آژانس تبلیغاتی موفق

امروزه تعداد افراد و شرکت ها و آژانس هایی که در زمینه مشاوره تبلیغات و برندینگ، طراحی لوگو و ….فعالیت می نمایند، به نسبت گذشته خیلی بیشتر شده اند و همین  موضوع ممکن است شما را به این تصور برساند که دیگر برای تبلیغات نیازی به استفاده از یک آژانس تبلیغاتی خیلی معتبر ندارید. البته در مواردی این موضوع درست است و آن در موارد بسیار کوچک و جزئی مانند طراحی پست اینستاگرام و طراحی پوستر و … می باشد. اما اگر بخواهید در یک کار حرفه ای و بزرگ انجام دهید  و یا دنبال یک جای امن و با کیفیت برای امور تبلیغاتی خود باشید، لازم  است تا خصوصیت های یک آژانس تبلیغاتی  موفق را بدانید تا بتوانید انتخاب درستی کنید. با آژانس تبلیغاتی دارابی همراه باشید تا به شما ۶ مورد از خصوصیات آن ها را معرفی کنیم.

دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند

یکی از مولفه های هر فعالیت و کسب و کاری، دریافت مجوز های قانونی آن کار می باشد. برای فعالیت در حوزه تبلیغات نیز، یکی از سختگیرانه ترین مجوزها، یعنی مجوز کانون تبلیغاتی می باشد، که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ور خاص و ویژه ای به آن می پردازد. بنابر این یکی از نشانه های آژانس تبلیغاتی موفق داشتن مجوز از وزارت ارشاد است. لازم به ذکر است که امروزه بسیاری از کسب و کارها با دریافت نماد الکترونیک که به راحتی دریافت می گردد، قصد دارند فعالیت خود را قانونی نشان دهند، که البته در حوزه تبلیغات هیج گونه ارزش خاصی برای مخاطب نمی آورد.

آن ها به شدت سازمان یافته هستند

یک آژانس تبلیغاتی  موفق  برنامه ریز خیلی خوبی است. یعنی چه؟ از نظر آن ها تماس های ممتد و پشت سر هم، دریافت اطلاعات در مورد پروژه یک کار روزانه ی متعادل است، آن ها کارهای مختلفی از قبیل برگزاری همایش، صفحه آرایی کتاب،  طراحی پوستر و …. راهنمایی و مشاوره دادن به مشتریان را بر عهده دارند و در یک عبارت، مالتی تسک هستند. پس فقط در صورتی می توان این همه کار را با هم و به درستی انجام داد، که یک سازمان دهی و برنامه ریزی دقیق پشت آن باشد. اگر آژانس تبلیغاتی چنین ویژگی ای داشته باشد باید به آن اعتماد کنید.

آنها آینده نگر هستند

نه تنها آژانس تبلیغاتی موفق باید سازمان دهی شده باشد، بلکه باید آینده نگر هم باشد. برای مثال طراحی که برای شما انجام می دهند بایستی آنقدر زیبا، کاربردی و جذاب باشد که تا مدتها مورد استفاده قرار بگیرد و نیاز به تغییرات نداشته باشد، این کار واقعا نیاز به ذهن های خلاقی دارد. چرا؟ چون یک آژانس موفق می داند که باید چطور طراحی کند تا فروش بیشتری برای مشتری داشته باشد، مثلا تبلیغات خلاقانه تری داشته باشد، آفرهای ویژه ارائه دهد، برای مشتریان تخفیف هایی در نظر بگیرد و… یک آژانس خوب باید زمان کافی را بگذارد تا متوجه شود که نیازهای مشتری دقیقا چیست و از یک تبلیغات چه می خواهد، فکر کردن درباره ی این موضوع ها باعث موفقیت می شود.

آن ها مهارت های انسانی فوق العاده خوبی دارند

آژانس تبلیغاتی موفق

آژانس تبلیغاتی موفق

فعالیت تبلیغات، یک فعالیت خدماتی بوده و وابسته به افراد است. بنابراین یکی از ویژگی های آژانس های تبلیغاتی موفق داشتن طراحان گرافیک حرفه ای و کار بلد است. آژانس های تبلیغاتی  موفق روابط و ارتباطات محکمی دارند و این توانایی را دارند که روی دیگران هم تاثیر بگذارند. یک بخش بزرگ و مهم از شغل این افراد، ارتباط با افراد مختلف است، این یک معنی دارد و آن هم این است که شغل شما هیچ وقت یکنواخت نخواهد بود و البته بعد دیگر آن این است که این افراد صبر بالایی دارند و حتی می توانند درباره ی توقعات گاه نا به جای مشتری ها با آن ها کنار بیایند.

آن ها شروع کننده هستند

آژانس های تبلیغاتی  پر رونق معمولا خودجوش هستند و نیاز به عامل بیرونی ای برای شروع کارهای بزرگ ندارند. ممکن است شما که الان دارید این نوشته را می خوانید؛ خود صاحب یک آژانس تبلیغاتی  باشید، دقت کنید که اگر دوست دارید یک آژانس تبلیغاتی  مستقل باشید، باید اول از همه جایگاه خود را پیدا کنید. مثلا بازار شروع شما می تواند یک بازار کوچک باشد که در آن تجربه دارید و یا به آن حوضه علاقه مند هستید. یک مثال خیلی ساده این است که یک آژانس تبلیغاتی  ممکن است در راحی بروشور خیلی ماهر باشد در حالی که در یک آژانس دیگر ممکن است در طراحی تراکت رونق بیشتری داشته باشند. به همین دلیل است که می گویند باید بازار را بشناسند.

آژانس تبلیغاتی  موفق در حوضه ی اینترنت هم، همه فن حریف است

یکی از مهم ترین ویژگی های یک آژانس تبلیغاتی  موفق این است که در حوضه ی اینترنت هم حرف های زیادی برای گفتن دارد و منابع  اطلاعات تبلیغاتی  نامحدودی را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان قرار می دهد. پس خیلی مهم است که همیشه سعی کنند تا در این مورد هم جایگاه خوبی داشته باشند و همیشه جایگاهشان را در بالا حفظ کنند.

مثلا تصور کنید که شما یک آژانس تبلیغاتی  دارید، مشتریانی که برای انجام خدمات تبلیغاتی و یا دیگر امکانات به شما رجوع می کنند، به احتمال خیلی زیاد، قبلا درباره ی هدفشان اطلاعاتی را در اینترنت خوانده اند، این که شما از قبل این اطلاعات  را بشناسید خیلی مهم است تا وقتی که آن ها به شما مراجعه می کنند بتوانید به بهترین شکل ممکن کمکشان کنید.

شما باید آنلاین بودن را امتحان کنید و همیشه سعی کنید تا دست بالا را در این زمنیه داشته باشید. با روند امروزه که همه چیز در راه رفتن به سمت و سوی ساده تر شدن است، آنلاین بودن و داشتن خدمات آنلاین بسیار مهم است. یک آژانس تبلیغاتی  موفق سیستم ثبت سفارش آنلاین دارد، سیستمی که می تواند در کمترین زمان، بهترین نتایج را به کاربر ارائه دهد.

آن ها به طور طبیعی خلاق هستند

این کسب و کار یک معنای ذاتی و درونمایه دارد و آن هم این است که ذاتا باید خلاق بود. از دیگر خصوصیات آژانس تبلیغاتی  موفق این است که عاشق خلاقیت هستند. چه پرسنل آن بخواهند این کار را به صورت فیزیکی و در مکان و چه به صورت آنلاین انجام دهند، در هر صورت این که کارکنان آژانس تبلیغاتی  خلاقیت بالایی داشته باشند و در حوضه ای که کار می کنند همه چیز دان باشند خیلی مهم است. در این صورت می توانند مشاوره های بهتری به مشتریان و مخاطبانشان هم بدهند.

یکی از مواردی که برای یک آژانس تبلیغاتی  مستقل خیلی مهم است این است که حتما تا جایی که می توانند اطلاعات خود را بالا ببرند در این صورت است که مشتری هم می تواند بیشتر به آن ها اعتماد کند.

به طور کلی اگر آژانسی این ۶ ویژگی را داشته باشد یعنی در زمینه ی کاری خود موفق است و مخاطبان هم به راحتی می توانند به آن اعتماد کنند.