یکی از مهمترین اقداماتی که در طراحی لوگو و چاپ آن ضروری است مرحله سؤالات و شکل گیری تصویر کاملی از پروژه یا حرفه مشتری شما است ، در این پست روش یا الگوی سؤالاتی را به شما ارائه می دهم که قبل از طراحی لوگو و چاپ یا هنگام کار بر روی یک هویت جدید یا برند سازی، مورد استفاده قرار گیرد. البته  شما در ابتدا با مشتری خود درمورد هزینه ، زمان و سایر جزئیات موافقت کرده باشید و سپس اجرا کنید. زیرا طراحی لوگو و چاپ آن شامل هزینه های می گردد که اگر از قبل توافق نکرده باشید اجرای آن به صورت یک طراحی لوگو حرفه ای امکان پذیر نمی باشد.

نکات مهم در طراحی لوگو و چاپ

در هنگام طراحی لوگو و چاپ آن مواردی هست که بسیار زیاد در هویت بصری کار تاثیر می گذارد. بنابراین در زمان طراحی لوگو به چاپ آن نیز توجه داشته باشید تا بهترین نتیجه و هویت بصری برای کسب و کار شما شکل بگیرید.

یکی از این موارد دادن سایه به لوگو می باشد اگرچه در زمان طراحی لوگو و چاپ آن وجود سایه برای شما مشکلی به وجود نمی آورد اما اگر قصد ساخت مهر برای لوگو خود را داشته باشید به مشکل بر خواهید خورد.

وجود چند رنگ در طراحی لوگو نیز از مواردی است که ممکن است شما را در طراحی لوگو و چاپ به چالش بکشاند. وجود چند رنگ معمولا برای طراحی لوگو مشکلی به وجود نمی آورد اما اگر مشتری شما قصد چاپ لوگو به صورت تک رنگ و یا سیاه سفبد را داشته باشد حتما در این مورد به مشکل میخورید. بنابراین در زمان طراحی لوگو و چاپ به این نکته توجه داشته باشید.

خطوط بسیار نازک، فونتهای بسیار ریز و … در زمان طراحی لوگو و چاپ به این موارد نیز بایستی دقت کرد و از خطوط و حروف بسیار ریز استفاده نشود زیرا چاپ شما ممکن است خراب شود.

اما  ما در ادامه با چند الگوی سوالی مشخص به شما کمک میکنیم که طراحی لوگو و چاپ آن را ره راحتی انجام دهید

انواع لوگو را مشتری می شناسد؟

اولین موضوع این است که آیا مشتری انواع لوگو را به خوبی می شناسد یا خیر؟ اکثر ما می‌دانیم که لوگو سه نوع نوشتاری، تصویری و ترکیبی دارد. اما هفت نوع مختلف لوگو وجود دارد که به عنوان طراح گرافیک، لازم است آن‌ها را بدانیم و تشخیص دهیم کی از کدام استفاده کنیم. اما بایستی بدانیم که مشتری نیز آن را دانسته یا خیر تا طراحی لوگو و چاپ آن بدرستی انجام شود.

نحوه نمایش اسم در لوگو

آیا قرار است نوشته لوگو فارسی باشد یا انگلیسی و یا حتی عربی، این موضوع تاثیر مهمی در سبک و نوع طراحی دارد. در طراحی لوگو و چاپ آن این بخش را حتما لحاظ کنید چون ممکن است حروفی استفاده شود که بسیار ریز و غیر خوانا باشد

نوع یا سبک لوگو

قرار است از نماد استفاده شود یا فقط تایپو گرافی و یا شاید ترکیبی. در هر صورت نوع سبک طراحی لوگو را تا حدی مشخص نمائید.

ایده مشتری را بپرسید

با دریافت ایده های مشتری، مسیر طراحی لوگو برای شما آسان تر خواهد شد.

مکان یا کشوری که وی از آن فعالیت می کند

آیا تمرکز پروژه یا شرکت در همان کشور مشتری به عنوان “پروژه محلی” قرار خواهد گرفت یا برنامه هایی برای گسترش وجود دارد .

اگر قصد ریدیزاین لوگو را دارند علت را بپرسید.

پاسخ به این سؤال بسیار مهم است ، چه برای شما به عنوان طراح و چه برای مشتری خود ، هدف از ریدیزاین و اشکالات قبلی لوگو و …. آیا در طراحی لوگو و چاپ آن مشکلی بوده و یا فقط در طراحی اشکالاتی بوده است.

رقبا چه کسانی هستند

شرکت های رقیب یا شرکت های مشابه چه خارجی و چه داخلی چه کسانی هستند؟ اقدامات آنها در زمینه طراحی لوگو و چاپ آن چه بوده است.

چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می کند؟

چه چیزی باعث تمایز مشتری شما با با رقبا می شود؟ و ارزش افزوده ای که فکر می کند چیست؟ آیا مشتری شما را چیزی منحصر می کند یا خیر؟

گروه هدف کیست؟

سن – جنسیت – منافع مورد علاقه مخاطب و …به طراحی لوگو و چاپ شما کمک شایانی می نماید.

چشم انداز آینده پروژه یا شرکت؟

در زمان طراحی لوگو و چاپ آن مهم است بدانید که آینده و چشم انداز کسب و کار شما چگونه است تا آنها را نیز برای انجام کار لحاظ کنید.

شعار شما چیست؟

در زمان طراحی لوگو بسیار مهم است که بدانید شعاری نیز با لوگو قرار خواد گرفت یا خیر زیرا طراحی لوگو وچاپ آن با شعار نیاز به دیزاینی متفاوت تر دارد.