پروپوزال طراحی کاتالوگ

پروپوزال طراحی کاتالوگ برای بسیاری از کارفرماها ناشناخته و مبهم است، بنابراین برای آن دسته از مخاطبان طراحی کاتالوگ که به آژانس تبلیغاتی دارابی قصد سفارش کاتالوگ و یا طراحی پوستر و غیره را دارند به صورت مفصل پروپوزال طراحی کاتالوگ را شرح خواهیم داد.

تعریف پروپوزال

افراد در طول دوران تحصیل و یا کار خود بارها با کلمه “پروپوزال” مواجه شده اند. ممکن است واژه پروپوزال برای برخی ناآشنا باشد و هیچ اطلاعاتی راجع به آن نداشته باشند.

کلمه پروپوزال برگرفته از واژه لاتین Propose به معنی پیشنهاد دادن است. واژه Proposal از سوی فرهنگستان ادب فارسی به پیشنهاده پژوهشی ترجمه شده است و در واقع طرح اولیه از چیزی است که قصد عملی کردن آن را دارید و می بایست آن طرح را در قالب مکتوب و با نام پروپوزال به گروه مورد نظر ارائه دهید.

در واقع کارفرماها به دنبال پیشنهاد های برای طراحی کاتالوگ خود هستند، و هیچ تفاوتی بین طراحی کاتالوگ مبلمان و کاتالوگ ورزشی یا طراحی کاتالوگ در فتوشاپ یا طراحی کاتالوگ در اصفهان نیست حال علت پروپوزال طراحی کاتالوگ چیست؟ و چرا به دنبال پروپوزال طراحی کاتالوگ هستند؟ علت آن را باید در هزینه های سرسام آور چاپ و کاغذ پیدا کرد، هزینه های کذاف چاپ و کاغذ و از سوی دیگر تعداد محدود چاپ کاتالوگ باعث می شود که کارفرمایان پیش از ورود به موضوع طراحی کاتالوگ و پذیرش هزینه های سنگین آن به دنبال پروپوزال طراحی کاتالوگ باشند. آژانس تبلیغاتی دارابی ضمن اعلام آمادگی برای ارائه پروپوزال طراحی کاتالوگ به شما پیشنهاد جذاب تری نیز دارد و آن طراحی کاتالوگ دیجیتال است، در این روش شما دیگر در گیر هزینه های چاپ و کاغذ نیستید و از سمت دیگر محدودیت تیراژ نداشته و به راحتی به هر تعداد نفر که اراده کنید، خواهید توانست که فایل طراحی را به صورت پی دی اف ارسال کنید.

حتی میتوان فایل را به صورت الکترونیکی در وب سایت خود منتشر نموده و با دادن آدرس به مخاطب، به راحتی به تبلیغات خود بپردازید.

مراحل طراحی پروپوزال کاتالوگ

قبل از شروع بپرسید:

چه پیامی را میخواهید برسانید؟ چه لحن و آهنگی برای پیام دارید؟ میخواهید پیامتان پر رنگ و با صدای بلند به مخاطب برسد و یا به صورت ملایم و غیر مستقیم؟ ظاهر مدرن و پر زرق و برق داشته باشد و یا اینکه طراحی کلاسیک و سنگین مناسب تر است؟

شناسایی مخاطب؟

نوع صنعت یا صنف مخاطبین، گروه سنی، جنسیت، نژاد و قومیت، طبقه درآمدی و سایر اطلاعات آماری میتواند در شناسایی مخاطب و پاسخ به سوالات بخش قبلی کمک کند.

مجری پروپوزال طراحی کاتالوگ شما کیست؟

انتخاب شرکت تبلیغاتی و یا طراح گرافیست مناسب میتواند دشوار باشد. اگر چه بیشتر طراحان و گرافیست ها تجربه کافی و تخصص لازم در زمینه تبلیغات را دارند، اما نمیتوانند یک کاتالوگ تاثیرگذار و کارامد طراحی کنند.

بودجه اختصاص یافته چقدر است؟

به طراح خود کمک کنید تا بهترین برنامه ریزی را برای شما انجام دهد. به او بگویید برای پروژه تبلیغاتی خود چه مقدار بودجه اختصاص داده اید و به چه تعداد مخاطب قصد دارید دسترسی پیدا کنید تا او بتواند مناسبترین پیشنهاد را به شما ارائه دهد. یک شرکت تبلیغاتی حرفه ای مانند وکیل شما است و هرگز خیانت در امانت نکرده و از اطلاعات شما سوء استفاده نخواهد کرد.

مرحله طراحی کاتالوگ

پس از پایان مرحله برنامه ریزی، فرایند طراحی آغاز میشود.

جمع آوری اطلاعات

پیش از طراحی گرافیکی، باید فهرست کاملی از تمام محصولات، خدمات و کلیه متون مربوط به آنها تهیه شود. همچنین اطلاعات کامل از پیشینه شرکت، رزومه، اطلاعات تماس و هر چه که میخواهید مخاطب درباره شما بداند را آماده کنید.