اهمیت طراحی لوگو (چرا کسب و کار شما به لوگو نیاز دارد)

هنگامی که در آستانه شروع یک کسب و کار جدید هستید، ممکن است زیاد به اهمیت طراحی لوگو فکر نکنید. و این با در نظر گرفتن همه چیزهای دیگری که باید مشخص کنید ، از جمله اینکه نام کسب و کار جدید خود را چگونه باید بگذارید ، چگونه کار می کند ، بیزینس پلن چگونه باشد، و بسیاری موارد دیگر، وقتی برای طراحی لوگو  پیدا نمی کنید و این کار غیره منطقی است.

بر اساس Optimal Targeting ، مغز ما تصاویر را 60 هزار برابر سریعتر از متن پردازش می کند و مردم 80 درصد تصاویر (در مقابل 20 درصد متن و 10 درصد صدا) را به خاطر می آورند. باز هم توضیح بیشتری در مورد اهمیت طراحی لوگو نیاز دارید؟

پس در این مقاله مهم از آژانس تبلیغاتی دارابی با ما همراه باشید. با نزدیک شدن به زمان راه اندازی ، احتمالاً نیاز به اهمیت لوگو احساس می شود ، به خصوص اگر در حال طراحی وب سایت یا کارت ویزیت هستید. حتی ممکن است به این فکر کنید که آیا می توانم طراحی وب سایت را کمی بیشتر به تعویق بیندازم؟ به هر حال تاثیر طراحی لوگو چقدر اهمیت دارد؟

نکته اینجاست: فواید داشتن لوگو، در مورد فعالیتی که انجام می دهید باعث میشود که کسب و کار شما را زنده می کند و آن را به گونه ای به مخاطب منتقل می کند که کلمات نمی توانند. و در حالی که ارائه محصول یا خدمات فوق العاده اولویت اصلی شما است ، تاثیر لوگو را به عنوان یک سیستم پشتیبانی در نظر بگیرید که به شما کمک می کند دید ، اعتماد و حسن نیت مخاطب را به دست آورید.

از این نکته قانع کننده تر نیاز دارید؟ پس بهتر است بدانید که یک اهمیت لوگو برای مشاغل کوچک ، به ویژه مشاغل اولیه مهم است! اهمیت لوگو در برندسازی به شرکت شماست که باعث ایجاد هویت می گردد. مجدداً تأکید میکنیم که اولین دلایل داشتن لوگو، ارائه هویت به کسب و کار شما (یا سازمان ، گروه ، تیم و غیره) است.

به این فکر کنید که اکثر مردم چگونه برای اولین بار با شرکت شما تعامل خواهند داشت. خواه از طریق وب سایت شما ، یا یک کانال رسانه اجتماعی مثل ایستا، یک کارت ویزیت یا غرفه ای در یک نمایشگاه ، در هر صورت شما می خواهید اولین تأثیر مثبت را بر جای بگذارید و انجام این کار تنها با کلمات دشوار است.

با اهمیت لوگو در برندسازی به شرکت خود در فضاهای بزرگ و کوچک کمک خواهید کرد که برند تجاری خود (و نام تجاری کلی) را تقویت کرده و تصویری بصری را برای مخاطبان هدف خود ارائه می دهید.

زاگرس کمپرسور ایرانیان

زاگرس کمپرسور ایرانیان

این بدان معنا نیست که اهمیت لوگو شما باید صراحتا آنچه را که انجام می دهید یا می فروشید مشخص کند، به عنوان مثال ، اگر شما یک شرکت مالی هستید ، نیازی نیست علائم لوگوی دلار یا قلک ها را در لوگوی خود قرار دهید.

اما آنچه فواید داشتن لوگو برای شما انجام میدهد این است که ویژگی های برند شما (و شخصیت برند) را با استفاده از نشانه های بصری مانند رنگ ها ، فونت ها ، نمادها ، اشکال و شعار بیان میکند. و باید این کار را به روشی ساده ، مستقیم و سازگار با رسانه ها انجام دهد.

این کار باعث می شود نام تجاری شما محکم تر شود. تا حالا چند بار نام برندی را فراموش کرده اید ، اما می توانید لوگو آن را توصیف کنید؟ در دنیایی که افراد روزانه با صدها مارک تجاری ارتباط برقرار می کنند ، شما در حد میلی ثانیه وقت دارید تا توجه دیگران را جلب کرده و شناخته شوید.

تاثیر لوگو متمایز باعث می شود نام تجاری (و کسب و کار) شما راحت تر به خاطر سپرده شود زیرا انسان ها قادر به شناسایی تصاویر و استفاده از آنها برای استخراج معنا و داستان هستند. و بر اساس Optimal Targeting ، که در بالا نیز درج شده بود بایستی بدانید که مغز ما تصاویر را 60 هزار برابر سریعتر از متن پردازش می کند و مردم 80 درصد تصاویر (در مقابل 20 درصد متن و 10 درصد صدا) را به خاطر می آورند.

هنگامی که براساس آزمایش فوق یک آزمون برگزار شد و از 156 نفر خواسته شد تا ده لوگوی نمادین از جمله Ikea و Burger King را به خاطر بیاورند ، شاید باور نکنید اما نتایج فوق اتفاق افتاد و  نتایج به طور گسترده ای متفاوت است ، اکثر مردم به خوبی از این لوگوها را به یاد آورده ، به ویژه رنگ های تجاری آنها. باز می پرسید چرا به لوگو نیاز داریم؟

اهمیت طراحی لوگو ، زمانی که به شخصی که ممکن است لوگو  شما روی تابلو مغازه ، در رسانه های اجتماعی، پوستر همایش یا برچسب روی لپ تاپ ببیند فکر کنید.  و سپس به این فکر کنید که مخاطب چگونه می تواند لوگو شما  را به خاطر بسپارد. این کار حرفه ای بودن و اعتماد را نزد مخاطب ایجاد می کند.

هنگامی که شما در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید ، طراحی لوگو می تواند چالشی باشد که دیگران ، چه مشتریان ، چه فروشندگان و چه سرمایه گذاران  به شما اعتماد کنند. به همین دلیل است که توصیه های قدیمی “لباس پوشیدن برای شغل مورد نظر” را در نظر بگیرید.

قبل از اینکه شخصی محصول یا خدمات شما را امتحان کند ، ظاهر را ارزیابی می کند. اگر از یک وب سایت متوسط ​​بازدید می کنید یا کارت ویزیتی با طرح قدیمی را می بینید، فکر کنید آیا این نشانه ها باعث ایجاد اعتماد یا اطمینان می شود ، اینطور است؟

در مقابل ، یک نام تجاری قوی می تواند به کسی که از کسب و کار شما چیزی نمی داند اطمینان واعتماد را ایجاد کند. همچنین می تواند به ایجاد وفاداری در طول زمان کمک کند ، زیرا کسب و کار شما رشد می کند و طرفداران خود را به دست می آورد شما فقط باید به اهمیت لوگو خود فکر کنید و اینکه دیدن آن بر روی مخاطب شما چه احساسی به وجود می آورد.

با توجه کردن به تاثیر طراحی لوگو و قرار دادن آن بر روی وب سایت خود و سایر ابزارهای تبلیغاتی ، مشتری  می تواند بلافاصله متوجه کسب و کار شما و فعالیت مربوط به آن شود. در ضمن این نکته مهم را هم بدانید که حفظ مشتری ارزان تر از جذب مشتری جدید است ، پس هرچه بیشتر بتوانید اعتماد ایجاد کنید ، تجارت شما قوی تر خواهد بود.

این باعث می شود که شما (بنیانگذار) احساس رشد کنید

شروع یک کسب و کار یا پروژه بزرگ سخت است. به دلیل تعداد زیادی موانع که باید هنگام راه اندازی یک کسب و کار برطرف کنید ، اما اگر احساس اعتماد به نفس در کاری که انجام می دهید داشته باشید، شروع آن کمی آسان است.

اگرچه اهمیت طراحی لوگو ظاهراً سطحی به نظر می رسد ، اما تاثیر لوگو می تواند در روند رشد کسب و کار شما دیده شود. یکی از دلایل داشتن لوگو زمانی است که وقتی ایمیلی را به تولید کننده ارسال می کنید ، یا پیشنهادی را به مشتری ارائه می دهید یا کمپین تامین سرمایه را آغاز می کنید ، تاثیر لوگو شما این خواهد بود که به طور پیوسته این پیام را ارسال می کند:

“من زمان و انرژی خود را برای این پروژه سرمایه گذاری کرده ام»

و این ممکن است طولانی باشد ، اما اگر به تاثیرات لباس بر روی فرایندهای شناختی اعتقاد دارید ، حتی ممکن است بابت اهمیت لوگو در برندسازی خود، آن را روی پیراهن چاپ کنید و هر زمان که نیاز به افزایش اعتماد به نفس دارید ، آن را بپوشید. پس از طراحی یک لوگو ، می توانید با اطمینان به سایر تصمیمات تجاری در مورد مارک تجاری بپردازید زیرا برخی از رنگ ها و فونت های کلیدی را انتخاب کرده اید.

پس از سفارش لوگو ، معمولاً مجموعه ای از دستورالعمل های برند تجاری را دریافت می کنید با عنوان “برند بوک ” که توضیح می دهد لوگوی شما از چه چیزی تشکیل شده است و چگونه باید در برنامه های مختلف استفاده شود. این مجموعه دستورالعمل های مدون که با عنوان طراحی برند بوک شناخته میشود، به شما کمک می کند تا همزمان با توسعه کسب و کار خود و استخدام دیگران برای توسعه برند، از یک اصول منسجم و هماهنگ در تبلیغات نیز پیروی کنید.

میزان موارد فهرست کارهایی که باید هنگام راه اندازی یک کسب و کار مشخص شود دلهره آور است. از جمله آنها می توان به “طراحی وب سایت” ، “طراحی کاتالوگ” و “راه اندازی شبکه های اجتماعی” اشاره کرد.

اگر لوگو ندارید ، موارد فوق که باید انجام دهید به راحتی متوقف می شوند یا به تعویق می افتد، چون بدون لوگو امکان ندارد. به عبارت دیگر ، با سرمایه گذاری روی لوگوی مورد علاقه خود(اما با رعایت اصول حرفه ای) ، می توانید کارهای ضروری بازاریابی را بررسی کرده ، سایر برنامه های تجاری برند را انتخاب کنید که بیشترین اهمیت را برای تجارت شما دارد و سپس بر اساس آن شروع به انجام یا برون سپاری کنید.

همانطور که طراح لوگو معروف مایکل بیروت اشاره می کند ، شما باید لوگوها را “ظروف خالی” در نظر بگیرید و سپس به آنها معنا می دهید. “

بهتر است بدانید که یک لوگو فوق العاده جذاب، فوری اعتبار جذب نمی کند، این اعتبار، با توجه به احترام کاربران و مشتریان به مرور زمان ، به وجود می آید. برای شروع ، تحقیقات خود را انجام دهید ، گزینه های متعددی را در نظر بگیرید و در مورد ویژگی های نام تجاری که می خواهید شناخته شده باشید فکر کنید.