفاده  میکنید؟

آیا شما یک لوگوی دایره ای پر قدرت مانند نیوآ را ترجیح می دهید یا طرح دایره ای؟

آیا می خواهید این دایره فقط شامل یک علامت کلمه/تک حرف باشد مثل پینترست یا یک نماد (مانند BMW) باشد؟

هنگامی که می دانید چه نوع لوگو می خواهید و چرا آن را می خواهید،  این نکات و نمونه های طراحی را بررسی کنید.

طراحی لوگو دایره و تاثیر آن در برند 6

نکته شماره 1: آن را کوتاه بنویسید

از متن افقی در لوگوی دایره استفاده می کنید؟ نام شرکت شما باید 1تا 5 نویسه ، حداکثر باشد. در غیر این صورت ، از مخفف یا حروف اول در دایره استفاده کنید و علامت کلمه را در کنار آن قرار دهید ، همانطور که در مثال بالا مشاهده می شود.

این لوگو دارای سه کلمه است ، و مونوگرام شامل حرف اول هر کلمه است ، با استفاده از فضای دایره ای عاقلانه. مطمئن شوید که حروف تایپ شما در شکل دایره قرار می گیرد و فاصله خود را طوری تنظیم کنید که از بیشترین فضای ممکن استفاده کنید ، در حالی که هنوز لبه هایی در امتداد کار خالی میماند.

هدف این است که فضای منفی زیادی نداشته باشید و هنگامی که لوگوی خود را کوچک می کنید خوانا نگه دارید. به این فکر کنید که لوگوی شما به عنوان یک فاویکون ، یک تصویر نمایه در رسانه های اجتماعی یا روی کارت های ویزیت چگونه خواهد بود. شما طرحی می خواهید که در همه کانال ها واضح و خوانا به نظر برسد.

هنگامی که نام شرکتی دارید که کلمات طولانی تری دارد و در فضاهای کوچک قرار نمی گیرد ، مونوگرام دایره می تواند یک اقدام هوشمند برای طراحی لوگو شما باشد. چرا؟ بسیاری از رسانه هایی که در آن از لوگوی خود استفاده می کنید به شکل دایره .

طراحی لوگو دایره و تاثیر آن در برند 7

نکته شماره 2: ثبات نام تجاری را هدف بگیرید

اگر تصمیم دارید یک کلمه  را در دایره  به همراه نوشته در لوگوی خود در کنار هم  قرار دهید ، برای تقویت نام تجاری ، نوع حروف را در علامت کلمه و مونوگرام یکسان نگه دارید.

انتخاب حروف مناسب نیز تأثیر زیادی بر مونوگرام شما دارد. در مثال بالا ، ما از یک حروف خطی sans-serif استفاده می کنیم تا در همه اندازه ها خوانا باشد و یک شکل مثلث منحصر به فرد در هر کاراکتر وجود دارد تا بیشتر قابل تشخیص باشد.

استفاده از حروف تایپ اختصاصی در مونوگرام باعث می شود که فرد بتواند آن را به لوگوی اصلی شما ارتباط دهد. اگر حروف نازک تری را در یک دایره انتخاب کنید که هنگام کوچک شدن مشخص نباشد ، لوگوی شما کاربردی نخواهد بود.

طراحی لوگو دایره و تاثیر آن در برند 8

نکته شماره 3: متن لوگو خود را شکسته بنویسید

از حروف نستعلیق در نشان ها ، مهرها و آرم های سبک استفاده کنید تا ظاهری جذاب تر ایجاد کنید. لوگوها با متن شکسته یا نستعلیق اغلب می توانند حس بیشتری را به مخاطب انتقال دهند تا زمانی که از حروف ساده استفاده می شود.

خم شدن متن لوگوی شما یک راه عالی برای تأکید بر نماد است. در مثال بالا ، نام تیم به صورت قوس دار روی نماد یک bobcat دیده می شود. توجه کنید که نام و نماد هنگام چاپ روی پیراهن چقدر خوب جلوه می کند؟

طراحی لوگو دایره و تاثیر آن در برند 9

نکته 4: سلسله مراتب بصری ایجاد کنید

هنگام طراحی لوگوی دایره ای ، به این فکر کنید که چه عناصری قرار است بخشی از لوگو باشند. شما بایستی از فضای عاقلانه برای ایجاد سلسله مراتب بصری استفاده کنید.

مثال لوگوی فوق شامل شش عنصر مختلف است: نام شرکت ، شعار ، مونوگرام ، سال ، نماد و یک ظرف.

از آنجا که عناصر زیادی برای کار وجود دارد ، خم شدن متن در نام و شعار شرکت فضای زیادی را برای عناصر دیگر فراهم می کند. مونوگرام دقیقاً در وسط قرار دارد تا توجه را به نام شرکت جلب کند.

مجدداً ، یک نوع حروف را انتخاب کنید که خوانا باشد و هنگام کوچک شدن در اندازه کوچک کارایی داشته باشد. حروف برجسته ، sans-serif بهترین کار را می کنند.

نتیجه گیری:

آیا می خواهید یک لوگوی دایره ای ایجاد کنید که کاملاً کسب و کار شما را معرفی کرده و نام تجاری شما را متحد کند؟ به یاد داشته باشید که اگر متن شما به صورت افقی اجرا می شود ، از نام کوتاه یا مونوگرام استفاده کنید. برای حصول اطمینان از مقیاس پذیری و استفاده بهینه از فضای منفی ، یک نوع حروف قوی انتخاب کنید.