مطالعه 597 لوگو نشان می دهد که کدام نوع لوگوموثرترین است

تصور کنید که یک مدیر بازاریابی در شرف راه اندازی برندی به نام Noxu هستید که اره منبت کاری اره مویی را به بازار عرضه می کند. شما فقط ایمیلی از مدیر عامل خود دریافت کرده اید که از شما می خواهد بین دو لوگو یکی را انتخاب کنید. هدف شما انتخاب موردی است که باعث موفقیت بیشتر برند شود. کدام لوگو را باید انتخاب کنید: لوگو سمت راست یا لوگو در سمت چپ؟

نتیجه مطالعه 597 لوگو چه چیزی نشان داد؟ 2

برای هر کدام می توان استدلال های خوبی ارائه داد. به عنوان مثال ، اگر یکی سمت چپ را انتخاب کند ، ممکن است فکر کنید که مشتریان شما طرح های ساده تری را ترجیح می دهند. اگر مورد سمت راست را انتخاب کرده باشید ، ممکن است فکر کرده باشید که طرح کلی قسمت پازل اطلاعات ارزشمندی را درباره محصول ارائه می دهد.

هدف از آخرین تحقیقات ما کمک به مدیران بابت انتخاب مناسب بود. برای بررسی اینکه آیا برند ها از لوگو های ترکیبی یا غیر ترکیبی سود بیشتری می برند ، ما هفت مطالعه تجربی انجام دادیم و اثر طراحی لوگو بر ارزش ویژه برند را برای 597 شرکت تجزیه و تحلیل کردیم. اگر هنوز حدس نزده اید ، لوگو سمت راست همان چیزی است که ما توصیفی می دانیم و لوگو سمت چپ آن است که ما غیر توصیفی می دانیم.

آیا لوگو ها واقعاً مهم هستند؟

گزینه های طراحی لوگو ممکن است برای برخی بی نتیجه به نظر برسد. یک لوگو خوب طراحی شده می تواند مزایای قابل توجهی برای شرکت ها داشته باشد. لوگو خوب می تواند به ایجاد علاقه مشتری کمک کند ، مارک ها را از رقبا متمایز کند ، شناخت برند را تسهیل کند ، بر تصمیمات سرمایه گذاران تأثیر بگذارد و فعالیت مارک تجاری را بیان کند. لوگو همچنین ابزاری ارتباطی در همه جا است که ممکن است در محصولات شرکت ، وب سایت ، گزارش سالانه ، ورودی و حتی کارت های بازرگانی شما وجود داشته باشد. بنابراین لوگو خوب یک عنصر تجاری است که اغلب توسط ذینفعان ، به ویژه مصرف کنندگان دیده می شود.

علاوه بر این ، ویژگی های طراحی لوگو ها می تواند به طور قابل توجهی بر رفتار مصرف کننده و عملکرد برند تأثیر بگذارد. مطالعات قبلی در مورد لوگو ها نشان داده است که سادگی یا پیچیدگی آنها می تواند در تصمیمات مالی سرمایه گذاران تأثیر بگذارد و تقارن یا عدم تقارن آنها می تواند ارزش ویژه برند را افزایش دهد.

لوگو توصیفی چیست؟

لوگو توصیفی لوگویی است که شامل عناصر طراحی متنی یا بصری (یا ترکیبی از این دو) است که نوع محصول یا خدماتی را که یک برند در حال بازاریابی آن است به وضوح بیان می کند. به عنوان مثال ، لوگو Burger King و New York Islanders  توصیفی است. مورد اول حاوی کلمه “همبرگر” و دو نان همبرگر است. مورد آخر شامل یک چوب هاکی روی یخ و یک قلاده است. برعکس ، لوگو های مک دونالد و مینه سوتا وایلد غیر توصیفی هستند. این عناصر حاوی عناصر طراحی هستند که نشان دهنده نوع محصول یا خدماتی نیستند که این مارک ها می فروشند.

نتیجه مطالعه 597 لوگو چه چیزی نشان داد؟ 3

این سوال که آیا باید از یک لوگو توصیفی استفاده کرد یا یک لوگو غیر توصیفی اغلب در جلسات طراحی پرسیده می شود. در سال های اخیر مارک های مختلف لوگو های خود را برای توصیف بیشتر تغییر داده اند ، در حالی که مارک های دیگر لوگو خود را غیر توصیفی ساخته اند. Dunkin ‘کلمه “donuts” و فنجان قهوه را از لوگوی خود حذف کرد ، و آن را غیر توصیفی کرد. برعکس ، Animal Planet با افزودن یک فیل به طرح ، نشان خود را حتی بیشتر توصیف کرد. در تجزیه و تحلیل ما ، متوجه شدیم که حدود 60٪ شرکت ها از یک لوگو غیر توصیفی استفاده می کنند ، در حالی که 40٪ از لوگو توصیفی استفاده می کنند.

با این حال ، همانطور که تحقیقات ما نشان می دهد (البته تحت شرایط خاص) ، لوگو های توصیفی تأثیرات مطلوبتری بر ادراک مارک مصرف کنندگان نسبت به غیر توصیفی دارند و احتمالاً باعث بهبود عملکرد برند می شوند.

لوگو توصیفی چه قدرتی دارد؟

مطالعات و تجزیه و تحلیل های ما نشان می دهد که پردازش بصری لوگو های توصیفی و درک اینکه یک مارک در چه زمینه ای فعالیت می کند برای مصرف کنندگان آسان تر است. ما همچنین دریافتیم که ، در مقایسه با لوگو های غیر توصیفی ، لوگو های توصیفی:

    مارک ها را از نظر مصرف کنندگان معتبرتر نشان دهند

    به طور مطلوب بر ارزیابی مصرف کنندگان از مارک ها تأثیر می گذارد

    با شدت بیشتری تمایل مصرف کنندگان برای خرید از مارک ها را افزایش دهد

    فروش خالص مارک ها را بیشتر کنید

به عنوان مثال ، در یک مطالعه ، شرکت کنندگان به طور تصادفی در یکی از دو گروه قرار گرفتند. به یک گروه نسخه توصیفی لوگو یک رستوران سوشی نشان داده شد ، در حالی که به گروه دیگر نسخه غیر توصیفی همان لوگو نشان داده شد. هر لوگو با همان توضیحات کوتاه رستوران همراه بود. بعد از اینکه شرکت کنندگان شرح رستوران را خواندند و لوگو های اختصاصی خود را مشاهده کردند ، ما پاسخ های دو گروه را مقایسه کردیم و دریافتیم که شرکت کنندگان در گروه در معرض لوگو توصیفی ، مارک را معتبرتر می دانند و آن را بیشتر از شرکت کنندگان در گروه دیگر دوست دارند.

خلاصه. لوگو های عالی به فروش محصولات کمک می کنند. اما چه نوع لوگویی برای برند شما مناسب است؟ محققان برای پاسخ به این سوال 597 شرکت را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها لوگوهای توصیفی را کشف کردند (آنهایی که شامل عناصر طراحی بصری هستند که نوع محصول را با هم ارتباط می دهند) …