لوگو برای شرکت پیمانکاری

طراحی لوگو برای شرکت پیمانکاری یکی از درخواست های متداول مشتریان آژانس تبلیغاتی دارابی برای طراحی لوگو می باشد. قبل از توضیحات پیرامون طراحی لوگو برای شرکت پیمانکاری بایستی از ماهیت کار شرکت های پیمانکاری بیشتر بدانیم.

بر طبقه گفته ویکی پدیا پیمانکار عمومی (انگلیسی: General contractor) به سازمان یا گروهی ازسازمانها (مشارکت/کنسرسیوم) گفته می‌شود که با سازمانی دیگر یا با شخصی دیگر که کارفرما نام دارد قرارداد امضاء می‌کند تا یک پروژه را از مرحله صفر (Green Field) تا تحویل نهایی FA به انجام برساند، دامنه خدمات وی می‌تواند شامل مهندسی و طراحی، تهیه مدارک فنی، (پیگیری) ساخت و نصب تجهیزات، ساختمان و اجرا، نصب و پیش راه اندازی، راه اندازی، مدیریت پیمان، تحویل موقت ودائم و حتی بخشی از مرحله بهره‌برداری باشد.

پیمانکاران موظف هستند جهت فعالیت‌های پیمانکاری، اقدام به اخذ گواهی نامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران از اداره کار بنمایند. همچنین مدیر عامل باید دوره ایمنی کارفرمایی را بگذراند.

با این مشخصه اولین ویژگی در طراحی لوگو برای شرکت پیمانکاری این است که حس اطمینان به مخاطب القاء نماید، زیرا این شرکت مستقیم با کارفرما در ارتباط است و بایستی اطمینان بخش باشد.

دومین مورد در طراحی لوگو برای شرکت پیمانکاری استفاده مناسب از رنگ ها می باشد، رنگ این شرکتهای پیمانکاری بایستی تمیز، روشن، گرم، آرام بخش و پر قدرت باشد و از رنگ های چرک، مرده، ضعیف و سرد استفاده نشود.

دقت کنید که طراحی لوگو برای شرکت پیمانکاری با مهر شرکت پیمانکاری و یا نمونه مهر شرکت پیمانکاری متفاوت بوده است و شما پس از طراحی لوگو، مهر را می سازید. همچنین لوگو شرکت پیمانکاری با طراحی لوگو برای مبلمان و یا طراحی لوگو برای پیج اینستاگرام و …..کاملا متفاوت و متغییر می باشد.

علاوه بر موارد بالا جهت آشنایی شما عزیران برخی از ویژگی های طراحی لوگو حرفه ای را نیز در ادامه قرار داده ایم.

سه اصل طراحی لوگو :

خلاقیت

خلاقیت یکی از مهمترین فاکتور ها در طراحی لوگو و خصوصیتی است که یک طراح خلاق باید داشته باشد، در واقع نوع نگاه متفاوت به مسائل . طراح لوگو خلاق حتی در زندگی شخصی به یک روش متفاوتی فکر می کنند. توانایی دیدن چیزهایی که از نگاه مردم عادی پنهان است، به طراح لوگو اعتبار می بخشد. در پروژه های خود، به کارفرما ایده‌های متفاوت و خلاقانه ای پیشنهاد دهید.

سازگاری بالا

اهمیت سازگار بودن لوگو با محیط‌های مختلف یکی دیگر از فاکتورهای طراحی لوگو است، یک لوگو ممکن است در هر محیطی به کار برود. وبسایت و شبکه‌های اجتماعی، آیکون‌ها، محصولات چاپی، تابلو فروشگاه یا بیلبورد و تمام قسمت‌های دیگر کسب‌وکار که نیاز به طراحی دارند. این محیط‌ها، رنگ و سایزهای مختلفی دارد. بنابراین باید توجه کنیم که اولا در طراحی لوگو نباید جزئیات زیادی را به تصویر بکشیم چون در سایزهای کوچک، جزئیات دیده نمی‌شوند و ثانیا لوگو باید نسخه‌های متنوع از نظر رنگ و سبک داشته باشد. و خلاصه اینکه در هر سایزی و هر ابعادی و هر رسانه ای قابل استفاده باشد.

ایده داشتن در طراحی لوگو

ایده در طراحی لوگو از فاکتورهای مهم است حتما بعضی وقتا که خواستید لوگو طراحی کنید، ایده کم آوردید، احساس ضعف در ایده‌پردازی کردید راه حل آن اینست که ایده ببینید. برای زنده ماندن نیاز به غذا دارید، و برای خلاق بودن، «دیدن» لازمه. بارها از ما پرسیده شد: «ایده طراحی لوگو از کجا بیارم؟» طراح‌ها مخصوصا توی ایده‌پردازی لوگوهای فارسی مشکل داشتند. بنابراین تا میتوانید ببینید اما کپی نکنید.