طراحی کاتالوگ محصولات

یکی از سفارشات تخصصی کسب و کارهای مختلف طراحی کاتالوگ محصولات است؛ طراحی کاتالوگ برای هر شرکت تولیدی و یا خدماتی از یکسری قوانین پیروی می نماید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در قسمت انواع کاتالوگ توضیح دادیم که انواع کاتالوگ چیست و هر یک چه مواردی را شامل می شود.

🅰️ وسیله ای برای معرفی یک محصول از چندین محصول تولید شده می باشند. (تک محصولی)
🅱️ وظیفه معرفی چندین محصول جدید با عملکردهای مختلف را بر عهده دارد. (چند محصولی)

همچنین در قسمت 10 قانون مهم در طراحی کاتالوگ صنعتی موارد مهمی را که جزئی از ویژگی های کاتالوگ است را ذکر کردیم. حال نکات کلیدی طراحی کاتالوگ را برای محصولات در اینجا بیان خواهیم کرد. طراحی کاتالوگ محصولات از این بابت مهم است که، دوام و بقا هر کسب و کاری به محصول وابسته است و اگر طراحی کاتالوگ محصولات به درستی انجام نگیرد؛ به کسب و کار لطمه مهمی خواد زد.

موارد مهم طراحی کاتالوگ محصولات

1 – خواسته های مخاطب را مد نظر بگیرید

نیاز مخاطب را درک کرده و به درستی همه موارد آن را در طراحی کاتالوگ محصولات لحاض کنید، طراحی کاتالوگ محصولات خود را متناسب با مخاطبان خود تنظیم کنید.

2-محصول محور باشید

هرچه كیفیت طراحی کاتالوگ محصولات بهتر باشد و هرچه عکس محصول با کیفیت تر و بزرگتر باشد ، فروش محصول نیز بیشتر می شود. برای این منظور ، ما به طور کلی تلاش می کنیم تا اندازه تصویر محصول را به حداکثر برسانیم ، به ویژه در رابطه با ارزش سود هر محصول یعنی هرچه سود یک محصول بیشتر باشد ، محصول را بزرگتر نمایش خواهیم داد.

دریافت مشاوره | قیمت طراحی کاتالوک | دیدن نمون کار

3- عکاسی محصولات را حرفه ای انجام دهید

طراحی کاتالوگ محصولات گران قیمت است و همه ما می خواهیم در صورت امکان هزینه های خود را کاهش دهیم. با این وجود شاید مهمترین عنصر در طراحی کاتالوگ محصولات عکس است، بنابراین به نحوه صحیح از آن استفاده کنید.

4- فضای مورد نیاز خود را به محصولات بدهید

در طراحی کاتالوگ محصولات خود به مواردی که برای شما سود بیشتری دارند، فضای بیشتریبدهید. البته بیشترین سود در طول زمان ، نه لزوماً کالاهایی که بیشترین حاشیه سود را دارند .
به عنوان مثال دو کالا را در نظر بگیرید. هر دوکالا به قیمت 5 هزار تومان به فروش می رود و برای هر کالای فروخته شده هزار تومان سود می کنند ، اما محصول A سال گذشته 50000 هزار سود کسب کرد در حالی که محصول B فقط 20000 هزار درآمد داشت. بنابراین محصول A باید در کاتالوگ شما فضای بیشتری داشته باشد. و به همین دلیل است: که بگوییم با دادن فضای بیشتر به یک محصول ، 10٪ فروش افزایش می یابد. اگر به محصول B فضای بیشتری بدهید ، ممکن است سود آن را 20000 هزار دیگر افزایش دهید ، در حالی که اگر به محصول A فضای بیشتری بدهید سود آن را با 50000 هزار افزایش می دهد.

5– نکات مهم دیگر

سعی کنید در طراحی کاتالوگ محصولات خود از اشتباهات املایی و … خوداری کنید. همچنین برای مقرون به صرفه بودن بهتر است که صفحات مضربی از 16 باشد. و حتما پس از چاپ کاتالوگ و توزیع آن بازخورد های را جمع آوری کنید.