مزایای استفاده از رنگ های پنتون

 

برای هر پروژه طراحی لوگو   و طراحی کاتالوگ از رنگ های پنتون استفاده می شود، زیرا این بهترین راه برای ارائه رنگ های خارق العاده به مشتریان است. مگر اینکه با صنعت طراحی یا چاپ آشنایی نداشته باشید ، ممکن است در مورد رنگ های Pantone و دلیل اهمیت آنها چند سوال بپرسید. این دیدگاه ما در مورد رنگ های پنتون است:

 

رنگ های پنتون چیست؟

Pantone یک شرکت آمریکایی است که در سال 1962 یک نقشه کامل رنگ را معرفی کرد. پنتون هر رنگی را پوشش می دهد ، از سیاه مشکی گرفته تا زرد درخشان! هر رنگ شماره Pantone “کد” خود را دارد. این شرکت Flipbook کارتهای رنگی  را در اختیار شما قرار می دهد که طیف گسترده ای از امکانات رنگ در اختیار شما باشد و بتوانید هر رنگی را درست کنید.

در طول چهل و پنج سال گذشته ، تقریباً همه افراد در جهان رنگ ، سیستم Pantone را به تصویب رسانده اند. این استاندارد صنعت برای کسانی است که واقعاً نگران رنگ هستند.

 

تفاوت رنگ های پنتون در چیست؟

 

رنگهای پنتون”رنگهای لکه ای” نامیده می شوند. این بدان معنی است که آنها ترکیبی خاص از رنگ هستند که از یک پالت چهارده رنگ پایه گرفته شده است. Pantone یک “دستور العمل” عالی برای هر رنگ فراهم می کند ، و این امکان را برای چاپگر فراهم می کند که دقیقاً یک رنگ را کپی کنند.

برای درک این موضوع که چرا اینقدر مهم است ، باید کمی در مورد گزینه جایگزین بدانید: “رنگ cmyk”. این اصطلاح ، روشی متفاوت برای تولید رنگ را توصیف می کند.

رنگ ها با استفاده از چهار رنگ پایه مختلف ساخته می شوند. رایج ترین سیستم رنگی فرآیند CMYK نامیده می شود ، زیرا از آبی (C) ، ( (M ارغوانی ، زرد (Y) و سیاه (K) استفاده می کند.

اساساً ، در حالت cmyk یک تصویر رنگی از ترکیب چهار رنگ فوق به وجود می آید. در چاپخانه رنگ ها را روی هم قرار می دهد. نتیجه نهایی یک رنگ واحد را ایجاد می کند. با این حال ، رنگ های حاصل از فرآیند CMYK به اندازه رنگ های لکه ای یا همان پنتون روشن نیستند. علاوه بر این ، با نگاه دقیق به رنگ ها ممکن است بیشتر از آنچه فکر می کنید تفاوت ببینید.

رنگهای پنتون نتایج چشمگیری را به وجود می آورند که توسط هر چاپگری قابل بازآفرینی است. “دستور العملهای” Pantone هر رنگ ممکن را پوشانده و تولید دقیق رنگ را ممکن می کند.

با استفاده از رنگ های لکه ای ، مانند رنگ های Pantone که استفاده می کنیم ، درصورتیکه فقط از یک رنگ استفاده می کنید (علاوه بر مشکی) می توانید هزینه چاپ را کاهش دهید زیرا تنها به یک غلتک جوهر نیاز است و هیچ دلیلی برای ایجاد یک لایه چهار صفحه ای وجود ندارد. . اگر با یک قطعه بسیار رنگارنگ کار می کنید ، ممکن است رنگ های لکه ای هزینه چاپ را تا حدودی افزایش دهند ، اما نتایج جالب توجه خواهد بود.

 

چرا رنگ های پنتون را استفاده می کنید؟

 

بنابراین ، اکنون می دانید رنگ های پنتون چیست. سوال واقعی این است که چرا باید به جای تکیه بر رنگ های cmyk یا سیستم دیگری ، Pantone را رنگ کرد؟

جواب؟ دقت ، سازگاری و تکرارپذیری.

 

برنامه نویسی رنگ پنتون مشکل را حل می کند.

رنگ های پنتون بخشی از زبان بین المللی طراحی هستند. ما ممکن است روشهای مختلفی برای توصیف بسیاری از موارد در سراسر جهان داشته باشیم ، اما وقتی شخصی از یک شماره Pantone یاد می کند ، معنی آن کاملاً واضح است.

بسیاری از چاپگرها و ناشران تجاری از فناوری هایی استفاده می کنند که به راحتی اطلاعات Pantone را وارد می کنند تا از نتایج عالی اطمینان حاصل کنند.