فاکتور طراحی لوگو

روند طراحی لوگو همه روزه در حال تغییر و بروزرسانی است و فاکتور های طراحی لوگو نیز ممکن است تغییراتی داشته باشند. اما یکسری از فاکتور های طراحی لوگو هرگز تغییر نمی پذیرند که در ادامه آمده است.

یکی از مهم‌ترین فاکتور های طراحی لوگو، منحصر به فرد بودن آن می‌باشد .

فاکتور 1:طراحی دستی را همیشه انجام دهید

در زمان طراحی لوگو همیشه نیاز به ایده هست، این ایده ممکن است در هنگام خواب یا صرف نهار باشد. بنابراین همیشه ایدهای خود را به صورت دستی در یک کاغذ طراحی کنید و ذخیره داشته باشید.

فاکتور 2: قابلیت تک رنگ طراحی لوگو

طراحی لوگو را به صورت سیاه و سفید کار کنید تا جزئیات دقیق مشخص باشند، لازم است بدانید که یک ایده ضعیف با رنگ نجات قوی نمی شود ، در حالی که یک ایده خوب بدون توجه به رنگ خوب و قوی است بنابر این سعی کنید سیاه سفید طراحی کنید.

فاکتور 3:مرتبط باشد

یک لوگو باید با ایده ها و فعالیت هایی که ارائه می دهد مرتبط باشد. یک طراحی آرم ظریف زیبا بیشتر از آنچه که مناسب یک شرکت صنعتی باشد ممکن است برای یک رستوران به کار آید و یک لوگو با رنگ صورتی به شما کمک نمی کند تا پیام شما را به بازنشستگان مرد نشان دهید .بنابراین طراحی لوگو از همه جهات مرتبط با کسبو کار شما، مخاطب و …. باشد.

فاکتور4:به راحتی دیده شود

در طراحی لوگو باید به مفهوم متمرکز شد و لوگو بایستی یک داستان واحد داشته باشد و در اکثر موارد باید به شکلی بدون عارضه باشند. این امر به این دلیل است که باید از یک نماد در وب سایت و حتی در یک نوار مرورگر تا علامت بزرگ در یک ساختمان یا بیلبورد، در اندازه های مختلف و در طیف وسیعی از برنامه ها استفاده شود و کارایی داشته باشد.

فاکتور5 :سادگی را فراموش نکنید

برای ماندگاری در ذهن سادگی همراه با ظرافت و هنر را بکار برید تا لوگوی شما در ذهن مخاطب ماندگار شود.