مینیمالیسم در طراحی لوگو

مینیمالیسم چیست؟

ساده سازی طرح های پیچیده و سبک کردن المان و طرح ها را به زبان ساده مینیمالیسم می گویند. اما دقیقاً مینیمالیسم چیست؟

مینیمالیسم یک رویکرد طراحی لوگو است که با استفاده از عناصر موجود در طرح های پیچیدگی، سادگی را به حداکثر می رساند. این تکنیک در میان آژانس های تبلیغاتی خلاق بسیار مورد اقبال قرار گرفته است. روش مینیمالیستی اگر چه ممکن است بی دردسر به نظر برسد ، اما گمان نکنید که خیلی ساده است، بلکه بسیار سخت است و  در روش مینیمالیستی از رویکرد “سادگی” استفاده می کند، استراتژی در این روش حرکت از پیچیدگی به سادگی است.

مینیمالیسم به عنوان یک مفهوم هنری تا دهه 1960 و 70 ایجاد نشده بود ، اگرچه ریشه های آن بسیار عمیق تر است و فرهنگ های بسیاری را در بر می گیرد. طراحان ژاپنی نگاه اجمالی به اولین اشکال مینیمالیسم را دارند.

هلندی ها همچنین در طراحی مینیمالیستی بازیگران بزرگی بوده اند. بین سالهای 1917 و 1931 ، نقاشان تئو ون دوسبرگ و پیت موندریان – به همراه معمار گریت ریتولد) – جنبش De Stijl (هلندی به معنای “سبک”) ، زیبایی شناسی طراحی را که یک طرح هلوگوونیک انتزاعی با تکیه بر رنگ های اصلی ، فضا ، و هندسه بود به وجود آوردند، این ویژگی ها امروز به عنوان بنیادی برای زیبایی شناسی مینیمالیستی مدرن موجود هستند.

آلمانی ها نیز در سبک ” مینیمالیسم ” تلاشهای زیادی کردند. لودویگ مایلز ون ، یک معمار آلمانی بود که نه تنها در ایجاد اصول کلیدی مینیمالیسم ، بلکه در معماری مدرن نیز بازیگر برجسته ای بود. بیشتر طراحی او حول وضوح و فضای باز بود.

در ایران نیز بسیاری از شرکت ها منجمله پست جمهوری اسلامی ایران در این زمینه حرکت های داشته و به سمت مینیمالیسم حرکت کرده اند.

در اوایل دهه 1900 ، در دوران نوپایی تجارت و برندینگ مدرن ، لوگو های شرکت چندان مجلل نبودند ، فقط راهی سریع برای برقراری ارتباط نام تجاری با مصرف کنندگان بود.

لوگو های اولیه معمولاً چیزی بیشتر از نام کسب و کار با فونت های معروف آن زمان نبودند ، که گاهی اوقات به شکل هندسی ساده محصور می شدند. اما با افزایش رقابت و درگیری مخاطب با انواع لوگو، شرکت ها نیز برای ثبت برند خود در ذهن مخاطب و پایداری خود در بازار شروع به تغییر در لوگو های خود کردند.

برای عقب نماندن از زمان ، سرانجام بسیاری از شرکت ها لوگو های خود را مدرن کردند ، که در واقع به معنای تغییر شکل مینیمال به آنها است. فورد یک نمونه عالی از یک تجارت دیرینه است که با وارد کردن لوگوی خود به قرن 21 به ریشه های خود وفادار مانده است.

مینیمالیسم در طراحی لوگو

مینیمالیسم در طراحی لوگو

همیشه در خط مقدم فناوری ، گوگل با طراحی لوگو خود از همان استانداردها برخوردار است. این شرکت در مورد بازسازی لوگو استراتژیک است. آنها برای حفظ شناخت مشتری، ضمن توسعه برند خود تلاش می کنند این کار را با به روزرسانی فونت خود انجام دهند  یک تغییر کوچک که تفاوت بسیار زیادی را ایجاد می کند.

مینیمالیسم در طراحی لوگو

گاهی اوقات با انتخاب یک فونت ساده تمام آنچه که برای ارائه لوگوی معاصر شما لازم است به وجود خواهد آمد. می توانید از حروف اول نام شرکت یا نسخه کوتاه شده نام خود استفاده کنید تا لوگوی خود را کوتاه و زیبا کنید. اگر یک لوگو بهم ریخته دارید ، این یک روش عملی برای بازسازی آن است.

مک دونالد در 75 سال گذشته به طور قابل توجهی لوگو خود را کاهش داده و سرانجام بر روی طاقهای طلایی و زمینه قرمز رنگی که قابل تشخیص در سراسر جهان هستند تثبیت شد. انتخاب نمادی برای نشان دادن نام تجاری خود می تواند راه دیگری برای ایجاد یک لوگو کم نظیر و منحصر به فرد مینیمالیسم باشد.

البته ریشه های خود را حفظ می کنند، در حالی که به دنبال مینیمالیسم هستید و برند خود را ریدیزاین می کنید حفظ اصالت و ریشه مهم است ، شرکت هایی مانند فورد ، گوگل ، فدرال اکسپرس و مک دونالد به راحتی در طول دوره های مختلف تغییر شکل داده اند. آنها با چرخشی مدرن به ریشه های مینیمالیستی خود بازگشته اند.

چگونه می توان مینیمالیسم را در طراحی لوگو خود وارد کرد

فضا و سادگی کلمات، کلید مینیمالیستی هستند ، اما استفاده از این دو عنصر تنها کارهایی نیست که می توانید برای ترکیب این سبک در طراحی خود انجام دهید.

یافتن یک روش هوشمندانه برای ارتباط دادن عناصر لوگو خود نیز روش بسیار خوبی برای مینیمالیسم است. این لوگو برای MVO از هر سه حرف خلاقانه استفاده می کند تا چیزی را ایجاد کند که در نگاه اول یک حرف فانتزی «M» به نظر می رسد و یک دایره در اطراف آن دارد. طراح راهی عالی برای ترکیب سه حروف به روشی ساده پیدا کرد. بازی کردن با عناصر موجود در لوگو یکی از راه های ساده و آسان برای برقراری ارتباط برند با مشتریان است.

از استفاده خلاقانه از رنگ و نماد نیز نترسید! استفاده از چیزی که برای برند شما نمادین است می تواند در شناسایی مارک تجاری موثر باشد. لوگو Sage Rituals شامل رنگ هایی است که نشان دهنده صلح و رفاه است و ایده آل برای این این نیز یک کار مینیمالیست حرفه ای است.

از تایپوگرافی به نفع خود برای مینیمالیست استفاده ، شما می توانید با تغییر حروف تا رسیدن به نتیجه مطلوب و طرح مینیمالیست بهره ببرید. ممکن است ساده به نظر برسد ، اما این رویکردی است که کمتر در طراحی لوگو انجام می شود ، و اغلب با  آزمایش و سعی و خطای زیادی به وجود می آید.

مینیمالیسم در طراحی لوگو

مینیمالیسم در طراحی لوگو