طراحی لوگو گیمری

صنعت بازی و گیم در حال گسترش بوده، و همه افراد در جوامع بشری به نوعی با بازی، حتی به صورت محدود، درگیر بوده اند. بسیاری با بازیها کامپیوتری، برخی آنلاین و ….. پس مقاله طراحی لوگو گیمری ما را دنبال کنید تا با سفارش لوگو گیمینگ و حتی آموزش ساخت لوگو گیمینگ بیشتر آشنا شده و حتی تعدادی لوگو گیمیری خام نیز برای شما قرار خواهیم داد، تا علاوه بر راهنمایی از مقاله طراحی لوگو گیمری به میاحث آموزشی نیز آشنا شوید.

از جهت مقایسه خوب است که نگاهی به سود آورده صنعت گیمینگ در چند سال اخیر بیندازیم. سود صنعت گیمینگ در سال ۲۰۲۰ میلادی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد دلار بود که رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ را نیز تجربه کرد که نشان از رشد سریع این صنعت دارد. برای آنکه حسی ملموس از این رقم داشته باشیم، می‌توان آن را با درآمد نفتی سالانه کشورمان مقایسه کنیم. درآمد سالانه کشور از فروش نفت در حال حاضر حدود ۵ تا ۸ میلیارد دلار است. یعنی درآمد صنعت گیمینگ چیزی حدود ۲۲ برابر درآمد نفتی ایران است. علاوه بر این درآمد، شما بایستی تعداد شغل های ایجاد شده برای آن را نیز در نظر گرفت، که یکی از آنها طراحی لوگو گیمری است.

در نسل جوان امروز جامعه کمتر کسی پیدا می‌شود که حداقل یک‌بار با یک سبک از بازی رایانه‌ای آشنایی پیدا نکرده باشد؛ از بازی در رایانه شخصی تا لپ‌تاپ و از بازی در تبلت تا گوشی‌های همراه. اما این قدرت اثر بازی‌ها تنها محدود به جمعیت نیست و اخیرا در قالب یک صنعت مطرح شده‌ است. شرکت‌های بزرگ غربی در این حوزه سرمایه‌گذاری کلان کرده‌اند و سودهای هنگفتی نیز از فروش سالانه در صنعت گیمینگ کسب می‌کنند. شرکت‌هایی چون ولو (Valve)، بلیزارد (Blizzard) و ‌ای‌اِی اسپورتس (EA Sports) از سردمداران صنعت گیم، همگی در خاک آمریکا هستند. البته رقابت در صنعت پرسود سرگرمی به‌حدی رسیده است که کشورهایی چون چین، هند و ژاپن نیز سرمایه‌گذاری فراوانی در این حوزه داشته‌اند. حال با توجه به توضیحات و ارزش مالی این صنعت، درک کنید طراحی لوگو در این صنعت چقدر اهمیت خواهد داشت.

نکات طراحی لوگو گیمری

1. از آیکون های مناسب استفاده کنید

هر بازی دارای شخصیت های مختلف سبک و سنگین هستند و اکثراً خشن و وحشی هستند به مارهای دندان دار ، وایکینگ های عصبانی ، سپرهای محافظ یا جمجمه و استخوان های و…… فکر کنید. همانطور که گفته شد ، آیکون های انتزاعی در دنیای بازی نیز اثری دارند ، بنابراین از خلاقیت نترسید و با استفاده از شخصیت های بازی و ایجاد آیکون های انتزاعی به طراحی لوگو گیمری بپردازید.

2. فونت های مرتبط را انتخاب کنید

در طراحی لوگو گیمری، حروف زیبای فارسی و انگلیسی کم نیست. ابتدا ببینید که ژانر بازی چیست و یک قلم منحصر به فرد پیدا کنید که به موضوع بازی بخورد. شما را از سایر لوگو ها متمایز کند یا یک حروف سفارشی بسازید که شخصیت مورد علاقه شما را نشان دهد.

3. بهترین رنگ ها را پیدا کنید

رنگ های قرمزهای تیره و آبی تیره از رنگ های موردعلاقه گیمیر ها است که معمولاً برای جلوهای نمایشی در پس زمینه ها زیاد استفاده می شود.

اما برای شناخت شما عزیزان برخی از نکات مهم در طراحی لوگو نیز درج می شود:

تعادل در طراحی لوگو امر بسیار مهمی است. زیرا که ذهن ما به طور طبیعی در صورتی طراحی را دلپسند و جذاب ارزیابی می کند که آن طرح متعادل و دارای تقارن باشد. با حفظ تعادل میان طرح های گرافیکی ، رنگ ها و سایر عناصر در هر طرف طرح ، یک طراحی لوگو گیمری متعادل طراحی کنید. هرچند گاهی می توان قانون تعادل را شکست ، اما به یاد داشته باشید طراحی لوگو گیمری شما را انبوهی از مردم می بینند نه فقط کسانی که دیدن این لوگو برایشان خوش آیند است و آن را به عنوان یک اثر هنری بی نظیر تلقی می کنند. بنا بر این طراحی یک لوگوی متعادل یکی از اصول مهم طراحی لوگو گیمری است.

وقتی وارد مبحث طراحی لوگو گیمری می شویم ، سایز اهمیت ویژه ای پیدا می کند. یک لوگو باید در هر سایز و اندازه ای زیبا و خوانا باشد. یک لوگو در صورتی تاثیر گذار خواهد بود که هنگامی که سایز آن بیش از اندازه کوچک شود ، مثلا برای استفاده روی پاکت نامه یا سربرگ ، باز هم کیفیت و زیبایی خود را حفظ کند. همچنین هنگامی که در قالب های بزرگتر مثل پوستر و بیلبورد و قالب های الکترونیکی مثل تلویزیون و وب مورد استفاده قرار می گیرد نیز از همان شکل و شمایل و کیفیت اولیه برخوردار باشد.

یکی از طراحی لوگو گیمری خوب این است که مفهومی ساده داشته باشد. بهترین طراحی لوگو گیمری، لوگویی است که به بیننده حسی آنی و شفاف از «شما» بدهد و تمیز و عاری از در هم ریختگی باشد. به طور کلی، هر چه ساده‌تر بهتر؛ سادگی تاثیرگذارتر است. یادتان باشد که از لوگو به شیوه‌های مختلف، در سکوهای مختلف و در فرمت‌ها و اندازه‌های گوناگون استفاده می‌شود، بنابراین جزئیات پیچیده گم می‌شوند.

آموزش ساخت لوگو برای گیمر ها

آموزش ساخت لوگو گیمینگ

در زیر برخی از بهترین سایت های آنلاین برای یافتن طرح های باورنکردنی طراحی لوگو گیمری، پیش نمایش و سفارشی طراحی لوگو گیمری وجود دارد. ما آنها را از نظر کیفیت کار و ارزش پول رتبه بندی کرده ایم. با این حال ، همه سایت های ذکر شده سزاوار جایگاه خود در لیست هستند.

  1. Fiverr
  2. FreePik
  3. Envato Market
  4. Lobotz
  5. Visuals By Impulse
  6. Logo Hive
  7. Tactical Lion Designs
  8. Placeit
  9. Behance
  10. Gamers Logos
  11. Design Evo
  12. More options

منبع : design.tutsplus.com