طراحی لوگو آرایشی

خلاقانه ترین لوگو ها از نظر بسیاری از افراد، حاصل ادغام دو مفهوم کاملا دور از هم است. من معمولا برای این کار، فرم هندسی شکل‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کنم تا ببینم چه روش‌هایی برای ادغام آن‌ها وجود دارد. البته این کار آسان نیست.

به عنوان مثال در طرحی لوگو ذیل، احتمالا طراح بعد از دقت و طراحی اتودهای فراوان به این نتیجه رسیده است که می‌تواند برگ را به جای فضای خالی بین لب‌ها قرار دهد و البته با زیرکی، از این فضای منفی استفاده کرده است. طراحی لوگو به همین دلایل ارزش و هزینه زیادی دارد. مرحله ایده پردازی در لوگو، مرحله ای سخت است که برای هر طراح لوگو چالش برانگیز است.

طراحی لوگو آرایشی + 2 نمونه خلاق 1طراحی لوگو آرایشی + 2 نمونه خلاق 2

چرا به طراحی لوگو لوازم آرایشی نیاز دارید؟

دلایل مختلفی برای تمرکز بر ساخت یک لوگو آرایشی قوی وجود دارد :

طراحی لوگو آرایشی می تواند شناخت برند را از طریق چندین کانال بازاریابی ایجاد کند. لوگو آرایشی شما بیرونی ترین جنبه مارک تجاری شماست و آسان ترین شکل برای انتشار است. لوگویی که به وضوح ارزش های شما را بیان می کند به شما کمک می کند تا به سرعت یک هویت تجاری بسازید که در هر قالب و مکانی قابل استفاده باشد.
طراحی لوگو آرایشی یک هویت منحصر به فرد به شما می دهد که شخصیت برند شما را مشخص می کند. لوگوها برای بیان ارزش های شما از طریق نمادگرایی و عناصر مختلف مفید هستند. ایجاد یک طراحی منحصر به فرد که هویت شما را به درستی منتقل کند می تواند شخصیتی متمایز برای شما فراهم کند که به مشتریان کمک می کند خدمات شما را از سایر خدمات متمایز کنند.
این به شما کمک می کند تا از بقیه متمایز شوید. در صنعتی که بسیاری از رقبا محصولات و خدمات قابل مقایسه ای را به فروش می رسانند ، هویت نام تجاری شما فرصتی واضح برای برجسته شدن در برابر جمعیت است. یک آرم خلاق می تواند شما را از رقبا متمایز کند و موقعیت شما را در یک بازار اشباع شده تثبیت کند.

مشخصه های طراحی لوگو آرایشی

رنگ بندی: در طراحی لوگو آرایشی حتما به رنگ جنسیت مورد استفاده حتما دقت کنید. در مقاله روانشناسی رنگ در لوگو به صورت کامل به این موضوع پرداخته ایم.

جنسیت : در طراحی لوگو آرایشی حتما به جنسیت توجه شود.

یک عنصر اصلی که به طراحی لوگو آرایشی خوب کمک می کند ، انتخاب نمادها است. یک نماد به ارتباط برند شما با یک تصویر خاص کمک می کند و به مصرف کنندگان یک تلنگر بصری برای شرکت شما می بخشد.

فونت : در طراحی لوگو آرایشی فونتها ارزش و اثر خاصی دارند.

سایر موارد طراحی لوگو لوگو آرایشی

لوگو شما باید واضح و قابل مقیاس باشد. لوگو ها در انواع بازاریابی و محصولات با اندازه های متنوع دیده شوند. نماد شما باید به گونه ای طراحی شود که تغییر اندازه آن را بدون از دست رفتن خوانایی و شناسایی آسان ، میسر کند. لوگو آرایشی شما باید به صورت عمودی و افقی درست دیده شود و به تنهایی کار کند. در بعضی موارد ، اگر در طراحی لوگو آرایشی خود از متن و تصویر استفاده می کنید، بایستی نماد شما به قدری خاص باشد که اگر متن را از آن بگیریم، باز هم نمایانگر فعالیت شما باشد.  شما همیشه به یک نماد نیاز ندارید. بسیاری از لوگوهای لوازم آرایشی انتخاب می کنند که منحصراً با یک حرف یا علامت ساخته شوند . گاهی اوقات ، داشتن یک نام مفیدتر از انتخاب نمادی است که بتواند توجه شما را از برند شما دور کند یا مخاطبان شما را گیج کند. شرکت هایی مانند Lancôme ، Estee Lauder و Clinique هویت های محکم و برجسته ای را از روی واژه ها ایجاد کرده اند.

منبع