طراحی لوگو ورزشی + معرفی 9 لوگو معروف

لوگو شما نماینده برند و کسب و کار شماست، در زمانی که شما حضور ندارید. طراحی لوگو اولین چیزی است که مشتریان بالقوه با دیدن آن متوجه شما می شوند. خواه این لوگو تجاری باشد و یا ورزشی. گرفتن حس شادی و شور و هیجان توسط هواداران در سراسر جهان. از بارزه های طراحی لوگو ورزشی می باشد. یکی از شاخص ترین معیارهای طراحی لوگو ورزشی، وجود هیجان در طراحی است. هواداران علاقه زیادی به تاریخچه طراحی لوگو برند های ورزشی که می پوشند و آنچه ورزشکار مورد علاقه آنها می کنند دارند. آنها به شدت به ورزش هایی که علاقه دارند و رویدادهایی که در آن شرکت می کنند اهمیت می دهند. در حال حاضر ، قهرمانی یورو 2020 یوفا در حال برگزاری می باشد، که پس از یک سال وقفه مجدد شروع شده است، این شور و اشتیاق هرگز بیش از گذشته مشهود نبوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر این مقالات را نیز بخوانید سیر تغییرات لوگو باشگاه استقلال و همچنین سیر تغییرات لوگو باشگاه پرسپولیس

طراحی لوگو ورزشی می تواند یک چشم انداز سخت داشته باشد. طراحی لوگو ورزشی احتمالاً بیش از سایر حوزه های طراحی لوگو مورد بررسی قرار خواهند گرفت. و اگر مردم آنچه را که شما خلق کرده اید دوست نداشته باشند ، بدون هیچ تعارفی به شما اطلاع می دهند و به آن اعتراض می کنند. اما درست پیش بروید و طراحی لوگو ورزشی خود را بر اساس اصول و استانداردهای این صنعت انجام دهید، درآخر می توانید یکی از بهترین طراحی های لوگو ورزشی را بدست آورید.

بنابراین برای الهام بخشیدن به شما ، ما 10 مورد از بهترین طراحی های لوگو ورزشی در ادوار مختلف را گرد هم آورده ایم. برخی قدیمی هستند ، برخی دیگر جدید هستند ، اما همه آنها آنچه را که مردم در مورد ورزش دوست دارند در خود جای داده اند ، به شکلی که در یک سطح عمیق و احساسی مردم با آنها ارتباط برقرار کرده اند.

برای طراحی کاتالوگ ورزشی هم این مطلب را بخوانید

01. حلقه های المپیک

طراحی لوگو ورزشی + معرفی 9 لوگو معروف 1

جمله “طراحی کلاسیک”در طراحی لوگو بسیار تکرار می شود. اما حلقه های المپیک – پنج دایره بهم پیوسته ، آبی ، زرد ، سیاه ، سبز و قرمز رنگی – مطمئناً شایسته این عنوان هستند. این نشان نمادین که بلافاصله توسط مردم در سراسر جهان قابل شناسایی است، در سال 1913 توسط پیر دو کوبرتن ایجاد شد.
این طرح کاملاً نمادین و کلاسیک بود: همانطور که دو کوبرتین در آن زمان نوشت: “این نشان دهنده پنج قاره جهان است که توسط حلقه متحد شده اند ، در حالی که شش رنگ موجود در آن نیز، از رنگهایی هستند که در همه پرچم های ملتهای جهان استفاده شده است.”

با حدود گذشت بیش از یک قرن از طراحی لوگو المپیک و دریافت بازخوردها و احساسات مختلف، این طراحی لوگو ورزشی کلاسیک همچنان بدون احساس نیاز به تغییر و یا جایگزینی در حال خود نمایی و ادامه سیر خود می باشد.

02. نایک

طراحی لوگو ورزشی

طراحی لوگو ورزشی

آرم دیگری که بلافاصله در سراسر جهان قابل شناسایی است ، نایک است، که در اصل توسط دانش آموز پورتلند کارولین دیویدسون در سال 1971 طراحی شد. با پرداخت 35 دلار در آن زمان طراحی انجام شد ، یک دهه بعد به او انگشتر طلا و الماس و سهام نایک نیز توسط بنیانگذار فیلیپ اهدا شد.

این طراحی لوگو ورزشی بدون پیچیدگی، ساده و دارای عناصر اصلی سرعت ، چابکی و تفکر مثبت است. این طراحی لوگو ورزشی برای برند نایک تقریباً نیم قرن فعالیت کرده است و هیچ نشانه ای از نیاز به بازنشستگی و یا ریدیزاین لوگو به این زودی ها دیده نخواهد شد.

03. آدیداس

طراحی لوگو ورزشی + معرفی 9 لوگو معروف 2

با استفاده از سه نوار که از سال 1967 برای شناسایی کفش های خود استفاده می کرد ، شکل سه برگه نشان دهنده سرزمین های اصلی است. جهان: قاره آمریکا ، اروپا و آفریقا و آسیا.

در واقع ، هیچ کس در آدیداس آن را طراحی نکرده است. صاحب اصلی این آرم یک شرکت فنلاندی به نام Karhu Sports بود که کفش ورزشی درست می کرد. اما این شرکت از جنگ جهانی دوم ضربه سختی دید و موافقت کرد که این طرح را با مبلغی معادل 1600 یورو و دو بطری ویسکی به آدیداس بفروشد.

04. منچستر یونایتد

طراحی لوگو ورزشی + معرفی 9 لوگو معروف 3

منچستر یونایتد ممکن است امروزه یک نهاد تجاری و رسانه ای چند ملیتی باشد که حدود 5 میلیارد پوند ارزش دارد. اما هنوز سازمانی است که غنی از میراث فرهنگی است و این از طراحی لوگو ورزشی آن مشخص است.

نسخه فعلی که در سال 1998 ساخته شد ، نشان دهنده تحول تدریجی طی دهه ها از طرح اصلی 1963 است که بر اساس نشان شورای شهر منچستر ساخته شده بود. شیطان سرخ ، بر اساس نام مستعار این باشگاه ، در دهه 1970 اضافه شد و کلمه “باشگاه فوتبال” در دهه 1990 حذف شد.

به طور کلی ، یک نفر در طول زمان، از نیم قرن پیش تا حالا در تشخیص لوگو مشکلی نخواهد داشت. و به همین ترتیب همچنان قوی و استوار باقی خواهند مانده. و فعالیت های جهانی و سرمایه های کلان امروز را به گذشته ای محلی متصل می کند.

05. کابوی های دالاس

طراحی لوگو ورزشی + معرفی 9 لوگو معروف 4

“تیم آمریكا” ، از سوی فوربس به عنوان با ارزش ترین طراحی لوگو ورزشی در جهان شناخته می شود. و در مرکز این مارک قدرتمند یک آرم ورزشی نهفته است که در نهایت سادگی است.

لوگو اصلی Dallas Cowboys ، که از سال 1960 تا 1963 استفاده می شد ، یک ستاره آبی یکسان بود ، اما بدون حد و مرز. این ادای احترام واضح به تگزاس بود که به ایالت “ستاره تنها” معروف است. بعد از پیوستن به تیم در سال 1959 ، این آرم توسط جک اسکریج دوباره طراحی شد ، وی حاشیه را اضافه کرد و آرم را به صورت سه بعدی درآورد.

لوگو Dallas Cowboys که هنوز هم امروزه در مورد همه چیز از کلاه ایمنی تیم گرفته تا کالاهای ورزشی دیگر استفاده می شود ، به همان اندازه همه کاره و نمادین است.

06. نیویورک یانکی

طراحی لوگو ورزشی + معرفی 9 لوگو معروف 5

لوگو تیم معروف بیس بال ‘NY’ در واقع قبل از خود یانکی ها است. یکی از مالکان مشترک تیم ، رئیس پلیس سابق “بیگ” بیل دیوری بود و در سال 1877 وی به Tiffany & Co مأموریت ساخت یک مدال پلیس برای بزرگداشت یک افسر کشته شده به نام ، جان مک داول ، که در حین انجام وظیفه به او شلیک شده بود ، را داد.

چند سال بعد ، دیوری متوجه شد که می توان از این طرح به عنوان راهی برای انتقال وحدت تیم استفاده کرد. و بنابراین در سال 1905 ، بازیکنان ، که در آن زمان به نیویورک هایلندر معروف بودند ، نسخه ای از طرح مدال را به عنوان لوگو رسمی خود برگزیدند.

در طول سالها ، این فصل به فصل دیگر می آمد و می رفت ، اما از آن زمان به عنوان یکی از ماندگارترین نمادهای بیس بال (و نیویورک) تثبیت شده است.

با این اوصاف ، شایان ذکر است که مشهورترین بازیکن آنها ، Babe Ruth ، هرگز آن را در پیراهن خود نپوشید.

07. شیکاگو بولز

طراحی لوگو ورزشی + معرفی 9 لوگو معروف 6

اگرچه بسکتبال ایالات متحده در خارج از آمریکای شمالی زیاد دنبال نمی شود ، اما دو چیز وجود دارد که مردم در سراسر جهان تشخیص می دهند: نام مایکل جوردن و آرم قابل توجه شیکاگو بولز.

این طرح کارتونی با یک گاو قرمز قرمز عصبانی از زمان شروع کار تیم در سال 1966 در حال اجرا است و بعید به نظر می رسد که هرگز تغییری ایجاد شود. این طراحی توسط دین ویسل ، کاریکاتوریست و گرافیست فقید طراحی شده است ، گرچه متأسفانه او فقط چند بلیط رایگان بابت تلاش خود گرفت و هیچ گونه هزینه ای دریافت نکرده است.

08. لیگ برتر

طراحی لوگو ورزشی + معرفی 9 لوگو معروف 7

اگرچه لوگو های ورزشی موجود در لیست ما تاکنون دهه ها وجود داشته است ، اما این بدان معنا نیست که یک آرم جدید نمی تواند به سرعت به یک طراحی لوگو ورزشی کلاسیک تبدیل شود. و در اینجا یک مثال عالی وجود دارد.

شیر برای دهه ها بخشی از هویت لیگ برتر بود. اما در سال 2016 ، این نسخه جدید پر جنب و جوش از لوگو آن توسط DesignStudio و Robin Brand Consultants طراحی شده است. و تا حدی غیرمعمول برای راه اندازی آرم جدید ، به ویژه در دنیای پرشور ورزش ، با ستایش تقریبا جهانی روبرو شد.

طرحی کاملاً مدرن ، طراحی قبلی را به ملزومات اصلی خود برگردانده و در هنگام استفاده در رسانه های دیجیتال بسیار انعطاف پذیرتر است ، این یک طراحی مجدد بود که همه جانبه عمل کرده است.

از همه مهمتر ، این ایده را دروغ می گفت که طرفداران ورزش فوق العاده سنتی هستند و چیزهای جدید را دوست ندارند. ظاهراً این کار را می کنند ، به شرطی که خوب باشد.

9. تور دو فرانسه

طراحی لوگو ورزشی + معرفی 9 لوگو معروف 8

لوگوی Tour de France که همه ما آن را شناختیم و دوست داریم (در بالا) توسط طراح Joel Guenounback در سال 2002 طراحی شده است. با دیدن رنگ، فونت، تایپوگرافی و حرکت پر جنب و جوش آن، بدون شک شما را به یاد فرانسه خواهد انداخت و با این حس “joie de vivre” به معنای (لذت بردن از زندگی) که ملت فرانسه را با آن می شناسند تکمیل شده است. زمینه زرد نماد پیراهن زرد است که به برنده هر مرحله داده می شود. و آیا طرح کوچک زیرکانه یک دوچرخه سوار را که در کلمه “تور” تشکیل شده است ، مشاهده کردید؟

در سال 2019 ، آرم قدیمی با توجه به تغییراتی در تایپوگرافی ، و ناپدید شدن کلمه “Le” و زرد بسیار روشن تر برای مطابقت بهتر با رنگ پیراهن ، تازه سازی چشم نوازی کرد (نگاه کنید به بالا).
همچنین برای کسب تجربه، به شما چند روش را در ذیل گفته ایم تا به وسیله آنها طراحی لوگو ورزشی خود را بتوانید انجام دهید.

ساده نگه دارید

هنگام برقراری ارتباط مخاطبین با نام تجاری شما، سادگی همیشه بهترین روش است. شما نباید مشتریان بالقوه خود را با شکل ها ، رنگ ها و اطلاعات اضافی کیج و منگ کنید. شما باید تلاش کنید که به سرعت و به طور موثر برند خود را بدون حاشیه های غیر ضروری با مخاطب بشناسانید. به معروف ترین طراحی لوگو ورزشی موجود در بازار نگاهی بیندازید: نایک، المپیک، جام جهانی و …. همه آنها کاملاً ساده هستند. مزیت بزرگ دیگر یک طراحی لوگو ورزشی ساده این است که سادگی بی انتهاست. شما دیگر نیاز نیست که طراحی لوگو ورزشی ، مد روز خود را مدام به روز کنید. چیزی را انتخاب کنید که هرگز از مد نیفتد.

در نظر بگیرید که کجا می خواهید از طراحی لوگو ورزشی خود استفاده کنید

اگر اولین طراحی لوگو ورزشی خود را طراحی می کنید ، احتمالاً آن را روی کارت های ویزیت و بنر وب سایت خود به تصویر می کشید. اما ، از سایزهای بزرگ غافل نشوید. تصور کنید لوگو شما روی یک تابلوی تبلیغاتی غول پیکر ، روی چادر یک کامیون باربری یا ویترین مغازه چه شکلی است. شما باید طراحی لوگو ورزشی خود را به شکلی تکمیل کنید که برای قرار دادن در یک بیلبورد خیلی بزرگ و یا قرار گرفتن در کارت ویزیت هیچ مشکلی برای شما ایجاد نکند.

طراحی لوگو ورزشی را منحصر به فرد انجام دهید

مهم نیست که لوگوی خود را کجا قرار میدهید، یا می خواهید در چه سایزی باشد ، اما طراحی لوگو ورزشی باید با برند شما ارتباط برقرار کند. وقتی مردم برای اولین بار لوگو ورزشی شما را می بینند، هرگز نباید آن را با چیز دیگری اشتباه بگیرند. باید نو و به یادماندنی باشد و حتی تا وقتی که پس از یک ماه بعد آن را دیدند، به یاد بیاورند که شما که هستید و چه می کنید. این گفته اگر چه آسان است اما اجرای آن سخت است. طبیعی است که اگر طراحی لوگو ورزشی خود را بر اساس الگوی این مقاله انجام دهید، خواهید دید که در مقایسه با رقبا چه اتفاقی خواهد افتاد.

رنگ را در نظر بگیرید

به طراحی لوگو ورزشی خود به عنوان راهی برای برقراری ارتباط عالی با مشتریان بالقوه فکر کنید. شما می خواهید بدون اینکه آنها متوجه شوند ، در مورد برند خود به آنها پیام دهید. اینجاست که رنگ به وجود می آید. به عنوان مثال ، اگر یک لوگو قرمز دارید ، انرژی و جسارت مفهوم ارتباطی آن است. آبی ارتباط حرفه ای و سلامتی را برقرار می کند. هر رنگی با چیزی خاص ارتباط برقرار می کند ، شما با رنگ در طراحی لوگو ورزشی خود می توانید بسیاری از پیام های خود را به مخاطب منتقل کنید.